Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Nissan Qashqai 1,6 dCi

Jauns dīzeļdzinējs Qashqai klāstā
Ekonomisks, bet jaudīgs
Pieejams arī ar start/stop sistēmu

Ar Nissan Qashqai neviens vairs nav īpaši jāiepazīstina – tas ir auto, kas ir viens no spilgtākajiem piemēriem jēdzienam „krosovers”, turklāt tas ir viens no modeļiem, kas savulaik aizsāka tā dēvēto kompakto krosoveru bumu.

Paaugstināts klīrenss, un, pēc nepieciešamības, arī pilnpiedziņa – šķiet, teju ideāls auto Latvijas apstākļiem. Kopš pagājušā gada beigām tas pieejams arī ar jaunu un, kā mēs pārliecinājāmies šajā testa braucienā – jaudīgu un ekonomisku 1,6 litru dīzeļdzinēju.

Dzinējs, ekonomija, dinamika

Nissan jau piedāvā divus dīzeļdzinējus – 105 ZS 1,5 litru agregātu un 150 ZS 2,0 litru motoru. Jaunais, 130 ZS 1,6 dCi (no Renault) ne tik vien atrodas precīzi pa visu, bet arī apsteidz abus iepriekšminētos cenas, jaudas un degvielas patēriņa līdzsvara ziņā. 

Testa brauciena laikā mums izdevās vienmērīgā (ap 85 km/h) ātrumā braucot pa šoseju panākt vidējo patēriņu 3,8-4 litru/100km robežās, neraugoties uz faktu, ka mašīnā bija četri cilvēki un tā bija piekrauta ar Ziemassvētku dāvanām un citiem labumiem.  

Pierēķinot klāt pilsētas sastrēgumus, vidējais patēriņa rādītājs bija 5,5 litri uz 100 km. Tas ir iespaidīgs rezultāts, ņemot vērā, ka 1,6 dCi griezes moments un ieskrējiens līdz 100 km/h ir tāds pats, kā 2,0 litru dīzelim.  

Turklāt tas ir iespaidīgi kluss. Tukšgaitā gan nekļūdīgi iespējams pateikt, ka tas ir dīzelis, taču, sākot kustību, tas vairs neliek par sevi manīt.  

Ar šiem argumentiem pilnībā pietiktu, lai padarītu cenas ziņā dārgākā agregāta izvēli bezjēdzīgu.  Tad kāpēc tas vēl aizvien atrodas pieejamo Nissan modifikāciju sarakstā? Tāpēc, ka tikai to ir iespējams komplektēt ar automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu.

1,6 litru dīzeļdzinējam pagaidām gan kā izvēles aprīkojums pieejama tikai pilnpiedziņa, bet - tikai manuālā pārnesumkārba.  Tas ir pieejams arī ar dzinēja start/stop sistēmu, lai veļ vairāk samazinātu degvielas patēriņa rādītājus.  

Kas vēl ir mainījies?

Nekas. Pārējais ir palicis tāds pats, tai skaitā – gaitas un vadāmības īpašības. Qashqai balstiekārta veidota ar domu par lielāku gaitas komfortu, kā rezultātā auto labi absorbē nelielas bedres un ceļa negludumus. 

Jā, vadāmība varbūt neiepriecinās azartiskas braukšanas piekritējus, taču Qashqai par to nav jākaunas – stūre ir precīza, saķere ar ceļu – laba. Jāņem vērā, ka lielākajai daļai pircēju Qashqai patīk galvenokārt paaugstinātās sēdpozīcijas dēļ.  

Spriedums

Bez jebkādas vilcināšanās varam rekomendēt Nissan Qashqai, kā labu alternatīvu tradicionāliem ģimenes hečbekiem, piemēram Ford Focus  vai pat ģimenes auto, kā Mazda6.  Paaugstinātais klīrenss ļaus pārvarēt ikdienišķus šķēršļus, kādu uz Latvijas ceļiem netrūkst, turklāt šis, 1,6 dCi agregāts lieliski sevi attaisno laikā, kad tiek prognozēta degvielas cenu tālāka celšanās. 

Lēts gan tas nav, šīs modifikācijas cenas sākas no Ls 15 000, taču jāņem vērā, ka Nissan Qashqai ir pieprasīts auto un labi tur savu vērtību.

Jums patiks: iespaidīga degvielas ekonomija

Jums nepatiks:  šai modifikācijai nav pieejama automātiskā pārnesumkārba


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!