Pirmie iespaidi: BMW 640d Coupe
Jaunā BMW 6.sērijas kupeja
640d ar 3,0 litru biturbo dīzeļdzinēju
Testa auto cena - 123 150 eiro

Vēl pirms dažiem gadiem diez vai kāds noticētu, ka 3,0 litru turbodīzelis reiz spēs nodrošināt 5,5 sekunžu sprintu no 0 līdz 100 km/h. Taču tieši to var BMW 640d un, kā mēs pārliecinājāmies šajā testa braucienā – ar pilnīgi pieņemamu akustisko pavadījumu.
Imidžs, praktiskums, komforts
Jaunā 6.sērijas BMW kupeja ir ievērojami lielāks auto, nekā tā priekštecis, konkrētāk - par 34mm platāks un 74 mm garāks. Tā rezultātā audzis bagāžnieka tilpums, kaut gan aizmugures sēdvietas joprojām ir tīri simboliskas un pieaugušajiem tur nav ko meklēt pat īsos braucienos.
Taču priekšā sēdošie var baudīt maksimālu komfortu. Sēdekļi ir tik ērti, ka tajos var sēdēt visu dienu, interjerā nav nekādu nevajadzīgu brīnumu, viss ir parocīgs un saprotams, tieši tāpat, kā 6.sērijas kabrioletā, ko iemēģinājām jau pavasarī.
Ārējie trokšņi mieru netraucē. Arī jau pieminētais dīzeļdzinējs ir kļuvis izsmalcinātāks. Akustika salonā ir nevainojama un paātrinājumā rodas iespaids, ka zem motora pārsega ir vismaz astoņcilindru motors, turklāt dīzeļa vibrācijas ir lieliski apslāpētas, kā rezultātā arī tukšgaitā tas par sevi neliek manīt un pārsvarā tas to arī nevar izdarīt - start/stop sistēma ekonomijas vārdā to sastrēgumos automātiski izslēdz.
Dinamika, ekonomija
Dzinēja jauda – iespaidīgi 313 ZS, bet griezes moments – 630 Nm jau pie 1500 apgriezieniem minūtē. Astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba braukšanas baudu tikai papildina, kā rezultātā dīzelis kļūst par vērā ņemamu alternatīvu šī paša modeļa modifikācijām ar benzīna motoru.
Izšķirošu
lomu varētu nospēlēt degvielas ekonomija – oficiālais vidējais 640d patēriņš ir
5,5 litri uz 100 km. Whatcar.lv testa brauciena laikā tas gan bija teju divas
reizes lielāks, taču jāņem vērā, ka mēs pārvietojāmies pārsvarā pa pilsētu, cenšoties
izmēģināt auto dinamiskās priekšrocības.
Viens novērojums - ar gāzes pedāli jārīkojas apdomīgi. Pat ar ieslēgtu stabilitātes kontroles sistēmu ir jūtama slodzīte uz aizmugurējiem riteņiem. Jaudas padeve ir tūlītēja un masīva, īpaši Sport režīmā. Ja netraucē fotoradari un ceļu kvalitāte, tas ir ieteicamākais 640d baudīšanas veids – gāzes pedāļa reakcija ir asāka, bet piekare un stūres kustība – stingrāka.
Nākamais iespējamais ir Sport + režīms, kas atslēdz stabilitātes kontroli. „Normālā” režīma nav, pārējās iespējas ir Comfort, Comfort + un Eco Pro. Taču šie nav režīmi azartiskas braukšanas cienītājiem – tos vēlams izmantot vien nesteidzīgi kreisējot un izbaudot Bang & Olufsen audiosistēmas radīto atmosfēru.
Spriedums
6.sērijas kupeja ir ļoti pievilcīgs un tehnoloģiski progresīvs auto, kas derēs nobriedušiem pircējiem, kam tīk sportiska braukšana, bet statuss neļauj pārvietoties ar 3.sērijas BMW. Šī modifikācija - 640d - ļauj ne vien izbaudīt jaudu, bet arī retāk iegriezties degvielas uzpildes stacijās. No papildaprīkojuma opcijām varam ieteikt Adaptive Drive, head-up displeju un ventilējamos sēdekļus. Apmierinājums garantēts.
Jums patiks: dinamika, komforts
Jums nepatiks: ātruma ierobežojumi
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...