Vērtē lasītāji

Ford Mondeo: vērtē Whatcar.lv lasītāji

Ford Mondeo testu diena
Ielūdz Ford oficiālais pārstāvis Inchcape Motors Latvia
Vērtē Whatcar.lv lasītāji

Aizvadītā gada nogalē, divus gadus pēc tam, kad Ford oficiāli laida klajā jauno, trešās paaudzes Mondeo, šis modelis beidzot nonāca pārdošanā ar 22 870 eiro sākumcenu. Tas piesaistījis uzmanību ar savu eleganto dizainu, kā arī ievērojami plašāku aprīkojumu, salīdzinot ar lidzšinējās paaudzes Mondeo. Opciju klāstā ir drošības jostas, kas automātiski piepūšas, samazinot ievainojumu risku sadursmes gadījumā. Dzinēju klāstā parādījies arī 1 litra tilpuma benzīna turbomotors, pirmoreiz pieejams arī hibrīddzinējs.

Sadarbībā ar Ford un Mazda oficiālo pārstāvi Inchcape Motors Latvia mēs aicinājām What Car? lasītājus dot savu vērtējumu par jauno Mondeo - vai bija vērts gaidīt? Vai tas ir nopietns konkurents jaunajam VW Passat un atjauninātajam Opel Insignia? Testa brauciena klāstā bija Mondeo ar 2,0 litru TDCI dīzeļdzinēji 150 ZS un 180 ZS jaudas modifikācijās, kā arī ar sešu pakāpju mehānisko vai Powershift automātisko transmisiju.

Lūk, daži potenciālo pircēju viedokļi šajā reportāžā:

Sandis Sladkēvičs

Kolektīva vadītājs

Brauc ar: Ford Mondeo (2008)



Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes Mondeo, ietilpības ziņā jaunajam modelim nav redzamu uzlabojumu, taču vietas ir vairāk nekā Volkswagen Passat. Slēdžu un pogu izvietojums uz paneļa nav mainījies, tomēr nāksies pierast pie paaugstinātās viduskonsoles. Arī mehāniskās transmisijas pārnesumslēga novietojums nav visai parocīgs. Lai arī par auto līgano gaitu un braukšanas komfortu nav iemesla sūdzēties, nelielā ātrumā stūres atsaucība varēja būs labāka.

Šis ir viens no retajiem jaunajiem auto, kura dizains man šķiet pievilcīgs, un tas kalpo kā viens no argumentiem, kāpēc es apsvērtu tā iegādi. Manuprāt ģimenei Mondeo ir lieliski piemērots un ikdienas lietošanai tas ir racionālāks pirkums kā Ford S-Max. Lai arī tā cena ir atbilstoša, es pagaidīšu, kamēr tas būs pieejams mazlietoto auto tirgū.

Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Kaspars Gailis

Pārdošanas vadītājs

Brauc ar: BMW 530xd



Jaunā Mondeo dizains ir lielisks un tas manuprāt ir galvenais faktors, kas piesaistīs lielu daļu pircēju. Automātiskā transmisija strādā ļoti labi, taču no 180 ZS jaudīgā 2,0 TDCi dīzeļdzinēja biju gaidījis lielāku dinamiku. Iepriecina tas, ka ar katru nākamo modeli Mondeo tuvojas premium klasei un trūkumu kļūst arvien mazāk. Salīdzinot ar Volkswagen Passat, jaunajam Mondeo nav tik laba trokšņu izolācija un personiski man tas ir izšķirošs faktors, lai atteiktos no Mondeo iegādes. Ja salīdzina ar konkurentiem - Opel Insignia un Volkswagen Passat, es tomēr izvēlētos Passat, pat neraugoties uz augstāku cenu.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Kristaps Brizga

Pārdošana

Brauc ar: Hyundai i40



Ikdienā ar ģimeni braucam ar Hyundai i40 un varu teikt, ka Ford jaunajā Mondeo ir izmantojis visu savā pastāvēšanas laikā iegūto pieredzi, katrā no auto aspektiem pārspējot Hyundai. Tā dizains un sāna profils ir skaistāks, savukārt vadītāja sēdpozīcijas plašums un komforts ir augstākā līmenī kā i40. Uz ceļa Mondeo ir stabils un salīdzinoši lielā masa neliek virsbūvei svārstīties līkumos. Esmu lielu auto piekritējs, tāpēc man nesagādāja problēmas brīvi iekļauties kopējā satiksmes plūsmā vai veikt šaurākus manevrus. Iespējams, tas ir pateicoties balstiekārtas izmaiņām, kas tika veiktas kopš Fusion modeļa ražošanas uzsākšanas Amerikas tirgum. Ja es iegādātos Ford Mondeo, izvēlētos eksemplāru ar automātisko pārnesumkārbu, ādas salona apdari, klimata kontroli un atpakaļskata kameru.


Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Svetlana Žukova

IT konsultante

Brauc ar: Volvo V70



Līdz šim ar Ford automašīnām man nav bijusi pieredze un pēc pirmajiem iespaidiem par jauno Mondeo varu teikt, ka es savu pašreizējo Volvo V70 nemainītu pret Ford. Aizmugurējos sēdekļus diemžēl nevar nolocīt līdz ar grīdu, tādejādi nav iespējams pilnībā izmantot auto ietilpību, atšķirībā no V70. Arī sēdekļu komforts nav tik augstā līmenī kā Volvo un salona apdarē izmantots pārāk daudz plastmasas. Esmu braukusi ar jauno Toyota Avensis un izjūtu ziņā Mondeo man simpatizēja vairāk. Nevar noliegt, ka eksterjers ir izdevies ļoti veiksmīgs un 180 ZS dīzeļdzinējs ir gana dinamisks šāda izmēra auto. Arī straujāk braucot, dzinēja darbība ir ļoti labi apslāpēta un salonā to praktiski nav iespējams dzirdēt.


Vērtējums: Novērtēts ar 3 no 5

Arnis Ancāns

Grafiskais dizainers

Brauc ar: Toyota Avensis


Mondeo aizmugures dizains ir konservatīvs, bet tā priekšējais tēls ir ļoti moderns, pārspējot ne vien Opel Insignia, bet arī Volkswagen Passat. Patika, ka salona ietilpība nav aprobežojusies tikai ar priekšā sēdošo komfortu, bet arī aizmugures sēdeklī var justies ērti. Astoņu collu skārienjūtīgais ekrāns ir vizuāli izskatīgs, tomēr tā reakcija uz dažādām darbībām varēja būt ātrāka. Salīdzinot braukšanas pieredzi ar Toyota Avensis, Mondeo demonstrē līdzīgu sniegumu, un vienīgā atšķirība ir nedaudz cietāka gaita, ko visdrīzāk sekmēja lielizmēra diski. 180 ZS dīzeļdzinēja sniegums nav iespaidīgs, bet ikdienai ar tā jaudu pilnībā pietiek.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Vjačeslavs Emburs

Tirdzniecība

Brauc ar: Ford Focus



Mondeo ārējais veidols ir perfekts un tas noteikti var konkurēt arī ar Jaguar modeļu dizainu. Interjerā dažu slēdžu izvietojums raisīja neizpratni un kopējā ergonomika varēja būt labāka. Vērtējot salona ietilpību, gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem brīvā vieta kājām un galvai ir pietiekama un par sēdekļu komfortu nav pamata sūdzēties. Uzskatu, ka jaunajam Mondeo vislabākā kombinācija ir 2,0 litru TDCI dīzeļdzinējs ar automātisko transmisiju. Subjektīvi vērtējot, mana šī brīža Ford Focus vadāmība man simpatizē vairāk, un elektroniskais stūres pastiprinātājs Mondeo gadījumā šoreiz ir devis negatīvu rezultātu.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Gunārs Svilāns

Uzņēmējs

Brauc ar: Volvo XC60



2,0 TDCI dzinējs ar 150 ZS jaudu ikdienas satiksmei ir piemērots, bet, ņemot vērā lielos virsbūves apmērus un auto svaru, straujākiem manevriem šis motors ir pārāk gurdens un īpaši to var izjust mazā apgriezienu diapazonā. Ja ģimenei ir nepieciešams auto ar plašu salonu, tad Mondeo universālis būs pareizā izvēle, taču diendienā izmantot šī auto ietilpību būs grūti. Salona apdarē izmantotie materiāli, sēdekļu komforts un gaita ir augstā līmenī, tomēr Volkswagen Passat gandrīz visos rādītājos ir nedaudz pārāks.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Vladimirs Kožujevs

Lauksaimnieks

Brauc ar: Ford Focus (2002)



Braucot pa segumu ar lielākām bedrēm varēja just, ka amortizatoru gājiens ir pārāk īss un tas rada lielu diskomfortu. Iespējams, ka to iespaidoja R19 vieglmetāla diski, tomēr jaunam auto šāda nianse nav pieļaujama. Patīkami pārsteidza Sony audio sistēmas kvalitāte, gan ar pārdomātu skaļruņu izvietojumu, gan muzikālo skanējumu. Vizuāli jaunā Mondeo āriene atgādina Aston Martin un šādu komplimentu nenākas bieži izteikt ģimenes auto segmentā.

