Ziņas

2018. gada auto: kurus modeļus ir vērts pagaidīt?

Gaidāmie auto 2018. gadā
Pirkt tagad vai vēl pagaidīt?
Ieskats auto tirgus nākotnē

Ja esi jauna auto meklējumos, bet nevari atrast neko tādu, kas tev no šībrīža tirgus piedāvājuma šķiet pieņemams, tad - iespējams - tev ir vērts mazliet atlikt auto iegādi un pagaidīt, kamēr pārdošanā būs jaunāki un interesantāki auto. Pamatojoties uz šobrīd pieejamo - oficiālo un arī neoficiālo informāciju, esam apkopojuši sarakstu ar vairākiem intriģējošiem modeļiem, kas tirgū ienāks šī un nākamā gada laikā - papildinot rakstu ar mūsu partneru medija Autocar veidotajām datorvizualizācijām, lai sniegtu tev aptuvenu priekšstatu, kā tie varētu izskatīties.

Audi A1

Nākamās paaudzes Audi A1 būs lielāks, nekā līdzšinējais modelis, tātad - tajā būs vairāk vietas. Droši var prognozēt, ka arī aprīkojums būs plašāks, bet, attaisnojot salīdzinoši augsto sākumcenu, A1 interjers būs vēl kvalitatīvāks un elegantāks. Motoru klāstā nekādi pārsteigumi nav gaidāmi - visi dzinēji un pārnesumkārbas būs no Volkswagen koncerna krājumiem, modifikāciju klāstu sākot ar bāzes versijas 1,0 litra tilpuma trīscilindru turbodzinēju. Jaunais Audi A1 pārdošanā nonāks šī gada pirmajā pusē.

 

Audi A6

Nākamās paaudzes Audi A6 dizaina ziņā līdzināsies jaunajiem A7 Sportback un Audi A8. Arī interjerā, salīdzinot ar abiem minētajiem auto, nekādi pārsteigumi nav gaidāmi. Skaidrs, ka A6 mēģinās kaut kādā veidā pārtrumpot jauno E-Klases Mercedes-Benz un 5. sērijas BMW, tātad tajā varētu būt iekļauta "autopilota" tehnoloģija no jaunā A8 un citas 2018. gadam atbilstošas komforta un drošības ekstras.

 

Audi TTQ

TTQ faktiski būs krosovers uz TT kupejas bāzes ar iespējamu quattro pilnpiedziņas opciju. Teorētiski, Audi to vajadzētu saukt par Q4, taču, diemžēl, šo burtu un ciparu kombināciju jau rezervējis Alfa Romeo. Jebkurā gadījumā, Audi Q4, jeb īstajā vārdā – TTQ - tiks oficiāli prezentēts un nonāks pārdošanā šī gada laikā.

 

Toyota Supra

Toyota plāno atdzīvināt leģendāro Supra ar jaunu modeli, kas būs 2014. gadā Detrotas autoizstādē prezentētā FT-1 konceptauto ražošanas versija. Jaunākās paaudzes Toyota Supra solās būt patiešām interesants modelis, jo tā platforma tiks izmantota arī jaunajā BMW Z4 (ko sauks par BMW Z5) - un tas patiesībā izsaka daudz. Vēl viens šobrīd zināms fakts – tam būs pilnpiedziņa un hibrīddzinējs. Diezgan droši var prognozēt, ka faktiski tas būs BMW ar Toyota logo un Toyota hibrīddzinēju. Arī interjers būšot kā BMW, turklāt ar iDrive parauga infosistēmu. Līdzīgu sadarbību Toyota jau reiz īstenoja ar Subaru, radot GT-86 kupeju, kas Subaru izpildījumā tika nosaukts par BRZ un līdz šim ir vienīgais Toyota modelis, kam aprīkojumā ir pieejams Apple CarPlay. 

 

Alfa Romeo SUV

Alfa Romeo jau debitēja apvidus auto un krosoveru segmentā ar Stelvio, tagad kārta pienākusi vēl lielākam šīs klases modelim, kas konkurēs ar BMW X5 un Audi Q7 (tātad var jau nojaust, cik tas maksās). Nekas dramatiski jauns tas nebūs, jo šī, pagaidām vēl oficiāli vārdā nenosauktā modeļa pamatā būs Maserati “apvidnieks” Levante. Ņemot vērā, ka gan Alfa Romeo, gan Maserati ietilpst Fiat koncernā, tas nav nekāds pārsteigums. Kāpēc izgudrot velosipēdu, ja tas jau ir izgudrots? Autoražotāji šādu shēmu piekopj jau gadiem ilgi, to vidū arī Volkswagen koncerns, kas brīvi maina tehniskos risinājumus starp Seat, Škoda, Audi un VW. Šī iemesla dēļ zem, piemēram, Porsche Macan motora pārsega var atrast detaļas ar Audi logo.

