Testa brauciens

Testa brauciens: Jaunais Chevrolet Aveo

Whatcar.lv Šveicē iemēģina jauno Aveo
Hečbeks un sedans
Pārdošanā - šovasar

Reiz bija laiks, kad Daewoo bija viena no lielākajām kompānijām Dienvidkorejā, lielāka pat par LG un Samsung, un atpalika tikai no Hyundai.

Taču šie laiki ir pagājuši un jau vairāk kā 10 gadus to kontrolē amerikāņu koncerns General Motors, kas pakāpeniski aizstāja Daewoo markas automašīnas ar Chevrolet zīmolu. Arī Latvijā Chevrolet sākotnēji bija tie paši Daewoo, tikai ar Chevrolet logo.

Tagad arī šie laiki ir pagājuši un, līdz ar jaunā Chevrolet Aveo parādīšanos pie apvāršņa, viss Chevrolet modeļu klāsts (Cruze, Orlando, Spark, Captiva) ir pilnībā atjaunots. 

Pats galvenais – Aveo nav tikai vēl viens jauns Chevrolet, tas ir veidots Korejā uz jaunas General Motors platformas, kas izstrādāta kopā ar daudziem Eiropas inženieriem un veidos bāzi jaunam MPV, kompaktam apvidniekam un arī jaunajam Opel Corsa.

Jaunais Aveo pārdošanā nonāks jūlija beigās un būs pieejams gan kā sedans, gan hečbeks ar 1,2 litru, 1,4 litru un 1,6 litru benzīna dzinējiem, bet rudenī - arī ar 1,3 litru dīzeli.  1,4 un 1,4 litru dzinēja modifikācijas būs pieejamas arī ar automātisko pārnesumkārbu. Bāzes cenas - sākot no Ls 6698.

Whatcar.lv devās uz Šveici, lai izmēģinātu visus šos agregātus, izņemot dīzeļdzinēju.

Dinamika, gaita, vadāmība

Bāzes versijas Aveo ir 1,2 litru dzinējs un ar to tik tikko pietiek, lai pārvietotu šo auto no viena punkta, uz otru. Faktiski, tas ir diezgan vājš un savu labāku sniegumu demonstrē vien augstu apgriezienu diapazonā, kā rezultātā pat pilsētas satiksmē var rasties sūdzības par tā jaudu. 

1,4 litru agregāts ir jaudīgāks, taču arī tam nepieciešami augstu apgriezieni, lai demonstrētu savus muskuļus. Tomēr, salīdzinot ar tilpuma ziņā mazāko agregātu, šis ir krietni piemērotāks ikdienas vajadzībām. Arī uz šosejas tas neliks vilties, ja nu vienīgi būs jāpiecieš nedaudz lielāks dzinēja troksnis, kā būtu vēlams.  

Kopumā par Aveo uzvedību uz ceļa nevar sūdzēties, taču nav šaubu, ka brauciens pa Latvijas ceļiem šim auto būs nopietnāks pārbaudījums, nekā gludās, perfektās Šveices šosejas, kur noritēja Whatcar.lv testa brauciens.

Kas attiecas uz Aveo vadāmību, uzsvars likts uz komfortu. Asākos pagriezienos auto mīl sasvērties, un, ja virāžas seko viena otrai, līdzsvaru noturēt nav viegli. Tā rezultātā Aveo nav tik aizraujošs, kā Ford Fiesta, un liek izvēlēties nesteidzīgu, prātīgu braukšanas stilu.  

Savukārt nobriedušiem, prātīgiem autovadītājiem nav, ko uztraukties. Viņi spēs novērtēt Aveo manevrētspēju, pateicoties vieglajai stūres reakcijai, kā arī labo pārredzamību.  

Interjers

Priekšējās sēdvietās vietas ir atliku likām – ērti jutīsies pat divmetrīgie braucēji. Stūrei ir regulējams leņķis un dziļums, arī sēdekļa regulēšanas iespēju diapazons ir pietiekami plašs, lai savu ērtāko pozīciju atrastu jebkura kalibra autovadītājs.

Arī aizmugurē sēdošajiem nevajadzētu sūdzēties – ja labi grib, var saspiesties arī trijatā, taču uzreiz kļūst skaidrs, ka tas tomēr ir mazauto, nevis Maybach. 

Savukārt 290 litru bagāžas nodalījums ir tikai nedaudz mazāks, kā Ford Fiesta, bet tā forma ir gana parocīga, lai netraucētu lielāka izmēra kravu pārvadāšanai.

Vienīgais trūkums – nolokot sēdekļus, tie neveido līdzenu grīdu, kas atsevišķos gadījumos varētu ierobežot Aveo iespējas.  Jā, arī interjera apdare ir tīra plastmasa, cieta un ne pārāk pievilcīga, jo īpaši, ja ņem vērā to, kā šis jautājums atrisināts kaut vai Opel Corsa vai Volkswagen Polo salonā. Taču, aizmirstot par materiālu izvēli, Aveo interjera arhitektūrai nav ko pārmest – viss ir ērti izvietots un diezgan kvalitatīvi nostrādāts.

Spriedums

Aveo ir vērā ņemams mazauto, kvalitatīvs un par cenu, kas liek satraukties Hyundai i20, ja ne gluži jau minētajam Ford Fiesta. Taču tam nav 5 gadu garantija kā Hyundai, bet braukšanas īpašību ziņā tas atpaliek no Fiesta.  

Jums patiks: dizains, cena, ekonomiski dzinēji

Jums nepatiks: interjera apdares materiālu izvēle

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Audi Q7

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Izcilais Q7 piedāvā relaksējošu komforta un mierīgas kreisēšanas manieru apvienojumu, vienlaikus demonstrējot pārsteidzošu veiklumu šāda izmēra SUV veidolā. Izvēlieties 55 TFSI S line komplektācijā vai 55 TDI, ja vēlaties dīzeļdzinēju.