Iesēžoties hečbeka versijas aizmugurējā sēdeklī, galvai ir maz brīvas vietas un ilgstošakā distancē tas kļūst par apgrūtinājumu. Tā diemžēl ir jauno auto tendence un dizainiski pievilcīgā zemā jumta līnija negatīvi atspoguļojas brīvajā telpā. Salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli, vadāmības ziņā ir sperts liels solis uz priekšu un to pašu var teikt arī par salona apdari, kas ir kļuvusi mīkstāka un kvalitatīvāka.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Aigars Laurinovičs

IT speciālists

Brauc ar: Volvo V70



Lai arī kopējā salona ietilpība nav tik liela kā Volvo V70, pie stūres šo faktoru nevar izjust un ērtā sēdpozīcija apvienojumā ar komfortablo stūri rada patīkamu braukšanas sajūtu. Salīdzinot ar ceturtās paaudzes Mondeo, jaunā modeļa gaita ir mīkstāka un stūres vadību pozitīvi ir ietekmējis elektriskais stūres pastiprinātājs. Komforta līmenis ir pakāpi augstāks un arī apdares materiālu kvalitāte ir uzlabojusies. Uzskatu, ka Mondeo ir līdzvērtīgs pretinieks Volkswagen Passat un pat attiecīga izmēra Audi modeļiem.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Raimonds Saušs

Tirdzniecība

Brauc ar: Subaru Outback (2013)



Ikdienā braucu ar Subaru Outback un varu teikt, ka Mondeo ir klusāks, tam ir labāka apkārtējā pārredzamība, kā arī komfortablāka un mīkstāka gaita, it īpaši, uz bedraina seguma. Arī interjers ir modernāks, salīdzinot ar klasisko Subaru dizainu un to var attiecināt ne vien uz instrumentu paneli, bet arī viduskonsoli un navigācijas sistēmu. Iepriecina arī bagātīgās papildaprīkojuma iespējas, ļaujot ikvienam izveidot tādu Mondeo, kādu tieši pircējs vēlas. Aizmugurē vieta ir pietiekami un vidēja auguma cilvēkiem jumta līnijas neradīs neērtības, taču sēdekļu komforts nav tik labs kā priekšā sēdošajiem. 150 zirgspēku dzinējs ir pārsteidzoši kluss un dīzeļdzinēja rūkoņa it nemaz netraucē. Ja šis modelis būtu bijis pieejams gadu ātrāk, tad noteikti būtu iegādājies Mondeo, nevis pašreizējo Outback. Tagad atliek sagaidīt pilnpiedziņas versiju, kas šobrīd modeļa klāstā diemžēl iztrūkst.


Vērtējums: Novērtēts ar 5 no 5

Kristiāns Roga

Students

Brauc ar: Opel Zafira (2003)



Esmu pārsteigts par Ford attīstību! Iepriekš gaidīju plastmasīgu salona apdari kā tas ir Kuga modelī, taču Mondeo interjers ir kļuvis kvalitatīvāks un dažādo slēdžu izvietojums ir kļuvis saprotamāks, tiesa, viduskonsoles dizains varētu būt vēl stilīgāks. Iepriecināja fakts, ka skārienjūtīgais ekrāns un navigācijas sistēma darbojās bez aizķeršanās. Salīdzinot ar jauno Passat, Mondeo ir klusāks, braucot pa nelīdzenu segumu, un nav dzirdami balstiekārtas trokšņi. Arī vietas galvai aizmugurē sēdošajiem ir vairāk nekā konkurentam no Volkswagen. Vērtējot gaitas un dinamikas īpašības, dīzeļdzinējam ir jūtama aizture līdz tiek sasniegti 2000 motora apgriezieni un, straujas apdzīšanas gadījumā, tas var ļoti traucēt. Stūres vadība ir atsaucīga un lielajiem Mondeo apmēriem pat visai viegla. Ja nāktos izvēlēties šāda segmenta automašīnu, tad priekšroku dotu Passat, kam ir stabilāka tālākpārdošanas vērtība un izteiktāka vācu autobūves kvalitāte.


Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Jānis Grende

Tirdzniecības vadītājs

Brauc ar: Nissan Terrano



180 ZS dīzeļdzinēja un automātiskās transmisijas apvienojums strādā bez izteiktām problēmām un tā veikums pielīdzināms Volkswagen Passat modelim. Pieejams arī sporta režīms, kas nodrošina labāku dinamiku, pārliekunesteidzoties ar pārnesumu maiņu.

Lai arī interjers ir elegants, manuprāt, viduskonsole varēja būt zemāka un tās pacēlums traucē justies komfortabli. Grūti piekļūt arī bagāžas nodalījumam nenosmērējot bikses un tā atvērums ir pārāk mazs, lai varētu ērti izmantot bagāžnieka ietilpību. Ikdienā pārvietojos gan ar Nissan Terrano, gan ar Mazda, tāpēc ļoti novērtēju salona klusumu un apdares materiālu kvalitāti. Manā skatījumā laba izvēle ir Titanium modifikācija, tomēr maksāt par to nedaudz vairāk nekā 30 000 eiro neesmu gatavs.

Vērtējums: Novērtēts ar 4 no 5

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.