Testa brauciens

Toyota Land Cruiser 2018: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina Toyota Land Cruiser jaunāko versiju
Tas pats 2,8 litru dīzeļdzinējs un transmisija
Plašāks komforta un drošības aprīkojums

AutorsIvo Goldmanis

Kritiķi varbūt nevilcināsies paziņot, ka tas nav nekāds jaunais Land Cruiser, bet gan kārtējais feislifts, taču tieši to pašu regulāri nākas dzirdēt par Porsche 911 vai Volkswagen Golf. Mēdz teikt, ka velosipēds nav obligāti jāizgudro no jauna, un – ja tas nav salūzis, to nevajag remontēt. Tieši tas pats attiecas uz Toyota Land Cruiser, kas vienmēr ir bijis, ir un arī turpmāk (cerams) būs reāliem bezceļa apstākļiem domāts auto, viens no retajiem, kādi vēl mūsdienās ir nopērkami.

Tāpēc klasiskā apvidus auto formula – virsbūve uz rāmja šasijas – nav mainīta arī 2018. gada modelī. Turpat savā vietā ir arī 2,8 litru tilpuma dīzeļdzinējs un sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Ir skaidrs, ka līdz ar arvien stingrākām emisiju regulām Toyota nebija jēga investēt jaudīgākā dīzeļmotorā un izsmalcinātākā transmisijā, jo bezceļu braukšanai pilnībā pietiek ar šo, pēdējo gadu gaitā pārbaudīto kombināciju. Tas gan nenozīmē, ka japāņu autoražotājs nav ņēmis vērā atsevišķu pircēju komentārus par Land Cruiser dinamiku – bet par to mazliet vēlāk.

Toyota Land Cruiser (ko atsevišķos reģionos sauc par Prado, bet Austrālijā - par Kakadu) vienmēr bijis apbrīnojams auto, ja runa ir par bezceļa braukšanas spējām, taču jaunākajā interpretācijā viss ir vēl labāk. Nedaudz uzlabots priekšējā bufera dizains, lai tas retāk traucētu stāvos nobraucienos vai citos nesaudzīgos maršrutos. Pamainīts arī motora pārsegs, lai uzlabotu pārredzamību.

Līdzšinējā Land Cruiser priekšējie lukturi bija jau kļuvuši gandrīz vertikāli, tagad tie novietoti horizontāli, turklāt ne jau tikai atšķirīga dizaina vārdā vien. To jaunais novietojums ļauj brīvāk šķērsot  nelielas upes, nebaidoties pazaudēt apgaismojumu. Korekcijas veiktas arī lukturu optikā – LED elementi gan priekšā, gan aizmugurē piešķir Land Cruiser izskatam mūsdienīgus akcentus, ar kuriem tas uzreiz ir atpazīstams kā “jaunais modelis”.

Nedaudz mainījušies arī Land Cruiser izmēri – kopējais piecdurvju versijas garums tagad ir par 6 cm lielāks, sasniedzot 4,84m. Minimālais apgriešanās rādiuss ir 5,8 metri, bet klīrenss – 21,5 cm.

Salons, komforts, aprīkojums

Land Cruiser interjers ir vēl viens temats diskusijām par to, kas ir, un kas nav vajadzīgs bezceļu transportlīdzeklī. Ja komforts tev nav svarīgs, tu vari dabūt salīdzinoši askētisku, piecvietīgu modifikāciju (Luxury) ar auduma apdari sēdekļiem un manuālo pārnesumkārbu par 45 700 eiro. Vajag automātisko pārnesumkārbu? 48 000 eiro. Vajag gan ādu, gan “automātu”? 54 500 eiro, bet tas jau būs Executive aprīkojuma līmenis. Tā soli pa solim var turpināt (detalizētāk papēti Toyota Land Cruiser cenu lapu), bet ja gribi pilnīgi visu, kas ir pieejams šī modeļa jaunākajā versijā, turklāt septiņas sēdvietas, tad tie ir 64 500 eiro. Land Cruiser papildu noformējuma iespējas labi ilustrē šis video:


Teju maksimāli nokomplektēts bija arī mūsu testa auto. Priekšējiem sēdekļiem – perforētas ādas apdare, jo tiem ir ne tikai apsildes, bet arī maināmas intensitātes ventilācijas funkcija. Sēdekļu apsilde ir arī otrajai sēdekļu rindai. Pati āda – tikpat kvalitatīva, kā līdzšinējā modelī.

Priekšējā paneļa vidū ir lielāka izmēra (8,0 collu) skārienjutīgs multimēdiju sistēmas ekrāns, bet viduskonsoles statņa malās ir mīksta materiāla apdare, kur atbalstīties (vai uz nelīdzena ceļa – atsisties) priekšā sēdošo ceļgaliem. Ticis optimizēts pogu un slēdžu izvietojums, atvieglojot nepieciešamā bezceļu braukšanas režīma pogas atrašanu.

