Testa brauciens

Renault Latitude: pirmie iespaidi

Iemēģinam Renault Latitude
2,0 litru 175 ZS dīzeļdzinējs
Pārdošanā - tagad

Katrai valstij un tautai ir savas raksturīgās iezīmes un Francija nav izņēmums. Vai nu tā ir bagete, vai berete, vai arī ikdienā neiztrūkstošā vīna glāze – par šo valsti vienmēr būs, ko parunāt.

Francūžu nesteidzīgā un šķietami bezrūpīgā attieksme pret dzīvi, šķiet, atbalsojas arī autoražošanā – kā gan citādi lietpratēju aprindās rastos temats „franču auto”? Taču pēdējos gados piedzīvotā globalizācija pamazām kliedē robežas starp ražotājiem un starptautisko alianšu ēnā bieži vien ir grūti saprast – kur sākas un kur beidzas franču, japāņu vai kādas citas nācijas ietekme.

Tipisks piemērs ir arī internacionālais Renault Latitude.   

Kas tas ir?

Tas ir uz šo brīdi pats lepnākais Renault sedans, kas radīts, lai paplašinātu ražotāja modeļu gammu, piesaistot jaunus pircējus, kam interesē komfortabls un liels biznesa klases transportlīdzeklis.

Būdams 4897mm garš, tas ir izmēros lielāks par Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 508 bet tas vēl nav viss – tas pat ir par pusmetru garāks nekā Škoda Superb!

No ārpuses gan par saistību ar Renault liecina vien kompānijas logo – tiem, kas gaida franču dizaina šarmu, nāksies vilties. „Vai tas ir Lexus?” vaicāja kāds ieintriģēts garāmgājējs Vecrīgā, kur bijām iebraukuši pavakariņot. Jautājums izbrīnu neizraisīja, jo auto izcelsme patiešām ir zināmā mērā aziātiska – tas faktiski ir Samsung SM5.

Šeit vietā atgādināt, ka šis korejiešu uzņēmums automašīnas sāka ražot jau 1994.gada, bet kopš 2000.gada tas pieder Renault. Tāpēc arī Latitude, tāpat kā Samsung tiek likts kopā Korejā, vienā un tajā pašā rūpnīcā, izmantojot Renault-Nissan alianses pieredzi un komponentus, bet izplatīts – gandrīz visā pārējā pasaulē.

Dzinējs, gaita, vadāmība

Latvijā Latitude tiek piedāvāts ar 2,0 litru 140 ZS benzīna dzinēju (23 164 eiro), kā arī trīs turbodīzeļiem – 150 un 175 2,0 litru agregātiem un 240 ZS 3,0 litru dīzeļmotoru (38 919 eiro) . Whatcar.lv izmēģināja jaudīgāko no abiem 2,0 litru dīzeļiem, kas savienots ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. 

Par šo tandēmu neko sliktu nevar teikt - paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņem 9,2 sekundes, kas šādam smagnējam auto ar šāda tilpuma dzinēju ir pieņemami. Ņemot to vērā, krietni vairāk pārsteidz degvielas ekonomija – nedēļu ilgā testa brauciena laikā mums nebija problēmu iekļauties oficiālajos Renault Latitude patēriņa rādītājos – vidēji 6,5 litri uz 100 km. 

Viens iemesls tam noteikti ir tas, kā Latitude uzvedas uz ceļa. Šis noteikti nav provokatīvs auto – tipiski nelīdzenais Latvijas šoseju segums tam nebūt nepatīk. Līdzko ātrums sāk pārsniegt 90 km/h, auto izmēri liek par sevi manīt, turklāt nemainīgi vieglā stūres reakcija nebūt nepalīdz vairot pārliecinošas stabilitātes sajūtu. Lai arī saķere ar ceļu ir laba, auto sasvere līkumos ir jūtama pārāk daudz, mudinot piebremzēt un braukt nesteidzīgi.

Salons, aprīkojums, komforts

Lai arī no ārpuses, ja neskaita hroma akcentus, Latitude īpaši nepārsteidz, interjerā iespaids par šo auto strauji mainās uz labo pusi. Šajā, Initiale aprīkojuma līmenī Renault nav skopojušies un, par spīti relatīvi mazajai cenai (36 285 eiro)  piedāvā ļoti plašu komforta elementu klāstu – sākot no lieliskas klimatkontroles, līdz pat masāžas funkcijai vadītāja sēdeklī, gaisa jonizatoram un Bose skaļruņu sistēmai.

Izmēģinot katru no šīm funkcijām, mēs secinājām, ka labprātāk būtu mainījuši gaisa aromatizēšanas sistēmu un sēdekļu masāžu pret stūres kolonnas augstuma un dziļuma elektrisku regulēšanu. Tas gan ir individuāls jautājums – visiem neizdabāsi.  

Pie stūres iekārtoties ir samērā ērti, garāka auguma cilvēki varētu vēlēties vien sēdekli nolaist drusku zemāk. Taču, sēžot blakussēdētāja sēdeklī, jautājumi par komforta trūkumu nerodas. Arī aizmugurē sēdošajiem vietas kājām ir pietiekami, lai justos ērti arī garākos braucienos.

Pārredzamība kopumā nav slikta, taču augstā aizmugure nedaudz apgrūtina garā auto manevrēšanu atpakaļgaitā – par laimi, šo problēmu atrisina atpakaļskata kamera un distances sensori. 

Vēl viens apstāklis, kas liek ar Latitude pārvietoties „ekonomiskā” ātrumā – trokšņu izolācija. Ceļa trokšņi gan brīžiem var kļūt diezgan uzbāzīgi, liekot nepārtraukti manipulēt ar audiosistēmas decibelu līmeni salonā. 

Spriedums

Tiem, kam azartiska braukšana un imidžs nav svarīgs, Latitude piedāvā „vairāk par lētāku cenu”. 

Tāpēc Renault Latitude droši var tēmēt uz dalību valsts iepirkuma konkursos, kur nepieciešams eleganta izskata transportlīdzeklis ar labu aprīkojumu, bet sirdsapziņa vai politiskā pārliecība neļauj iegādāties kādu no vācu biznesa klases auto. 

Katrā ziņā, to novērtēs arī tie ierindas pilsoņi, īpaši tie, kuros virmo nostalģija pēc padomju laika „Volgām” vai amerikāņu vidusmēra sedaniem, jo Latitude brīžiem rada līdzīgas asociācijas.

Jums patiks: liels, bet ekonomisks, plašs aprīkojums

Jums nepatiks: gaita nudien varēja būt stabilāka 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.