 

BMW X7

BMW nolēmuši ielauzties nišā, kurā šobrīd dominē Range Rover, piedāvājot vēl lielāku un vēl greznāku auto, nekā X5 vai X6. Idejiski tam vajadzētu būt 7. sērijas BMW komforta līmenī, bet apvidus auto formātā, taču, protams, oficiāli vēl nekas daudz nav paziņots. Vācu autoražotāja nolūks laist klajā X7 šķiet pilnīgi saprotams, ņemot vērā gan tirgus pieprasījumu, gan nepieciešamību reālajā dzīvē iztestēt tehniskos risinājumus, kas līdz šim lielākajam BMW apvidniekam būs kopīgi ar vēlāk gaidāmo Rolls-Royce “džipu”.  Šāds scenārijs jau tika piedzīvots ar Audi Q7 un Bentley Bentayga – pārfrazējot senu sakāmo, pirmā bija ola, un tikai pēc tam – vista. BMW X7 prototipi tiek manīti arvien biežāk, un tā ir droša pazīme, ka drīz gaidāma šī modeļa gala versijas prezentācija. Pārdošanas sākums tiekot plānots šī gada otrajā pusē.

Audi Q8 

Audi jau gadiem meklē iespēju nosmelt daļu no naudas, ko BMW piesaista ar X6. Šogad šie plāni materializēsies ar Audi Q8. Tas ir modelis, kas tiek veidots uz Audi Q7 bāzes un autoražotāja stratēģija ir acīmredzama – izmantojot jaunākās paaudzes Q7 trīs gadu laikā gūto tirdzniecības pieredzi, Q8 visticamāk tiks laists klajā jau ar Q7 feisliftam paredzētajām izmaiņām – un pēc Q8 sekos arī Q7 feislifts, pie viena aktualizējot arī to. Ņemot vērā, ka 2019. gadā dienasgaismu varētu ieraudzīt Bentley Bentayga “kupeja”, šāds scenārijs šķiet vēl loģiskāks. Ja Q7 ir radniecīgs Bentayga, tad Q8 vai drīzāk – SQ8 un pat 600 ZS RSQ8 (arī tāds tiek plānots) būs Bentayga kupejas prelūdija. 

 

Jeep Grand Wagoneer

Bija reiz tāds Jeep Commander, kas ierindojās virs Grand Cherokee un kaut kādā mērā centās konkurēt ar tālaika Range Rover. Tagad Jeep vēlas to darīt vēlreiz, taču jau ar jaunu modeli – Grand Wagoneer. Nosaukums gan nav jauns, tas patiesībā savulaik tika piešķirts kādam no mūsdienu apvidus auto ciltstēviem, taču tieši tāda ir Jeep filozofija – uzsvērt savu gadu desmitiem seno pilnpiedziņas visurgājēju kultūras mantojumu. Kā ierasts, Jeep Grand Wagoneer platforma tālu nebūs jāmeklē – tās donors būs Dodge Durango, no kura Wagoneer atšķirsies ar lielāku eleganci interjerā – un lielāku cenu.

Rolls-Royce SUV

2018. gads ieies vēsturē ar to, ka dienasgaismu ieraudzīs pats pirmais Rolls-Royce apvidus auto šī senā britu zīmola vēsturē. Tam būs 6,8 litru motors no Phantom un visas iespējamās komforta opcijas, kādas spēj iztēloties pircēji ar neierobežotiem resursiem. Modeļa konkurenti būs visdārgākās Range Rover variācijas, kā arī Bentley Bentayga, taču Rolls-Royce noteikti centīsies pārsteigt ne tikai ar komfortu, bet dažādām tehnoloģiskām inovācijām.

 

Audi RS7

Jaunajam RS7 būs tas pats biturbo V8 motors, kāds ir jaunajā Bentley Continental GT, tikai mazliet jaudīgāks – ap 600 ZS. Gaidam prezentāciju jau martā, Ženēvas auto izstādē.  

 

Seat “Kodiaks”

Jaunākajam Seat apvidus auto nosaukums vēl netiek atklāts, taču sagaidāms, ka tas sāksies ar burtu “A” – turpinot tematiku, ko jau aizsācis Seat Ateca un Seat Arona. Tāpat kā abi iepriekšminētie auto, arī šis Seat modelis būs kāda Volkswagen koncerna produkta “klons” ar spāņu zīmola logo. Mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka platforma, motoru klāsts un tehnoloģijas šim modelim nāks no Škoda Kodiaq (VW izpildījumā - Tiguan Allspace). Tāpat kā radinieks, tas būs pieejams ar piecām vai septiņām sēdvietām.  

Bentley Continental GTC

Pusgadu pēc jaunā Bentley Continental GT klajā laišanas, kārta pienākusi GTC, jeb šī modeļa kabrioletam. Tāpat kā ciltstēvs, arī Continental GTC ir veidots uz jaunākās paaudzes Porsche Panamera platformas, tam būs W12 un V8 benzīna motori, bet vēlāk – arī hibrīddzinējs.

