Mini hečbeks Izvērsts vērtējums
UZ CEĻA
Kā ir ar to braukt un cik kluss tas ir
Dinamika
Bāzes versijas One ir 1,5 litru trīscilindru benzīna motors. Tas nozīmē, ka faktiski tas ir lietojams tikai pilsētas apstākļos – jo garākos braucienos nepārtrauktā gāzes pedāļa mīšana grīdā ikreiz, kad ir nepieciešams veikt apdzīšanas manevru, vai turēties līdzi satiksmei uz Vācijas autobāņa, var kļūt apnicīga. Nākamais līmenis ir Cooper – tam jau ir drusku jaudīgāks šī paša tilpuma motors – un to jau varam rekomendēt kā tīri labu kompromisu jaudas un cenas ziņā. Mini ir pieejams arī ar 1,5 litru tilpuma dīzeļdzinēju (Cooper D) – to varētu izvēlēties tad, ja tev par katru cenu ir nepieciešams mazauto ar dīzeļdzinēju, taču galu galā tev nebūs jāsūdzas par tā dinamiku. Tālāk seko Cooper S ar 2,0 litru četrcilindru benzīna motoru un tas jau ir pavisam cits stāsts – motors nodrošina ne vien labu dinamiku, bet arī sportisku akustisko pavadījumu. Bet, ja tev ir nepieciešams pats jaudīgākais, pats „krutākais” Mini, tad tas ir John Cooper Works ar vēl jaudīgāku Cooper S 2,0 litru motora variāciju un vēl straujāku paātrinājumu.
Gaita un vadāmība
Mini raksturo salīdzinoši pacieta gaita – piemēram, Polo vai Audi A1 gaitas komforts ir labāks. Tiesa gan, to var koriģēt ar riteņu disku izmēru – 17 vai 18 collu diski varbūt izskatās labi, taču mēs noteikti rekomendētu mazāku izmēru, ja ir vēlēšanās padarīt gaitu komfortablāku. Bet, ja Mini tiek iegādāts kā stila aksesuārs, tad, protams – lielāki diski būs nepieciešami un no papildaprīkojuma saraksta būtu jāizvēlas arī adaptīvie amortizatori. Dārgi, bet tie ļauj nedaudz manipulēt ar gaitas koforta iestatījumiem. Pieejama arī sporta balstiekārta, taču mūsuprāt tā ir pārāk cieta. Vadāmības ziņā Mini jau standarta versijā atalgo vadītāju ar informatīvu un asu stūres reakciju, kamēr Sport režīmā mūsuprāt tā jau ir nevajadzīgi smagnēja. Kopumā tas ir auto, kas patiks sportiskas braukšanas piekritējiem, taču Audi A1 ir daudz labāks vadāmības un gaitas komforta līdzsvars.
Trokšņu izolācija
Cooper un Cooper D var lepoties ar labu trokšņu izolāciju, nav jūtama nekāda vibrācija no stūres vai pedāļiem, vienīgi lielākā ātrumā dīzeļdzinējs mēdz par sevi atgādināt. Neliels troksnis dzirdams arī no riepām, taču tas nav tik izteikts kā pretvēja šalkoņa, ko rada sānu spoguļi. Sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, kas ir standartaprīkojumā, darbojas diezgan smagnēji, nekā varētu gaidīt no tipiska mazauto. Taču tā nav liela problēma, jo tās tandēms ar sajūgu ir saskanīgs neatkarīgi no tā, cik jaudīgu motoru galu galā tu izvēlēsies. Jebkurā gadījumā, mēs ieteiktu Mini ar automātisko „kārbu”- One, Cooper, Cooper D un Cooper S pieejama jauna septiņpakāpju Steptronic divsajūgu automātiskā pārnesumkārba, kamēr JCW versijām – astoņpakāpju automātiskā transmisija.