Ziņas

What Car? izstādē Auto 2018 atzīmē īpašu jubileju

What Car? izstādē Auto 2018 atzīmē jubileju ar trīs zīmīgiem eksponātiem
Latvieša dizainētais Opel GT, pusmiljonu eiro vērts Dakāras rallija auto
Konkurss izstādes apmeklētājiem! Uzmini, kas ir trešais auto

Atzīmējot 10 gadu jubileju kopš ienākšanas Baltijas tirgū, ar savu stendu izstādē “Auto 2018” piedalās arī What Car? – lielākais autopircēju ceļvedis Latvijā. Starptautiski atzītais zīmols ietilpst Lielbritānijas izdevniecības Haymarket mediju portfelī, līdzās tādiem brendiem kā Autocar, Classic & Sports Cars un citiem.

What Car? vēsture sākās 1973. gadā, tāpēc savā stendā esam izlikuši vienu no zīmīgākajiem tā laikmeta auto – latvieša Anatola Lapiņa dizainēto Opel GT, sadarbībā ar Latvijas Youngtimer klubu. Vēl viens unikāls eksponāts mūsu stendā ir Toyota Hilux Gazoo Racing – vismaz pusmiljonu eiro vērts Dakāras rallijreida bolīds, ar kuru vēl pirms pāris mēnešiem leģendārajās izturības sacīkstēs startēja lietuvietis Benediktas Vanagas. Īpašs pārsteigums sagatavots mūsu lasītājiem un izstādes apmeklētājiem – jāuzmin, kas ir trešais mūsu stendā izliktais auto. Kā zināms, jau kopš saviem pirmsākumiem What Car? ik gadu nosauc gada labākos auto katrā segmentā – un šis ir viens no tiem. Pareizās atbildes autors tiks pie patiešām vērtīgas balvas – par to informēsim What Car? Facebook profilā.

Opel GT

Opel GT dizaina autors ir latvietis Anatols Lapiņš, un tas ražots no 1968. līdz 1973. gadam. Modelis tika prezentēts 1965. gada Frankfurtes auto izstādē, pēc kuras Ferdinands Porše latvieti uzaicina kļūt par Porsche rūpnīcas dizaina nodaļas vadītāju.

Par “baby Corvette” dēvētais Opel GT joprojām ir kulta auto un tā pieprasījums kolekcionāru aprindās nav mazinājies. Šī konkrētā Opel GT cenu mēs neatklāsim, varam minēt vien to, ka ar katru dienu tas paliek arvien dārgāks. Tā pirmais īpašnieks ir Zviedrijā dzīvojošais teoloģijas profesors Haralds Biezais. No viņa auto nonācis mācītāja Jura Ozoliņa rokās, kura ģimene to nogādājusi Latvijā.

Toyota Hilux Gazoo Racing

Ar šo sacīkšu spēkratu Dakaras rallijreidā, kas norisinājās Dienvidamerikā no Peru līdz Argentīnai, startēja lietuvietis Benedikts Vanags – savulaik šajā leģendārajā autosporta disciplīnā viņš ir braucis arī ar Latvijā tapušo “OSCar”. Vairāku aizvadīto gadu laikā Benedikts Vanags ir izpelnījies Dakaras rallijreida visātrākā Baltijas autosportista titulu, un arī šogad spēja veiksmīgi finišēt divas nedēļas ilgajā pārbaudījumā, kas prasa īpašu cilvēka un arī tehnikas izturību.

Dakaras rallijreida “Toyota Hilux” būtiski atšķiras no tā paša nosaukuma pikapa, ko varam nopirkt “Toyota” markas dīlercentrā. Robustais pikaps ir būtiski pārbūvēts “Toyota” rūpnīcas sacīkšu komandas “Toyota Gazoo Racing” darbnīcā, un Benedikts Vanags savam šī gada sacensību “Toyota Hilux” spēkratam, kas ir viscaur melns, izvēlējās “BlackHawk 4” nosaukumu.

Ja standarta “Toyota Hilux” tiek aprīkots ar 2,4 litru dīzeļdzinēju, tad Dakaras rallijreidam pārbūvētajam pikapam ir daudz nopietnāks spēka agregāts – piecu litru V8 benzīna motors, kas aizgūts no “BMW M3” konkurenta “Lexus IS-F”. Tomēr rallijreida sacīkšu pikapam V8 motors vēl ir pārveidots, uzsvaru liekot nevis uz maksimālu jaudu, bet gan pēc iespējas lielāku griezes momentu pie iespējas zemākiem dzinēja apgriezieniem. Rezultātā tas attīsta 380 zirgspēku jaudu un 600 ņūtonmetru griezes momentu, no kā lielākais apjoms ir pieejams līdz 2000 apgr. / min.

Dakaras rallijreida “Toyota Hilux” maksimāli spēj sasniegt 190 km/h. Sacīkšu režīmā šis pikaps vidēji patērē aptuveni 75 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Saprotams, ka ar standarta degvielas tvertni šādā gadījumā nekur tālu netikt, tāpēc sacīkšu pikaps ir aprīkots ar 500 litru cisternu. Vienīgā aprīkojuma pozīcija, kas sacīkšu “Toyota Hilux” ir kopīga ar standarta modeli, ir gaisa kondicionētājs, jo Dakaras rallijreidā automobiļa kabīnē temperatūra sasniedz pirts karstuma cienīgus apmērus.

Izstādē “Auto 2018” var apskatīt ne tikai šo spēkratu, bet arī to sacensībās pavadošo Dakāras servisa kravas auto, kas novietots ekspozīcijā pie ieejas Izstāžu centrā Ķīpsalā.

Konkurss vērīgākajiem izstādes apmeklētājiem

Uzmini, kas ir trešais auto What Car? stendā – un tiec pie vērtīgas balvas!

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.