Ziņas

Pētījums: Interese par auto iegādi joprojām ir

2/3 aptaujāto vēlas iegādāties auto
Galvenais rosinātājs – atlaides
Izvēles kritēriji – kvalitāte un lietošanas izmaksas

Automašīnu iegādes plānu un kritēriju pētījums, kuru šā gada jūnijā veica Swedbank Līzings sadarbībā ar auto pircēju ceļvedi Whatcar.lv, aptaujājot kopā 1443 respondentus, uzrāda, ka interese par auto iegādi tirgū joprojām ir. Izteikta tendence pircēju motivācijā un kritērijos - absolūts racionālu motīvu pārsvars pretstatā līdzšinējiem gadiem. Līdz ar to šīm jaunām pieprasījuma tendencēm pakāpeniski nepieciešams pielāgoties arī auto tirgum.

Lai gan ekonomiskā situācija ir strauji pasliktinājusies, 2/3 aptaujāto pieļauj iespēju, ka tuvākā gada laikā varētu iegādāties automašīnu, taču pārliecināti par to runā tikai 11%. Aptauja uzrāda, ka izteikti dominē mazlietotu un lietotu auto tirgus (~80% potenciālo auto pircēju pirktu šādus auto).

Auto iegādes motivācijā dominē finansiāli apsvērumi - atlaides auto cenai, kā arī iespēja izdevīgi pārdot veco auto. Plašāka izvēle tirgū ir motivators mazākam potenciālo auto pircēju lokam, bet iespēja iegūt naudu pirmajai iemaksai un papildus bonusi (dāvana no ražotāja) vēl mazākam pircēju lokam.

Auto izvēles kritēriji, izņemot cenu, gan esošo auto īpašnieku, gan arī potenciālo auto pircēju vidū ir līdzīgi. Svarīgākais kritērijs pēc cenas visbiežāk minēta auto kvalitāte un izturība.

Galvenais motīvs - atlaides

Galvenais motīvs, kas mudinātu cilvēkus pieņemt lēmumu par automašīnas iegādi,  ar ievērojamu pārsvaru (53%) ir atlaide no cenas. Savukārt, piemēram, tāds agrāk populārs pārdošanas vecināšanas rīks kā dāvana no tirgotāja patlaban ļoti maz ietekmē lēmumu par auto iegādi (minējuši tikai 14%). Otrs populārākais lēmums - iespēja izdevīgi pārdot veco auto (38%). Plašāku izvēli tirgū kā pamudinājumu auto iegādei minējuši 23% respondentu, bet iespēju iegūt naudu pirmajai iemaksai – 14%. 

















Kvalitāte un izturība - svarīgākajie kritēriji

Arī citi auto izvēles kritēriji, izņemot cenu, ir ļoti pragmatiski un ir ļoti līdzīgi gan esošo auto īpašnieku, gan arī potenciālo auto pircēju vidū. 86% no respondentiem aptaujas brīdī jau bijis īpašumā, lielākai daļai lietots (72%) vai mazlietots (16%). Auto īpašnieki, atbildot uz jautājumu, pēc kādiem kritērijiem, izņemot cenu, viņi vadījušies, izvēloties savu mašīnu, atbildēs kā vissvarīgāko kritēriju visbiežāk norādījuši auto kvalitāti un izturību (21% respondentu, kuriem ir auto). Savukārt „topa” kājgalī palikuši tādi faktori kā aprīkojums (5%), trokšņu izolācija ( 3%), gaitas īpašības (3%).

Kvalitāte un izturība kā svarīgākais (24%), bet komforts, gaitas īpašības un trokšņu izolācija (attiecīgi 5%, 4% un 3%) kā nesvarīgi faktori ir respondentiem, kuri domā par jauna auto iegādi. Nākamais svarīgākais visbiežāk nosaukts lietošanas izmaksas, kā arī praktiskums un iespēja vēlāk izdevīgi pārdot šo automašīnu. Kā nākamie svarīgākie bieži minēti arī drošība un aizsardzība. 

















„Pašreizējā tirgus situācijā pircēja galvenais padomdevējs ir viņa maks,” komentē Vadims Frolovs, Swedbank Auto līzinga daļas vadītājs. „Jaunajai realitātei jāpielāgojas arī auto tirgum, un tālredzīgie tirgotāji to jau arī dara. Piemēram, dāvanu vietā (riepu komplekts vai ceļojums) piedāvājot iespēju realizēt vai kā daļēju samaksu pieņemt pircēja pašreizējo automašīnu. Arī piedāvājuma klāsts mainās atbilstoši laika garam – prestižas markas arvien vairāk aizvieto praktiskas, izturīgas un lietošanā mazāk dārgas, visbiežāk arī lietotas automašīnas. Var prognozēt, ka tie tirgus dalībnieki, kas šīs tendences laicīgi pamanīja un tām pielāgoja savu piedāvājumu un risinājumus, savas pozīcijas arī recesijas laikā spēs nostiprināt”.

‘’Ļoti būtiski ir mainījusies auto pirkšanas kultūra Latvijā’’, komentē auto pircēju ceļveža Whatcar.lv vadītājs Kārlis Auza. ‘’Pircēji ir kļuvuši daudz pragmatiskāki, racionālāki un apdomīgāki, par ko liecina arī fakts, ka auto kvalitāte, izturība un lietošanas izmaksas, ja neskaita cenu, ir svarīgākie kritēriji auto izvēlē. Tāpat līdzīgi arī kā citur Eiropā vērojama arī arvien lielāka interese par mazākiem un kompaktiem automobiļiem, kuriem ir pieejamāka cena un tie ir lētāki ekspluatācijā. Izņēmums gan ir arvien lielā apvidus auto popularitāte, ko varētu izskaidrot ar slikto ceļu stāvokli, kā arī augsto praktiskumu. Katrā ziņā vēl arvien Latvijā ir visīstākais auto pircēju laiks, lai maksimāli izdevīgi nopirktu gan jaunu, gan lietotu auto.’’

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Audi Q7

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Izcilais Q7 piedāvā relaksējošu komforta un mierīgas kreisēšanas manieru apvienojumu, vienlaikus demonstrējot pārsteidzošu veiklumu šāda izmēra SUV veidolā. Izvēlieties 55 TFSI S line komplektācijā vai 55 TDI, ja vēlaties dīzeļdzinēju.