Ziņas

Viss, kas būtu jāzina par Ford Fiesta Active

Ford Fiesta Active - 2018. gada jaunums
Palielināts klīrenss, priekšpiedziņa
Plašas aprīkojuma opcijas

Ar katru gadu mazauto kļūst arvien pievilcīgāki, un jaunais Ford Fiesta, ko testa braucienā izmēģinājām jau pērn, ir lielisks piemērs. Eiropā tirdzniecībā jau ir pieejamas dažādas jaunā Fiesta versijas, to skaitā Titanium, ST-Line, ekskluzīvais Fiesta Vignale, kā arī Fiesta Trend. Taču šogad tirdzniecībā laists arī Fiesta Active – ar krosovera iezīmēm.

Motori un aprīkojuma opcijas ir kā citiem Fiesta, taču Active versijai ir paaugstināts klīrenss un tāds noformējums, kas gluži vien rosina pārbaudīt tā spējas skarbākos apstākļos. Spožas sliekšņu uzlikas priekšā un aizmugurē, kā arī Active modelim unikāli izstrādāti 17 collu vieglmetāla diski pieejami ar Rough Metal vai Absolute Black apdari, bet virsbūves krāsu paletē ir košie Lux Yellow, Ruby Red un Blue Wave toņi, ko klienti var papildināt arī ar melnu vai sarkani kontrastējošu jumtu (atkarīgs no virsbūves krāsas).

Fiesta Active braukšanas augstums ir par 18 milimetriem lielāks nekā standarta Fiesta, bet šķērsbāze palielināta par 10 milimetriem. Individualizācijas opcijas turpinās arī interjerā - Fiesta Active sporta sēdekļi ar četros veidos regulējamu muguras balstu autovadītāja un blakussēdētāja pusē ir pieejami ar krāsainām šuvēm, papildaprīkojumā pieejams arī "panorāmas" jumts.

Tomēr vienlaikus Fiesta Active salons ir gatavs izaicinājumiem, ko var sarūpēt dubļaini zābaki, smilšaini pludmales dvieļi un izmirkuši pasažieri. Fiesta sēdekļu materiāli un paklāji ir īpaši pārbaudīti Ford laboratorijā Dantonā, Apvienotajā Karalistē. Tur sēdekļu polsteriem tiek veikti 60 000 testa cikli, lai izvērtētu to nodilumizturību, bet krāsu noturību pārbauda ar nolietojuma mērierīci un spektometru, lai pārliecinātos, ka tās pēc ilgstošas ultravioleto staru iedarbības neizbalē. Ādas stūrēm tiek pārbaudīta pat noturība pret saules aizsargkrēmiem.

Gatavs labam un sliktam ceļa segumam

Ford norāda, ka jaunais Fiesta Active garantē pārliecinātu braukšanas pieredzi gan uz gludas šosejas, gan grants ceļiem, gan slapja seguma, vienlaikus nezaudējot tās gaitas komforta un vadāmības īpašības, kas piemīt standarta Fiesta.

Optimizēti priekšējie amortizatori aprīkoti ar jaunu hidraulisku atsitiena aizturi, kas mazina triecienu un grūdienu ietekmi, pārvietojoties pa nelīdzenu segumu. Fiesta Active balstiekārtas šarnīra ģeometrija un amortizatoru iestatījumi ir apvienoti ar pārveidotu elektrisko stūres pastiprinātāju un elektrisko stabilizācijas kontroli, tādējādi pielāgojot automobili uzlabotam komfortam un atsaucīgai braukšanai uz dažādiem segumiem.

Fiesta Active piedāvā trīs braukšanas režīmus:

  • Normal režīmā izmantoti standarta ESC un saķeres kontroles iestatījumi, un tas paredzēts ikdienas braukšanai,
  • Eco režīms pielāgo dzinēja un akselerācijas iestatījumus, lai ļautu ietaupīt vēl vairāk degvielas,
  • Slippery režīms ir pieejams tikai automobiļiem ar 6 pakāpju manuālo transmisiju un pielāgo ESC un saķeres kontroles iestatījumus, lai atvieglotu braukšanu pa segumiem ar samazinātu saķeri, piemēram, sniegu, ledu, samazinot riteņu izslīdēšanu arī braukšanas uzsākšanas laikā. Slippery režīms arī palīdz autovadītājiem nezaudēt vadību, braucot līkumos vai mainot joslas uz slidena seguma, pielāgojot akselerācijas un bremžu iestatījumus, lai novērstu sanesi vai nepietiekamas stūres pagriešanas situācijas.

