Testa brauciens

Jaunais Toyota Avensis Touring Sports: izmēģināts!

Cena no 18 560 eiro
Pirmoreiz ar BMW dīzeļmotoriem
Pārdošanā - tagad

AutorsKārlis Auza

Toyota nule kā ir laidusi klajā jauno Avensis Touring Sports modeli, kuram būs jākonkurē ar tādiem spēcīgiem konkurentiem kā VW Passat Variant, Ford Mondeo, Skoda Octavia Combi, Mazda 6, Opel Insignia.

Pēdējo piecu gadu laikā šis tirgus segments ir piedzīvojis dramatiskas izmaiņas – daļa klientu sāk pievērsties kompaktās biznesa klases alternatīvām, arī strauji augušais krosoveru segments atņem pārdošanas apjomus ierindas universāļiem.  Tas nozīmē, ka jaunajam Avensis ir jābūt ļoti labā līmenī, lai spētu veidot konkurenci.

Toyota to ļoti labi zina, tādēļ, lai arī jaunais Avensis ir “feislifts”, tas faktiski ir tik ļoti uzlabots, ka mums nav prolēmu to saukt par “jauno Avensis”. Tam ir būtiski izmainīts dizains un interjers, uzlabota balstiekārta, bet modifikāciju klāstu papildinājuši divi jauni dīzeļdzinēji, kas aizgūti no sadarbības partnera BMW. Jau standarta aprīkojumā ietverts iespaidīgs drošības palīglīdzekļu (Toyota Safety Sense) klāsts. Mēs devāmies uz Šveici, lai to izmēģinātu.

Kāds tas ir?

Tāpat kā ar līdzšinējiem modeļiem, braukt ar Avensis ir ļoti vienkārši. Auto ir neuzbāzīgs, kluss un funkcionāls, kas perfekti pilda funkciju nogādāt no punkta A līdz punktam B gan uz šosejas, gan lauku ceļiem. 

Braukšanas ziņā būtiskākie uzlabojumi ir stūres iekārtā un balstiekārtā, vadāmība ir precīza, balstiekārta arī lielākus ceļu negludumus pārvar klusi un komfortabli, kas Latvijas ceļos ir sevišķi aktuāli. Avensis pircēju lielākā daļa gan parasti nekad nav aizrāvusies ar 0-100 km/h sprinta laikiem un to kā viņu auto turas ātrās virāžās, taču jāatzīst, ka reti kurš ģimenes auto varētu braukt vēl stabilāk.

Pirmoreiz dzinēju klāstā ir pieejami divi no BMW aizgūti četrcilindru dīzeļdzinēji. Tā ir laba ziņa, jo minētais vācu autoražotājs māk ražot uzticamus un klusus motorus, turklāt nevienam BMW nav bijis jāpārmet, ka tas ir gauss. Arī zem Avensis motora pārsega tie nodrošina labu degvielas ekonomiju un zemākus CO2 izmešus, līdz ar to Avensis noteikti varēs labāk konkurēt kompāniju auto iepirkumos.

Avensis ir pilnīgi jauns interjers, jauns mērinstrumentu panelis, kas izgatavots no ievērojami kvalitatīvākiem materiāliem salīdzinot ar līdzšinējo modeli. Salonā brīvi varēs justies pieci pieaugušie, savukārt bagāžas nodalījums ir gandrīz tikpat liels kā Ford Mondeo universālim.

Pirmoreiz jau standartā jaunajam modelim ir Toyota Safety Sense aprīkojums, kas ietver sadursmes novērošanas sistēmu, ceļu zīmju atpazīšanas sistēmu, kā arī brīdina par izbraukšanu no joslas

Vai to ir vērts pirkt?

Cenas, uzticamības un aprīkojuma ziņā Avensis šajā segmentā ir viena no labākajām izvēlēm. Protams, braukšanas ziņā daudzi konkurenti ir daudz aizraujošāki, taču Avensis pilda cita veida funkcijas, kur galvenā prioritāte ir uzticamība, praktiskums un zemas ekspluatācijas izmaksas. Šie faktori ir svarīgi gan privātajiem pircējiem, gan kompānijam, kas Baltijas valstīs veido 75% procentus no pārdošanas apjomiem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.