Ziņas

Ko darīt, ja auto sabojā krītoši zari?

Auto sabojā krītoši zari
Domstarpības ar novērtētājiem
Konsultē Swedbank apdrošināšanas eksperti

Ir rudens, auto bieži vien stāv zem kokiem, no kuriem stipra vēja laikā (un ne tikai) mēdz krist ozolzīles un pat nelieli zari. Motora pārsegā radušās pāris, ne pārāk lielas, bet pamanāmas buktes. Vai apdrošinātājs apmaksās jaunu motora pārsegu un kādu iespaidu tas atstās uz manas nākamās polises cenu?

Atbild Iluta Oškalne-Klibiķe, Swedbank apdrošināšanas eksperte: „Katra šāda bukte ir atsevišķs gadījums. Līdz ar to tiks piemērots atsevišķs pašrisks. Jaunu diez vai - drīzāk remontu, jo ozolzīles jau nav tik lielas un smagas, lai nodarītu tādus bojājumus. :)

Ja daudz gadījumu, tad KASKO cena var pieaugt - piemēram, 7-8 gadījumi vienas polises ietvaros, visticamāk atstās iespaidu uz cenu."

Vēl viens jautājums. Bieži gadās, ka apdrošināšanas kompānijas eksperts mašīnai nodarīto zaudējumu novērtēšanu veic ļoti kritiski un neņem vērā acij neredzamos bojājumus (tai pašai piekarei), kā rezultātā izmaksātā atlīdzība naudā ir smieklīgi zema.

Gadās arī, ka, piemēram, reti sastopama, bet vērtīga auto piekarei jāliek jauna detaļa, taču apdrošinātājs iespītējas un vēlas apmaksāt tikai lietotu detaļu, kāda vispār nav pieejama. Kā risināt šādus strīdus? 

Iluta Oškalne-Klibiķe, Swedbank apdrošināšanas eksperte:  „Tātad šeit ir svarīga viena lieta - kāds ir noslēgtais apdrošināšanas līgums t.i. kādā veidā transportlīdzeklis tiks atjaunots; kas tiek atlīdzināts un kas nē. Tāpat ir svarīgi vai runa iet par OCTA, vai KASKO, jo pirmajā gadījumā ir atrunāta metodika kā zaudējumi tiek aprēķināti, savukārt KASKO tā tiek atrunāta pašā līgumā.

Pēc minētiem piemēriem, izskatās, ka runa iet par OCTA. Tādā gadījumā likumos ir noteikts, ka ja klients vēlas atlīdzību naudā, tad runa nav vairs par servisa tāmēm, bet zaudējuma aprēķinu - ekspertīzi. Šādas ekspertīzes var taisīt tikai sertificēti eksperti un saskaņā ar metodiku. Tur arī izriet, kuros gadījumos zaudējums tiek aprēķināts izmantojot lietotas detaļas, kuros jaunas un kuros var izmantot jaunas, bet piemērojot nolietojumu u.t.t.

Attiecīgi, ja klients grib atlīdzību saņemt naudā, tad tā arī var būt, ka detaļu nomaiņu gadījumā var tikt zaudējums aprēķināts izmantojot lietotas detaļas cenas. Nevar arī būt tā, ka zaudējums tiek aprēķināts izmantojot neiespējamas lietotas detaļas cenas, tā nav, vienmēr ir jābūt tā, ka tādu lietotu detaļu var dabūt!

Tātad es teiktu, ka šeit nav disputi, bet gan neinformētība, kas ir normāla parādība, jo ikdienas cilvēkam nav jāzin apdrošināšanas likumdošana pilnībā. Vislabāk ir nevis ņemt naudu, bet gan remontēt transportlīdzekli, jo tas ir jāatjauno stāvoklī kādā tas bija. Protams, tas neizslēdz lietotu detaļu izmantošanu, ja transportlīdzeklis ir vecs."

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.