What Car? - Auto un auto testi – What Car? Palīdzam tev nopirkt labāk

Ford Edge: pirmie iespaidi

2016.gada 15.jūnijs
Ford Edge: pirmie iespaidi

Reklāma

Ivo Goldmanis

Ford Edge ir liels, kluss un ietilpīgs auto, taču šajā cenu līmenī tam ir ļoti spēcīgi konkurenti

Fotogalerija   

• Whatcar.lv izmēģina jauno Ford Edge
• Lielāks par Kuga, konkurē ar Volvo XC60, VW Touareg
• Cena, sākot no 43 300 eiro


Ford Edge jau ir labi zināms Ziemeļamerikas pircējiem, tagad tas nonācis arī līdz Eiropai un Ford apgalvo, ka inženieri to ir pārveidojuši atbilstoši šejienes prasībām, lai veidotu konkurenci tādiem auto, kā Audi Q5 un BMW X3. 

Jāteic, ka tas ir diezgan drosmīgs mērķis, tāpēc mēs ar interesi devāmies uz Minheni, Vācijā, lai Ford modeļu paletes jaunpienācēju izmēģinātu gan uz autobāņa, gan bezceļos.

Kāds tas ir?

Ja Edge salīdzina ar iepriekšminētajiem vācu auto, tad tas ir pārāks gan ietilpības, gan trokšņu izolācijas ziņā. Te gan uzreiz jāpiebilst, ka lielāks klusums salonā panākts nevis ar izolācijas materiāliem, bet ar īpašu programatūru, kas izmanto salonā paslēptos mikrofonus, lai analizētu trokšņus un apslāpētu tos ar pretējiem skaņu viļņiem, kas tiek atskaņoti caur Sony audiosistēmas skaļruņiem. Cilvēka auss šādas nianses uztvert nevar, to spēj tikai dators un šāds dators atrodas jaunajā Ford Edge. Vienlaikus arī četrcilindru dīzeļdzinēja “rūciens” ir padarīts ausij tīkamāks.

Papildaprīkojumā pieejama arī “aktīvā stūre”, kas ar stūres kolonnā paslēpta elektromotora palīdzību padara stūrēšanu precīzāku nelielā ātrumā, piemēram, novietojot auto stāvvietā, bet mazāk jutīgu lielākā ātrumā uz šosejas.

Dinamika, gaita un vadāmība

Edge ir pieņemams auto ikdienas maršrutiem, kas, tāpat kā ikviens auto ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņu, ir lietojams arī mērenos bezceļa apstākļos. Visiem Ford Edge ir pilnpiedziņa un 2,0 litru dīzeļdzinējs, taču tam ir divas variācijas – 180 ZS ar vienu turbīnu un sešpakāpju manuālo transmisiju, vai 210 ZS komplektā ar divām turbīnām un divsajūgu automātisko transmisiju. 

Tomēr pat 210 ZS izpildījumā tas nešķiet diez ko ātrs. Lai veiktu apdzīšanas manevru uz līkumaina lauku ceļa, tam ir nopietni jāsagatavojas un jāieplāno arī rezerve. Automātiskā pārnesumkārba arī īsti nepalīdz – ar savām sešām pakāpēm tā ir slinkāka, nekā konkurentiem, kas izmanto astoņpakāpju pārnesumkārbas. 

Ar gandrīz divu tonnu svaru tas nav nekāds vieglais auto, un tas nedaudz atspoguļojas arī vadāmībā. Taču šī iemesla dēļ Edge būs ideāli piemērots tiem, kam tīk mierīga braukšana – balstiekārta ir klusa un amerikāniski komfortabla, salonā valda patīkams klusums.

Interjers, praktiskums

Edge pluss ir arī ietilpība – pat liela auguma cilvēki priekšējos sēdekļos jutīsies ērti, bet aizmugurē var sasēsties arī trijatā. Papildaprīkojumā piedāvātā panorāmas stikla lūka gan padara griestus nedaudz zemākus, tāpēc mūsuprāt, tā ir ekstra, no kuras var arī atteikties. Bagāžas nodalījums ir starp ietilpīgākajiem šajā klasē.

Interjera iekārtojums ir tāds pats kā S-Max, viss ir saprotams un ērti lietojams, arī sīklietu nodalījumu ir daudz. Tas nav tik grezns kā vācu premium līmeņa krosoveriem, bet tas arī neizskatās pārāk lēts.

Vai to ir vērts pirkt?

Lētākā Edge modifikācija ir Titanium komplektācijā ar 180 ZS motoru un manuālo transmisiju. Tā maksā, sākot no 43 300 eiro, bet salona ādas apdare un daudzas citas vēlamas ekstras ir jāpiepērk klāt. 

Dārgākā Edge modifikācija ir Sport ar 210 ZS biturbo dīzeļmotoru un automātisko transmisiju, kas maksā, sākot no 47 500 eiro, bet jārēķinās, ka pieliekot klāt tādas opcijas kā Exclusive un Luxury komplektus, kuri ietver aktīvo parkošanās sistēmu, LED lukturus, ādas apdari ar apsildāmiem un ventilējamiem priekšējiem sēdekļiem, cena palielināsies vēl par dažiem tūkstošiem eiro.

Ja mēs teiktu, ka Edge ir pats labākais auto, kādu var nopirkt par šo naudu, vai jūs mestos pie tuvākā Ford dīlera, lai nekavējoties to pasūtītu? Daži varbūt, bet citi noteikti iepazītos arī ar konkurentu, piemēram Volvo XC60, vai jau minēto Audi Q5 vai BMW X3 piedāvājumu. Ford zina, ka konkurence šajā segmentā ir ļoti sīva, taču Edge nav slikts variants. Tas nav klases līderis, bet noteikti ir pelnījis uzmanību. 

Līzings

Ford Focus

EUR 11900

Ford Focus

EUR 8590

Ford S-MAX

EUR 13900

Ford Fiesta

EUR 10900

Volkswagen Passat

EUR 44878

Ford Focus

EUR 12990

Ford Focus

EUR 13500

Volkswagen Golf

EUR 20936

Ford Focus

EUR 13500

Mazda 2

EUR 10900

Ford Focus

EUR 13500

Ford Fiesta

EUR 6790

Ford Mondeo

EUR 17900

Ford Mondeo

EUR 18900

Ford Focus

EUR 13890

Ford Focus

EUR 14200

Volkswagen Golf

EUR 21550

Citi testa braucieni
Meklē auto testu
Jauns auto Lietots auto
  
Pircēja palīgs
What Car? labākie pirkumi
 
Whatcar.lv sludinājumi
Mans What Car?Mans profilsLapas kartePrivacyContact UsTermsSend to a FriendPar WhatcarRSS
Haymarket Logo
© Haymarket Media Group 2017