Testa brauciens

Iemēģinam Ford Mondeo EcoBoost

Whatcar.lv brauc ar Ford Mondeo
EcoBoost un PowerShift
Cena no Ls 18 135

Ecoboost. Iegaumē šo vārdu, jo, vismaz saistībā ar Ford, to turpmāk nāksies dzirdēt bieži.

Šādu nosaukumu Ford devuši jaunajai tiešās iesmidzināšanas benzīna turbodzinēju „ģimenei”, kuras ciltstēvs ir 2,0 litru agregāts, bet gaidāmi arī pāris 1,6 litru motori un vismaz divi 1,0 litru dzinēji.

Whatcar.lv  iepazīšanās ar Ecoboost notika ar Ford Mondeo starpniecību, kam zem motora pārsega atradās jau minētais 2,0 litru dzinējs. Tas jau atrodams Galaxy un S-Max dzinēju paletē un tagad pieejams arī Mondeo pircējiem, aizvietojot novecojušos 2,3 un 2,5 litru turbo benzīna agregātus.

Kāpēc novecojušos? Ņemot vērā, ka degvielas ekonomija un nodokļi uz CO2 bāzes šobrīd ir aktuāls temats (vismaz Rietumeiropā), atslēgvārds ir efektivitāte.  Salīdzinot ar 2,3 litru motoru, jaunais 2,0 litru Ecoboost ir ne mazāk jaudīgs, taču patērē mazāk degvielas un tam ir mazāks CO2 izmešu daudzums.  Whatcar.lv testa brauciena laikā vidējais patēriņš bija mazliet zem 9 litriem uz 100 km.

Turklāt dzinējs ir savienots ar lielisko sešpakāpju divsajūgu pusautomātisko transmisiju, ko Ford sauc par Powershift. Meklējot salīdzinājumus, pirmais prātā nāk Volkswagen TFSI dzinēja un DSG transmisijas savienojums.   

Taču Ford gadījumā šis savienojums ir ievērojami labāks – pārnesumu maiņa ir fantastiski vienmērīga, neatkarīgi no tā, cik straujš ir paātrinājums. Dzinējs lielākoties praktiski nav dzirdams, izņemot, protams brīžus, kad gāzes pedālis tiek piespiests līdz grīdai.

203 ZS vienmēr ir pa rokai, taču tieši maksimālais griezes moments, kas pieejams no 1750 līdz 4500 apgriezieniem minūtē, atstāj vislabāko iespaidu, piešķirot braukšanai ar Mondeo papildus baudu.

Noteikti atradīsies kāds, kam enerģiskāks šķitīs Ford 2,0 litru TDCi dīzeļdzinējs, taču šis EcoBoost daudz neatpaliek. Powershift „kārba” ir krietni labāka par Volkswagen DSG transmisiju – un iespējams, tāpēc Ford neaprīko šīs modifikācijas ar pārnesumslēgiem pie stūres kolonnas – jo braukt automātiskajā režīmā ir daudz ērtāk.

Žēl, protams, ka, vismaz Mondeo gadījumā, daudzi tomēr izvēlēsies TDCi dīzeļdzinējus – jo vidējais degvielas patēriņš tam vienalga ir labāks, kaut arī cena – apmēram tā pati.  

Jums patiks: straujš, vienmērīgs paātrinājums, kluss dzinējs, labāka degvielas ekonomija nekā 2,3 litru turbodzinējam

Jums nepatiks: dīzeļdzinējs tik un tā ir ekonomiskāks

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...