BMW Z5

BMW Z5 ir modelis, kas stāsies Z4 vietā un kalpos arī par pamatu jaunajai Toyota Supra kupejai. Oficiāli vēl nekas nav izziņots, taču mūsu avoti informē, ka Z5 atšķirsies no Supra ar to, ka tam būs nolaižams auduma jumts, kā arī četru un sešu cilindru benzīna motori ar septiņpakāpju automātisko transmisiju (kamēr Supra būs astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba, pilnpiedziņa un hibrīddzinējs).  

Škoda Kodiaq VRS

Ja tu domā par Kodiaq iegādi, šis ir modelis, kas tevi ļaus atšķirt no pārējās Kodiaq īpašnieku masas – tam ir virkne dizaina elementu, kas akcentē šīs īpašās versijas sportisko garu.

 

Honda S2000

Honda plāno radīt kaut ko līdzīgu Mazda MX-5, un – iespējams – par godu jaunajam modelim tiks atdzīvināts S2000 nosaukums. Tas būs aizmugures piedziņas rodsters ar priekšā novietotu motoru, taču tas būs dārgāks nekā MX-5. Bāzes versijai varētu būt 1,5 litru benzīna turbomotors, taču pavisam reāla šķiet iespēja, ka pircējiem tiks piedāvāta arī jaudīgāka, S2000 Type-R versija. Iespējams, ka šis modelis tiks laists klajā jau šogad.

 

BMW 8. sērija

Ņemot vērā, ka BMW 6. sērija, kādu to pazinām līdz šim, ir beigusi pastāvēt un šis modeļa nosaukums piešķirts auto, ko līdz šim pazinām kā 5. sērijas GT, vācu autoražotājs gatavo jaunu luksusa kupeju ar nosaukumu 8. sērija. Ja spriež pēc numerācijas, tā būs 7. sērijas sedana “kupejas versija”, dārgāka nekā 7. sērija un attiecīgi konkurēs ar Mercedes-Benz S-Klases kupeju un Porsche Panamera.

BMW 8.sērija būs pieejama arī kabrioleta un četrdurvju “Gran Coupe” versijās, gaidāms arī M8. Ņemot vērā, ka BMW modeļu mūža ilgums ir septiņi gadi, un feislifts parasti ierodas trīsarpus gadus pēc modeļa klajā laišanas, var derēt, ka 8. sērija nāks klajā ar daudzām 7. sērijas feisliftam paredzētajām izmaiņām un jaunu aprīkojumu, bet drīz pēc tam sekos arī 7. sērijas feislifts. Visas pazīmes liecina, ka BMW 8. sērija tiks prezentēta vasarā.

 

Audi Q6

Audi Q6 būs elektroauto, kas koncepta veidolā tika parādīts pirms trīs gadiem. Šis krosovers spēšot veikt pat vairāk nekā 500 kilometrus ar vienu uzlādes reizi un tiks ražots Audi rūpnīcā Briselē, kur tiek ražotas arī tā baterijas. 

Škoda “Arona”

Škoda plāno laist klajā jaunu krosoveru, kas modeļu hierarhijā ierindosies zem Karoq un Kodiaq. Tātad tas varētu būt apmēram tikpat liels kā Seat Arona, kļūstot par mazāko krosoveru čehu zīmola modeļu sarakstā.

 

BMW 3. sērija (G20)

BMW fani – nesapriecājaties par ātru, jaunais 3. sērijas BMW gaidāms tikai 2019. gada pavasarī. Tas būs nedaudz lielāks, nekā pašreizējais modelis (F30), un tā jaudīgākās versijas sākotnēji būs 360 ZS M340i un 320 ZS M340d xDrive. Tiek solītas arī divas modifikācijas ar hibrīddzinējiem, ja kādu tas interesē. 

Bentley Bentayga Coupe

Bentayga nebūt nav pirmais un pēdējais Bentley “džips”. Ņemot vērā tā veiksmīgos pārdošanas rezultātus, Bentley plāno arī Bentayga kupeju (uz jau iepriekšminētā Audi Q8 bāzes), Bentayga “long”, jeb pagarinātās platformas versiju (lai konkurētu ar Range Rover LWB), kā arī ultra-jaudīgu SUV modeli līdzšinējā GT3-R tradīcijās.

BMW 1. sērija

Vēl viens BMW modelis, kas nāks klajā nākamgad. Forma paliks tā pati, taču tas būs uz priekšpiedziņas platformas.

Land Rover Defender

Ikoniskais Defender atgriezīsies 2019. gadā kā pilnīgi jauns Land Rover modelis, taču – saglabājot nepārspējamās bezceļu braukšanas spējas, kādas gadu desmitiem ilgi demonstrēja tā priekštecis.

Mercedes-Maybach SUV

Ja BMW paspārnē esošais Rolls-Royce nāks klajā ar apvidus auto, Mercedes malā nestāvēs – jau šobrīd tiek runāts par Mercedes-Maybach apvidus auto, kas tiks veidots uz jaunākā GLS apvidnieka bāzes, taču būs ievērojami greznāks (ar tehnoloģijām no jaunākās S-Klases) un - dārgāks.

 

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.