Touch & Go infosistēmā iekļauta navigācija, audio kontrole, Bluetooth savienojums tālrunim, dažas citas funkcijas, kā arī virkne ar dažādām “aplikācijām”, no kurām vērtīgākā šķiet interneta radio, kas ļauj klausīties pat ļoti tālu valstu raidstacijas dažādās interesantās valodās. Bezceļu braucējiem gan nekas no iepriekš minētā nešķitīs būtisks, tāpat kā fakts, ka pati par sevi šī sistēma (ko var kontrolēt arī ar balss komandām) ir salīdzinoši gausa un tajā trūkst Apple CarPlay/Android Auto savienojuma funkcijas viedtālruņiem, kā daudziem citiem Toyota/Lexus konkurentiem.

Tomēr labā ziņa ir tā, ka lielāka izmēra monitors paneļa vidū ļauj daudz labāk saskatīt to, ko “redz” visapkārt automašīnai novietotās miniatūrās videokameras. Viena no tām ir radiatora restes vidū, tad pa vienai sānu spoguļu korpusu apakšmalā un viena aizmugurē virs numurzīmes. Tādā veidā, braucot bezceļa apstākļos, var labi redzēt apkārt esošos šķēršļus un atbilstoši plānot kustības virzienu (ja kameras nav notašķītas ar dubļiem). Turklāt monitorā - kā līmeņrādī - redzams arī, cik tuvu kritiskajai robežai Land Cruiser ir sasvēries uz vienu vai otru pusi.  

Starp ātruma un motora apgriezienu ciparnīcām ir 4,2 collu displejs, kurā pēc izvēles var iestatīt visu nepieciešamāko informāciju, tai skaitā redzēt priekšējo riteņu leņķi, navigācijas informāciju, ātrumu, kompasu un daudz ko citu. To visu var kontrolēt ar pogām uz stūres rata, kas tagad ir tieši tāds pats kā Land Cruiser V8 modelī. Tam ir apsildes funkcija, tāpat kā vējstiklam un logu mazgātāju sprauslām, kā arī poga, kas ieslēdz vai izslēdz joslu maiņas brīdinājuma asistentu – tas ir bezjēdzīgs bezceļa apstākļos, bet noderīgs uz šosejas, ņemot vērā šī auto smagnējo braukšanas raksturu. Pietiek mazliet ilgāk novērsties no ceļa un Land Cruiser jau būs aizkuģojis kaut kur ne tur.

Drošības aprīkojuma komplekta "Safety Sense" funkciju vidū ir arī aklās zonas monitors un ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas laikus signalizē par iespējamu sadursmi ar citu auto vai gājēju, un, ja vadītājs nereaģē, vai nepaspēj reaģēt, auto (līdz noteiktam ātrumam) pats mēģina nobremzēt. Sastrēgumos OK, bet, braucot pa mežu, to var atslēgt, lai lieki nepīkstina un netraucē. Pieejama arī adaptīvā kruīzkontrole un tālo gaismu asistents, kas automātiski ieslēdz vai izslēdz tālās gaismas, atkarībā no tumsas intensitātes.


Patiešām vērtīgs jaunievedums ir sistēma, kas brīdina, ja, braucot atpakaļgaitā ārā no stāvvietas vai meža ceļa, no sāniem tuvojas kāds cits auto. Ņemot vērā Land Cruiser gabarītus, tas ļaus izvairīties no nepatīkamiem pārsteigumiem, no kuriem saskaņotais paziņojums būtu mazākā bēda.

Durvju iekšējās apdares paneļos ir apgaismojuma elementi - dekoratīva funkcija, acīmredzot, lai akcentētu premium atmosfēru salonā. Ja nevajag, tos var izslēgt, bet ja vajag – pieregulēt to spilgtumu pēc nepieciešamības. Interjera apdares krāsu variācijas ir tieši trīs – melna, brūna/melna vai bēša. Vēl tālāka personalizācija iespējama ar metālisku vai arī gaiši brūna un tumši brūna koka apdari.

Dinamika un praktiskums

Zem motora pārsega – jau pazīstamais 2,8 litru tilpuma četrcilindru D4-D dīzeļdzinējs ar 177 ZS (130 kW) un 450 Nm, kura jauda ar sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas starpniecību tiek novadīta pastāvīgās pilnpiedziņas sistēmai. Oficiālais vidējais degvielas patēriņš ir 7,4 litri uz 100 km, kas nav ļoti tālu no patiesības arī reālajā dzīvē. Mūsu testa auto bija praktiski bez nobraukuma, trīs dienu ilgā testa laikā labākais rezultāts bija vidēji nepilni 9 litri uz 100 km, pilsētā zem 12. Ar eko-braukšanu gan īpaši neaizrāvāmies, pārbaudot citus Land Cruiser jaunievedumus attiecībā uz braukšanas dinamiku.