Progresīvas autovadītāja palīgsistēmas

Jaunais Fiesta Active piedāvā to pašu palīgsistēmu klāstu, ar kuru mums bija iespējams iepazīties pagājušajā gadā Eiropā klajā laistajos Fiesta automobiļos. Palīgsistēmas papildina kameras, radari un ultraskaņas sensori, kas kopā spēj uzraudzīt ap automobili notiekošo līdz 130 metru attālumā – tālāk par futbola laukuma garumu.

Jaunais Fiesta ir saņēmis Euro NCAP maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu un ietver tādu drošības aprīkojumu kā sānu gaisa drošības spilvenus, kas paredzēti automobilī sēdošā rokas virzīšanai prom no trieciena zonas, ārējo aizmugurējo sēdekļu slodzes ierobežotājus un jostu spriegotājus, kā arī pasažieru sēdekļu gaisa drošības spilvenus, ko iespējams atspējot, lai novietotu bērnu sēdeklīti.

Kvalitatīva savienojamība un skaņa

Ford komunikācijas un izklaides sistēma SYNC 3 ļauj Fiesta autovadītājiem pārvaldīt skaņas sistēmu, navigācijas sistēmu un pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas, sarunvalodā lietotas balss komandas. Sistēma ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™ un ietver SYNC AppLink, kas nodrošina balss aktivizācijas funkciju plašam viedtālruņu lietotņu klāstam. Planšetdatoram līdzīgo un līdz 8 collām lielo skārienekrānu var pārvaldīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem.

Ņemot vērā patērētāju pāreju uz pārnēsājamām digitālajām multivides ierīcēm, Fiesta Active standarta aprīkojumā tiek piedāvāta Bluetooth savienojamība un divas USB pieslēgvietas, bet papildaprīkojumā ir pieejams integrēts CD atskaņotājs. Lai arī kā autovadītāji izvēlētos piekļūt savai mūzikai, Fiesta skaņas sistēmas piedāvā kvalitatīvu skaņu, ko nodrošina B&O Play akustika.

Fiesta Active aprīkots ar desmit skaļruņiem, tostarp bagāžas nodalījumā iebūvēts zemo frekvenču skaļrunis un centrālais vidējo frekvenču skaļrunis virs mērinstrumentu paneļa. Pastiprinātāja kopējā jauda ir 675 vati, un to darbina digitālā signāla apstrādes pastiprinātājs (Digital Signal Processing Amplifier), kas kontrolē skaņas izlīdzināšanu un audio signālu miksēšanu, ieskaitot pieejamo Surround Sound, lai sniegtu vēl bagātīgāku un spēcīgāku skaņu neatkarīgi no atrašanās pozīcijas.

Jaudīgi dzinēji aktīvam dzīvesveidam

1,0 l EcoBoost dzinēja degvielas patēriņš ir 5,0 l/100 km*, minimālais CO2 izmešu daudzums ir 113 g/km, un tas pieejams ar 85 ZS, 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS jaudu. Dzinējs pieejams komplektācijā ar Ford jauno 6 pakāpju manuālo transmisiju ar berzi samazinošu konstrukciju, kas vēl vairāk samazina CO2 izmešu daudzumu, vai 6 pakāpju automātisko pārnesumkārbu ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām pie stūres 100 ZS versijai, kas patērē 6,1 l degvielas uz 100 km (ražotāja dati).

Ford 1,5 l TDCi dzinēja degvielas patēriņš ir 1,0 l/100 km, minimālais CO2 izmešu daudzums ir 103 g/km, un tas pieejams ar 85 ZS un 120 ZS jaudu, kā arī abas versijas aprīkotas ar 6 pakāpju manuālo transmisiju. 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.