Testa brauciens

Toyota GT86: izmēģinām atjaunināto modeli

Toyota GT86 feislifts
Tā pati jauda, labāka vadāmība un citi uzlabojumi
Cena, sākot no 30 790 eiro

Kad Toyota 2009. gadā pirmoreiz parādīja FT-86 konceptauto, autožurnālisti bija sajūsmā. Beidzot vienam autoražotājam pietika drosmes radīt tādu automašīnu, kādu sen jau gaidīja azartiskas braukšanas entuziasti - lētu, vieglu, aizmugures piedziņas ielas sporta kupeju.

Tiesa gan, no konceptmodeļa līdz ražošanas versijai ceļš mēdz būt diezgan ilgs - dažādas “fokusa grupas” un grāmatveži nereti pārvērš auto dizainera sākotnējo, konceptmodelī iemiesoto vīziju par kaut ko pilnīgi atšķirīgu. Bet - paldies visiem debesu spēkiem un it īpaši Jošio Hirakavam, kurš Toyota paspārnē bija pilnībā atbildīgs gan par GT86, gan Subaru klonēto BRZ - ar šo modeli tā nenotika.

Galvenie GT86 raksturlielumi bija intriģējoši - viegla šasija, atmosfērisks 2,0 litru četrcilindru motors un zemāks smaguma centrs, nekā Ferrari 458. Tas izklausījās kā auto entuziasta sapnis un lielā mērā tā arī bija. Taču vienmēr var būt arī labāk un Toyota to uzskatāmi pierādījusi ar GT86 “feisliftu”.

Balstiekārta ir padarīta stingrāka, interjera apdare - nedaudz elegantāka, bet eksterjeru papildina LED priekšējie lukturi, jauns buferu dizains un citi elementi, kas vēl vairāk akcentē GT86 sportisko garu. It kā nekas daudz, taču pietiekoši, lai padarītu braukšanu ar šo auto vēl patīkamāku.

Daži varbūt saskums, uzzinot, ka motora jauda nav mainījusies, tāpēc arī 0-100 km/h paātrinājums ir tās pašas 7,6 sekundes. Taču - kamēr neesi izbraucis ar GT86, nekad nesapratīsi, ka jauda - tas ne vienmēr ir galvenais.  Mēs pie GT86 stūres sēdāmies, jau labi zinot, ko no tā gaidīt - un nebijām vīlušies.

Kāds tas ir?

Tiem, kam patiešām patīk braukt ar auto, nevis sēdēt un stūrēt, iespējams, aizdomīgi vērtēs automātisko transmisiju, kāda bija mūsu testa auto. Taču tā nebūt nav slikta ziņa, jo ļauj ērtāk izbaudīt braukšanas prieku arī tiem, kas par šo jēdzienu ir tikai kaut kur lasījuši. To diezgan labi ilustrē šis video:



Atslēdzot pretizslīdes kontroles sistēmu, GT86 ļauj sākt sānslīdi pat uz sausa asfalta - un lai gan ne tik dzīvespriecīgi, kā ievērojami dārgākais, pilnpiedziņas Focus RS, daudziem tas būs labs pirmais solis, lai saprastu, ka auto - tas var būt ne tikai pārvietošanās līdzeklis vien. Kamēr auto aizmuguri izslidināt var diezgan ātri, šī parādība nenāk kā negaidīts pārsteigums un GT86 var ļoti viegli savaldīt. Uz pareizā ceļa un pareizos apstākļos (tuvumā nav gājēju un ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas fundamentālistu) GT86 pat skeptiķiem liks atplaukt smaidā.

Uzlabotā balstiekārta un stūres sistēma ļauj precīzāk apjaust, ko nozīmē pilnīgas kontroles sajūta pār auto, kādu nav iespējams gūt daudzos plašām masām un citiem mērķiem domātos transportlīdzekļos. Stūres rats ir mazākais, kādu jebkad nācies redzēt Toyota markas automašīnās un tam arī ir nozīme, ja runa ir par sportisku braukšanu. Gaitas komforta un vadāmības līdzsvars ir perfekts - tajā līmenī, ko varētu prasīt no kupejas šajā cenu spektrā.

Interjera uzlabojumi nav tik izteikti, kā daži varētu gaidīt - taču jaunākās tehnoloģijas viedierīcēm, kā arī labākas kvalitātes apdares materiāli tur ir. Te jāatceras, ka GT86 nav Bentley Continental un pat ne Porsche 911 vai Audi TT, tāpēc īpaši nemainot cenu, tur neko daudz vairāk arī nevarēja izdarīt.

Vai to ir vērts pirkt?

Ar Toyota GT86, it īpaši modifikācijā ar automātisko pārnesumkārbu, nav grūti sadzīvot arī ikdienas maršrutos un pilsētas sastrēgumos. Lai arī ir grūti ignorēt faktu, ka par šo cenu var iegādāties daudz praktiskākus un pat ātrākus auto, GT86 piedāvā ko tādu, ko šajā cenu kategorijā nav iespējams sameklēt. Tieši “tas” palīdzēs tev atrast atbildes uz daudziem citiem jautājumiem, piemēram - kāpēc tu vari iztikt tikai ar divām sēdvietām un salīdzinoši necilu bagāžas nodalījuma tilpumu.

Turklāt, ņemot vērā GT86 un Subaru BRZ salīdzinoši mazo izplatību, var diezgan droši derēt, ka šis modelis jau ir ieņēmis savu vietu “nākotnes klasikas” auto sarakstā, kas, tāpat kā Toyota uzticamība, garantē diezgan stabilu tālākpārdošanas vērtību.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja tev vajadzīgs reāls apvidus auto, tad Toyota Land Cruiser ir vislabākais, ko šobrīd iespējams nopirkt. Jaudīgāks un dārgāks tas nav palicis, bet bez fantastiskajām bezceļa apstākļu pārvarēšanas spējām tas ir ieguvis plašākas komforta un drošības aprīkojuma iespējas. Tas ir tikpat praktisks kā līdz šim, turklāt pieejams arī ar septiņām sēdvietām un ekonomisks gan degvielas patēriņa, gan lietošanas izmaksu ziņā.