Autoražotāji skopojas ar standartaprīkojumu
Par ESC joprojām jāpiemaksā
Daži autoražotāji ir labojušies
Situācija tik drīz nemainīsies

Auto drošības reitingu organizācija Euro NCAP nākusi klajā ar rezultātiem, kas iegūti visas Eiropas mērogā veiktā pētījumā par ESC (Electronic Stability Control) jeb elektroniskās stabilitātes sistēmas (ko pazīst arī kā ESP, no vācu valodas termina Elektronisches Stabilitätsprogramm) pieejamību jaunu auto pircējiem Eiropas Savienībā.
Pētījums liecina, ka, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, daži auto ražotāji ir spēruši soli uz priekšu un piedāvā to automašīnu standarta aprīkojumā. Tomēr joprojām pastāv lielas atšķirības starp standarta aprīkojuma līmeņiem dažādās valstīs un auto izmēru kategorijās.
Eiropas Komisija nesen ierosināja, ka, sākot ar 2012.gadu, ESC obligāti jābūt visu jauno auto standarta aprīkojumā. Reālajā dzīvē tas nozīmē, ka paies vēl vairāki gadi, kamēr ikvienam jaunam auto dīlera salonā būs uzstādīta šī drošības tehnoloģija, kas jau daudzus gadus vairs nav nekāds jaunums. Līdz tam pircēji būs atkarīgi no auto ražotāju mārketinga plāniem, kas noteiks, vai elektroniskā stabilitātes sistēma, kas izšķirošā brīdī var glābt cilvēka dzīvību, būs pieejama standarta aprīkojumā, proti, par to nebūs jāpiemaksā.
Euro NCAP uzskata, ka ESC būtu jāiekļauj visu jaunu automašīnu standartaprīkojumā kaut vai tādēļ, lai ik gadu izvairītos no apmēram 4000 nāves gadījumu vai 100 tūkstošiem ievainojumu.
Pētījums liecina, ka, salīdzinot ar pagājušo gadu, soli uz priekšu ESC uzstādīšanā spēruši Ford, Hyundai, Mazda un Mitsubishi. Tomēr Euro NCAP norāda, ka Opel un Kia sniegums varēja būt labāks.
Kā jau to varētu gaidīt, biznesa klases automašīnās ESC parasti ir standarta aprīkojumā, kamēr mazauto un lētāki modeļi šajā jomā tiek apdalīti. Turklāt ESC cena atšķiras gan dažādu marku, gan modeļu auto. Ir skaidrs, ka autoražotājiem ir kaut kas jādara, lai pārvarētu šo anomāliju.
Pētījuma autori arī norāda, ka dažās dalībvalstīs vienas un tās pašas markas un modeļa standarta aprīkojuma līmeņi ir atšķirīgi no tiem, kādi ir citās dalībvalstīs.
Kas ir ESC?Kolīdz automašīna sāk izslīdēt, ESC sekundes simtdaļu laikā reaģē, sabremzējot katru riteni atsevišķi pēc nepieciešamības, tādā veidā palīdzot vadītājam saglabāt kontroli pār auto vadību, pirms tas sāk slīdēt. Sistēma reaģē daudz ātrāk nekā pats labākais auto vadītājs neatkarīgi no tā, vai auto slīdēšana ir ārkārtas manevra vai cilvēciskas kļūdas rezultāts.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...