Pārnesumkārbai ir “sport” režīms, taču akseleratora (un balstiekārtas) reakciju tagad var ietekmēt arī ar Eco, Normal, Sport un Sport+ režīmiem, kā Lexus modeļos. Tas gan nepadara Land Cruiser par raķeti – paātrinājums no 0-100 km/h tik un tā ir gandrīz 13 sekundes, taču nelielos uzrāvienos līdz apmēram 70 km/h tas ir kļuvis mazliet atsaucīgāks, ko novērtēs tie, kas bieži pārvietojas pilsētas satiksmē. Tāpat kā iepriekš, ar pogu “2nd start” automātiskajai transmisijai var pavēlēt sākt darboties no otrā pārnesuma, lai bezceļa apstākļos neiesēstos dubļos vēl dziļāk.    


Starp priekšējiem sēdekļiem ir nelielas mugursomas izmēru cienīga kaste, kurā var sasviest dažādas lietas, vai arī ielikt četras dzērienu pudeles un, piespiežot pogu “power”, pārvērst to par ledusskapi.  Otrā sēdekļu rinda ir bīdāma uz priekšu vai atpakaļ, manipulējot starp vietu bagāžas nodalījumā un pasažieru kājām. Arī otrajā sēdekļu rindā var regulēt atzveltņu slīpumu un klimatu, bet bagāžas nodalījuma ietilpība ir vienkārši apbrīnojama. Kā kravu pārvadātājs un vilcējs jaunais Land Cruiser tagad ir kļuvis vēl efektīvāks, jo, veicot izmaiņas motora elektroniskajā vadības blokā un dažus citus uzlabojumus tā vilktspēja ir palielināta līdz 3 tonnām, tātad par pustonnu vairāk, kā līdz šim. 

Stūres sistēma joprojām ir hidrauliska, tātad vadāmības ziņā nekādu pārsteigumu, salīdzinot ar līdzšinējo modeli, nav. Balstiekārtai iespējami dažādi risinājumi, par tiem jums ar lielāko prieku izstāstīs tuvākais Toyota pārstāvis, taču mūsu Land Cruiser bija adaptīvā balstiekārta ar pneimatiskajiem spilveniem aizmugurē. Tas ļauj Land Cruiser saglabāt vienmērīgu līmeni un stabilitāti neatkarīgi no tajā esošās kravas novietojuma, turklāt vadītājs var pats mainīt klīrensu – lielāku vai mazāku – atkarībā no ceļa apstākļiem.

Tiesa gan, Land Cruiser nevienā brīdī neļauj aizmirst, ka tas ir īsts apvidus auto, kas kā paklausīgs bulterjers uzticīgi slāj visur, kur vēlas tā saimnieks, pat gludu asfaltu uztverot nevis kā šoseju, bet kā vēl vienu, turklāt - ļoti garlaicīgu šķērsli, kas tam jāpārvar. Protams, līdzko asfalts beidzas, Land Cruiser atkal atdzīvojas un sajūtas “kā mājās”, aizbraucot garām visiem tiem auto, kas to pirms brīža apsteidza uz šosejas. 


Vai to ir vērts pirkt?

Ja tev vajadzīgs reāls apvidus auto, tad Toyota Land Cruiser ir vislabākais, ko šobrīd iespējams nopirkt. Dārgāks tas nav palicis, bet bez fantastiskajām bezceļa apstākļu pārvarēšanas spējām tas ir ieguvis plašākas komforta un drošības aprīkojuma iespējas. Tas ir tikpat praktisks kā līdz šim, turklāt pieejams arī ar septiņām sēdvietām un ekonomisks gan degvielas patēriņa, gan lietošanas izmaksu ziņā.

Land Cruiser ir arī laba uzticamības reputācija un fenomenāli stabila tālākpārdošanas vērtība, kas ir vērā ņemama priekšrocība, salīdzinot ar līdzīga izmēra auto par šo cenu – piemēram, Audi Q7 vai Volvo XC90.  Taču vai abi minētie auto var pārvarēt teju metru dziļas ūdenstilpnes? Skaidrs, arī Porsche 911 Turbo tu nepērc, lai nepārtraukti brauktu ar 300 km/h, taču patīkami apzināties, ka vajadzības gadījumā tu to vari.

Protams, ja bezceļa braukšanas spējas tev nav vajadzīgas un prioritāte ir dinamika , tad prātīgāk ir izvēlēties kaut ko citu no SUV kategorijas – kaut vai Lexus RX450h. Tomēr mūsu reģiona pieredze liecina – daudzi pērk Land Cruiser tā universālās pielietojamības un stabilā imidža dēļ, ar pārliecību, ka pēc 3 gadu ilgā garantijas termiņa beigām nākamo pircēju varēs atrast teju tajā pašā dienā, kad radīsies vēlme to pārdot.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ja tev vajadzīgs reāls apvidus auto, tad Toyota Land Cruiser ir vislabākais, ko šobrīd iespējams nopirkt. Jaudīgāks un dārgāks tas nav palicis, bet bez fantastiskajām bezceļa apstākļu pārvarēšanas spējām tas ir ieguvis plašākas komforta un drošības aprīkojuma iespējas. Tas ir tikpat praktisks kā līdz šim, turklāt pieejams arī ar septiņām sēdvietām un ekonomisks gan degvielas patēriņa, gan lietošanas izmaksu ziņā.