Ziņas

Arktiskais visurgājējs Burlak - lielākais transportlīdzeklis izstādē Auto 2019

Izstāde Auto 2019
Arktiskais visurgājējs Burlak
Apskatāms What Car? stendā

Jau pavisam drīz - no 12. līdz 14. aprīlim Ķīpsalā notiks Baltijā lielākā starptautiskā autoizstāde "Auto 2019", kurā līdzās jauniem auto modeļiem un jaudīgiem tūninga projektiem būs apskatāmi arī sacīkšu auto un specializētā tehnika. Šķiet, ka visievērojamākais auto - vārda tiešajā nozīmē - būs apskatāms What Car? stendā - tas ir unikālais arktisko ekspedīciju visurgājējs “Burlak”, kas pasaulē eksistē tikai vienā eksemplārā.

Pateicoties “Burlak”, What Car? stendu nevarēs nepamanīt - 6,3 tonnas smagā visurgājēja garums ir 7,2 metri, platums – 2,9 metri; bet augstums – 3,2 metri. Tas radīts patiesi ekstrēmiem laika apstākļiem, kad gaisa temperatūra sasniedz līdz pat -60 grādu lielu salu. Vienlaikus tam piemīt teicamas spējas pārvietoties pa bezceļiem – vienalga vai tie ir purvi, vai dziļa sniega klāti lauki, vai arī dubļi. Ar to var pārvietoties arī ūdenī, kur kā gaisa spilvens kalpo riepas. Vienīgais ceļa segums, kam "Burlak"nav piemērots, ir - asfalts. Tā priekšrocības sākas tur, kur koplietošanas ceļi beidzas.

Tieši pirms diviem gadiem “Burlak” ar ekipāžu no Latvijas devās vairāk nekā 7000 kilometru garajā Jamalas arktiskajā ekspedīcijā – uz balto lāču zemi Krievijas ziemeļos. Ar “Burlak” tika šķērsoti Arktikas ledus lauki un sniegotā tundra. Ekspedīcijas galamērķis bija Belijas jeb Baltā sala (остров Белый), kas ir tālākais punkts Jamalas pussalā un kas ar vieglajām automašīnām ir nesasniedzama.

 “Burlak” ekipāžai tuvākajā nākotnē ir padomā vēl plašāka un vērienīgāka ekspedīcija, par kuras plāniem apmeklētājiem un potenciālajiem sadarbības partneriem vairāk pastāstīs klātienē izstādes laikā What Car? stendā. Turklāt ekipāžas pārstāvji ļaus jebkuram interesentam arī iekāpt “Burlak” kabīnē.

“Burlak” tehniskie dati

Krievijā būvētais “Burlak” ir aprīkots ar 145 zirgspēku 3,0 dīzeļdzinēju no Toyota un automātisko pārnesumkārbu. Interesanti, ka tehniskos mezglus iespējams remontēt no transportlīdzekļa kabīnes. Salons būvēts no vairākiem nodalījumiem: tehniskā nodalījuma, guļamtelpas (četras guļvietas un neliela somu novietne), priekštelpas un vadītāja zonas. Ilgstošu autonomo pārvietošanos bez palīdzības no “ārpasaules” nodrošina 380 litru degvielas cisterna.

 Izstāde "Auto 2019"

“Auto 2019”, tāpat kā iepriekšējo gadu, notiks trīs hallēs un iepazīstinās ar aktuālākajiem auto modeļiem, komerctransportu, profesionālo tehniku un aprīkojumu, tūninga šedevriem un šoviem, kā arī citiem jaunumiem autoindustrijā.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus ES

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir daudz iemeslu, kuru dēļ Lexus ES ir vērts ieteikt. Galvenokārt tādēļ, ka tas ir komfortabls, ietilpīgs, turklāt ar ļoti labu trokšņu izolāciju. Nākamais punkts ir lietošanas izmaksas – šajā ziņā hibrīddzinējs ir laba alternatīva konkurentu dīzeļmotoriem. Tomēr, lai arī Lexus ES ļauj braukt arī sportiskā režīmā, nevar noslēpt faktu, ka hibrīddzinējam trūkst tās elastības, kāda ir vecajiem, labajiem dīzeļiem. Par ļoti konkurētspējīgu cenu Lexus ES ir pieejams plašs un neapšaubāmi biznesa klases cienīgs aprīkojums, taču infosistēmas lietošana ir daudz neērtāka, nekā vācu konkurentu modeļos.