Latvijā pieprasītākie ir pelēkas krāsas automobiļi ar dīzeļa dzinējiem
Pelēkā krāsa ir populārākā
Privātpersonas izvēlas benzīna dzinējus
Dīzeļdzinēji populārāki uzņēmumos

Pērn visbiežāk pircēji izvēlējušies pelēkas krāsas vieglās
automašīnas, tā liecina CSDD statistika, ko apkopojusi Latvijas Pilnvaroto
Autotirgotāju asociācija.
Dati liecina, ka juridiskās personas biežāk izvēlējušās auto ar dīzeļa dzinēju, bet privātpersonas – benzīna dzinēju.
Kādas auto krāsas ir populārākās?
Vispopulārākās gan juridisko, gan fizisko personu vidū bijušas pelēku krāsu automašīnas – korporatīvie klienti pelēkai krāsai, tajā skaitā arī sudraba un citiem pelēkās krāsas metālikas toņiem, devuši priekšroku 36% gadījumu, bet privātpersonas – 31%.
Uzņēmumiem otra populārākā krāsa bijusi melna un balta
(18%), trešajā vietā brūna krāsa visās tās variācijās (11%), zila – 7% un
sarkana – 6%. Savukārt privātpersonu vidū otra populārākā bijusi brūnā krāsa
(19%), melna (17%) trešā iecienītākā, tām seko baltā un sarkanā (10%), kā arī
zilā (7%).
Benzīnu vai dīzeli?
Pretēji tendencēm Rietumeiropas valstīs, Latvijā izvēlētās degvielas veids jauniem automobiļiem – pārsvarā uzņēmumos, ir bijis automašīnām ar dīzeļa dzinēju (62%), savukārt privātpersonas devušas priekšroku benzīna dzinējam (64%), dīzeli izvēloties vien 36% gadījumu.
Kā zināms, nereti dīzeļu versijas ir dārgākas par benzīna analogiem, tādēļ pircējam ir jāizvērtē izdevumu bilance – pie cik liela nobraukuma izlīdzinās automašīnas pilnie ekspluatācijas izdevumi abām dzinēju alternatīvām. Vairāk par to lasīt šeit.
Nodokļu politika spiež izvēlēties mazāku dzinēja tilpumu
Lielākā daļa privātpersonu (54,66%) ir izvēlējušies automašīnas ar dzinēja tilpumu 1,5l līdz 2l, otrs populārākais dzinējs bijis ar tilpumu līdz 1,5l (21,47%), trešajā vietā – dzinēji ar tilpumu lielāku par 5l (9,67%), kas ir raksturīgi sporta un premium klases automobiļiem.
Kā redzams pēc statistikas datiem, viena piektdaļa no visiem jaunu auto pircējiem, izvēlējušies automobiļus ar mazu, līdz 1,5l, dzinēja tilpumu, kas skaidrojams ar Latvijā pielietotajiem auto braucēju „audzinošajiem pasākumiem”, uzliekot lielāku nodokļu slogu automašīnām ar lielākiem dzinēja tilpumiem.
Tomēr salīdzinot automašīnu spektru uz mūsu ceļiem un
Rietumeiropas valstīs, joprojām ir manāma starpība – pie mums aizvien dominē
lielāka izmēra automašīnas, pretstatā ekonomiskākiem spēkratiem valstīs ar līdzsvarotu
un praktisku pircēju izvēli, ko gadu desmitiem ir stimulējusi arī šo valstu
nodokļu politika.
Tirgus atkarīgs no finansējuma pieejamības
LPAA uzsver, ka Latvijas jaunu auto tirgus ir pilnībā atkarīgs no finansējuma pieejamības auto iegādē. 2011.gadā vairāk kā pusi no pasažieru automobiļu korporatīvajiem iepirkumiem ir finansējušas līzinga kompānijas, savukārt privātpersonas finansējumu ir saņēmušas 40% pirkumiem.
2011.gada otrs svarīgākais tirgus pieauguma stimulators noteikti ir bijuši valsts iestāžu izsludinātie automašīnu iepirkumi, piemēram, Valsts policijas auto parka atjaunošana, Lattelekom autoparka, Latvenergo, Latvijas Valsts mežu, Pārtikas Veterinārā Dienesta, jo daudzu iestāžu līdzšinējie auto parki jau bija novecojuši, kas krīzes gados netika atjaunoti.
Korporatīvos automašīnu vairumiepirkumos ir iegādātas turpat 1 907 pasažieru automašīnas, kas sastāda 21% no tirgus kopapjoma”, aizvadītā gada tendences jaunu automobiļu tirgū raksturo LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...