Testa brauciens

Pirmais brauciens – Subaru Impreza STI Racing

300 ZS, 5,2 sekundes līdz 100 km/h
Cena no 26 500 Ls
Pārdošanā tagad

Welcome back, ierindā! Subaru beidzot ir radījis cienīgu pēcnācēju kulta Impreza modeļiem STI (Subaru Tecnica International) Racing sedana izskatā.

Līdzšinējais Impreza hečbeks WRX vai STI versijā ar vienalga kāda izmēra spoileriem un izpūtējiem gluži vienkārši izskatījās pēc parasta ģimenes hečbeka un neguva ne tuvu tik lielu atsaucību pircēju un Subaru fanu vidū, kā iepriekšējās Impreza paaudzes. Auto ir atguvis savu agresīvo izskatu, ko vēl vairāk pastiprina milzīgs aizmugurējais spoileris (papildaprīkojums), četras izpūtēja caurules un uzpūstie spārni.

Zīmīgs ir fakts, ka sedans tiek ražots speciāli Baltijas reģionam un Šveicei, pārējās valstīs Impreza STI arvien tiks piedāvāts ar hečbeka virsbūvi.   

Gaita un dinamika

Pirmais, kas braucot pārsteidz, ir komfortablā gaita un tas, cik viegli balstiekārta tiek galā ar ceļa nelīdzenumiem, kas tikai atspēko daudzu Impreza īpašnieku teikto, ka ar katru modeli auto kļūst arvien civilizētāks un komfortablāks.

Sedana versijai balstiekārta ir nedaudz uzlabota, kā arī samazināts klīrenss, lai nodrošinātu labāku saķeri un precīzāku stūres darbību. Iepriekšējās paaudzes STI vai Evo 9 piekare ir daudz cietāka. Mīkstākai piekarei ir arī mīnusi, ja plānojat sportiskāku braukšanu pa sniegu vai granti (un ko gan citu plāno STI pircēji?) - prasās uzlikt cietākus amortizatorus un atsperes. Subaru to piedāvā kā papildus opciju.  

Tāpat kā hečbeks, sedans ir aprīkots ar DCCD sistēmu – vadītāja kontrolētu centrālo diferenciāli.

Tas nozīmē, ka braucējs var manuāli regulēt jaudas sadalījumu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem, kas standartā ir 41/59.

Tiesa, lai saprastu kādu tieši regulējumu katram segumam vajag, var droši pavadīt pusi dienas, tāpēc izvēlamies palikt pie Auto režīma.Ar to gan vēl nekas nav beidzies, jo ir arī SI-Drive sistēma ar inteliģento (ikdienas braukšanai), Sport un Sport Sharp režīmu – pēdējais domāts, ja vēlaties no turbomotora izspiest maksimālo jaudas potenciālu.

STI uzskatāmi tiek pozicionēts kā asfalta auto, par ko liecina milzīgie 18 collu diski standartaprīkojumā. Ziemā ar šādām riepām var aizslīdēt ļoti tālu un arī Brembo bremzes var nepalīdzēt. Prātīgāk būtu tomēr braukt ar 15 vai 16 collu diskiem, turklāt šādā ziemā vēlamas arī radžotas riepas.

Kārlis Auza
Whatcar.lv eksperts
 
Subaru beidzot ir radījis cienīgu pēcnācēju kulta Impreza modeļiem..
Zem motora pārsega ir jau zināmais 2,5 litru turbomotors ar 300 zirgspēku jaudu, kas līdz simtam nodrošina paātrinājumu iespaidīgās 5,2 sekundēs.

Diapazonā no 0 līdz 200 km/h tas ļauj brīvi konkurēt, teiksim, ar Porsche 911 Carrera, taču virs 200 km/h gan STI dinamikas spējas samazinās.

Braucot sportiskākā režīmā, nelabu dūšu blakussēdētājam var sagādāt visai ātri. Pati par sevi pieminēšanas vērta ir Subaru bumbvedēja motora skaņa, ko var atpazīt jau pa gabalu un grūti sajaukt ar ko citu. Ja vēl nomainat izpūtēju, tad var garantēt, ka no rīta, sildot auto, blakus kaimiņi katru rītu tiks pamodināti.

Salonā

Te nav nekādu pārsteigumu kvalitātes uzlabojumu ziņā un godīgi sakot, gribētu satikt to cilvēku no Subaru, kurš izvēlējies materiālus STI salonam. Viņam vajadzētu kādreiz iekāpt kādā no jaunajiem Audi vai vismaz Evo X.

Arī audiosistēma atgādina 80. gadu Chrysler Voyager minivenos iebūvēto. Pārējais kā jau STI pienākas – priekšējie sporta sēdekļi (trasē gan vajag lielāku sānu noturību), sporta stūre un alumīnija pedāļi. No auto, kas maksā gandrīz 30 tūkstošus latu, varētu gaidīt ko vairāk.

Cik tas maksā?              

STI Racing sākumcena ir 26 500 lati ar PVN, papildus nāksies piemaksāt 400 latus par aizmugurējo spoileri. Dārgākā ir Carbonstyle + modifikācija par 30 900 latiem ar 19 collu diskiem, sporta atsperēm un karbona imitācijas apdari virsbūvei.

Mēs rekomendējam palikt pie STI Racing + versijas par 26 900 latiem, kur cenā jau ir iekļauts aizmugurējais spoileris. Ja vēlaties STI izmantot sportiskai braukšanai ne tikai pa asfaltu, būtu vēlams uzlikt karbonšķiedras motora aizsargu, ziemā uzlikt mazākas bremzes un 15 collu diskus, atslēdzamu ABS, izpūtēju, Recaro krēslus un četrpunktu drošības jostas.

Konkurents Evo X maksā, sākot 28 283 latiem, dārgākajā versijā sasniedzot 33 969 latus, kas priekš Mitsubishi ir nesaprotami augsta cena. Katrā ziņā, pirms pirkt STI vai Evo, noteikti vēlams izbraukt, jo tie ir ļoti atšķirīgi auto.

Jums patiks – satriecošs paātrinājums un dinamika, piesnigušas ielas

Jums nepatiks – salona apdare, 18 collu diski ziemā

Lasi izvērstu Subaru Impreza STI Racing testu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.