Testa brauciens: Jaunais Chevrolet Aveo
Whatcar.lv Šveicē iemēģina jauno Aveo
Hečbeks un sedans
Pārdošanā - šovasar

Reiz bija laiks, kad Daewoo bija viena no lielākajām
kompānijām Dienvidkorejā, lielāka pat par LG un Samsung, un atpalika tikai no
Hyundai.
Taču šie laiki ir pagājuši un jau vairāk kā 10 gadus to kontrolē amerikāņu koncerns General Motors, kas pakāpeniski aizstāja Daewoo markas automašīnas ar Chevrolet zīmolu. Arī Latvijā Chevrolet sākotnēji bija tie paši Daewoo, tikai ar Chevrolet logo.
Tagad arī šie laiki ir pagājuši un, līdz ar jaunā Chevrolet
Aveo parādīšanos pie apvāršņa, viss Chevrolet modeļu klāsts (Cruze, Orlando,
Spark, Captiva) ir pilnībā atjaunots.
Pats galvenais – Aveo nav tikai vēl viens jauns
Chevrolet, tas ir veidots Korejā uz jaunas General Motors platformas, kas izstrādāta
kopā ar daudziem Eiropas inženieriem un veidos bāzi jaunam MPV, kompaktam apvidniekam
un arī jaunajam Opel Corsa.
Jaunais Aveo pārdošanā nonāks jūlija beigās un būs
pieejams gan kā sedans, gan hečbeks ar 1,2 litru, 1,4 litru un 1,6 litru
benzīna dzinējiem, bet rudenī - arī ar 1,3 litru dīzeli. 1,4 un 1,4 litru dzinēja modifikācijas būs pieejamas arī ar automātisko pārnesumkārbu. Bāzes cenas - sākot no Ls 6698.
Whatcar.lv devās uz Šveici, lai izmēģinātu
visus šos agregātus, izņemot dīzeļdzinēju.
Dinamika, gaita, vadāmība
Bāzes versijas Aveo ir 1,2 litru dzinējs un ar to tik tikko
pietiek, lai pārvietotu šo auto no viena punkta, uz otru. Faktiski, tas ir
diezgan vājš un savu labāku sniegumu demonstrē vien augstu apgriezienu
diapazonā, kā rezultātā pat pilsētas satiksmē var rasties sūdzības par tā
jaudu.
1,4 litru agregāts ir jaudīgāks, taču arī tam nepieciešami augstu apgriezieni, lai demonstrētu savus muskuļus. Tomēr, salīdzinot ar tilpuma ziņā mazāko agregātu, šis ir krietni piemērotāks ikdienas vajadzībām. Arī uz šosejas tas neliks vilties, ja nu vienīgi būs jāpiecieš nedaudz lielāks dzinēja troksnis, kā būtu vēlams.
Kopumā par Aveo uzvedību uz ceļa nevar sūdzēties, taču nav
šaubu, ka brauciens pa Latvijas ceļiem šim auto būs nopietnāks pārbaudījums,
nekā gludās, perfektās Šveices šosejas, kur noritēja Whatcar.lv testa
brauciens.
Kas attiecas uz Aveo vadāmību, uzsvars likts uz komfortu.
Asākos pagriezienos auto mīl sasvērties, un, ja virāžas seko viena otrai,
līdzsvaru noturēt nav viegli. Tā
rezultātā Aveo nav tik aizraujošs, kā Ford Fiesta, un liek izvēlēties
nesteidzīgu, prātīgu braukšanas stilu.
Savukārt nobriedušiem, prātīgiem autovadītājiem nav, ko uztraukties. Viņi spēs novērtēt Aveo manevrētspēju, pateicoties vieglajai stūres reakcijai, kā arī labo pārredzamību.
Interjers
Priekšējās sēdvietās vietas ir atliku likām – ērti jutīsies pat divmetrīgie braucēji. Stūrei ir regulējams leņķis un dziļums, arī sēdekļa regulēšanas iespēju diapazons ir pietiekami plašs, lai savu ērtāko pozīciju atrastu jebkura kalibra autovadītājs.
Arī aizmugurē sēdošajiem nevajadzētu sūdzēties – ja labi
grib, var saspiesties arī trijatā, taču uzreiz kļūst skaidrs, ka tas tomēr ir
mazauto, nevis Maybach.
Savukārt 290
litru bagāžas nodalījums ir tikai nedaudz mazāks, kā Ford Fiesta, bet tā forma
ir gana parocīga, lai netraucētu lielāka izmēra kravu pārvadāšanai.
Vienīgais trūkums – nolokot sēdekļus, tie neveido līdzenu
grīdu, kas atsevišķos gadījumos varētu ierobežot Aveo iespējas. Jā, arī interjera apdare ir tīra plastmasa,
cieta un ne pārāk pievilcīga, jo īpaši, ja ņem vērā to, kā šis jautājums
atrisināts kaut vai Opel Corsa vai Volkswagen Polo salonā. Taču, aizmirstot par
materiālu izvēli, Aveo interjera arhitektūrai nav ko pārmest – viss ir ērti izvietots
un diezgan kvalitatīvi nostrādāts.
Spriedums
Aveo ir vērā ņemams mazauto, kvalitatīvs un par cenu, kas liek satraukties Hyundai i20, ja ne gluži jau minētajam Ford Fiesta. Taču tam nav 5 gadu garantija kā Hyundai, bet braukšanas īpašību ziņā tas atpaliek no Fiesta.
Jums patiks: dizains, cena, ekonomiski dzinēji
Jums nepatiks: interjera apdares materiālu izvēleKarstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...