Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Renault Clio

Ceturtās paaudzes Renault Clio
Tikai piecdurvju versija
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais Renault Clio ir radīts, lai konkurētu ar tādiem veiksmīgiem mazauto klases paraugiem, kā Ford Fiesta un Volkswagen Polo.

Lai arī šis tirgus segments šobrīd ir ļoti piesātināts, jau no pirmā acu uzmetiena ir skaidrs, ka Renault nav, no kā kautrēties – Clio ārējais izskats un interjers ir ievērojams solis uz priekšu, salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes modeli.

Kāds tas ir?

Dzinēju klāsts solās būt visai plašs, taču viens no pirmajiem Latviju sasniedzis Clio ar 90 ZS 1,5 litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, ko izmēģinājām šajā testa braucienā.

Pirmie iespaidi – tas ir lieliski piemērots šim auto: kluss, ekonomisks un dinamisks. Protams, tas nepārvērš Clio par raķeti, taču ar apdzīšanu problēmu nav, turklāt vidējais degvielas patēriņš, īpaši necenšoties ekonomēt, šī testa brauciena laikā bija 4,5 litri uz 100 km. 

Balstiekārta ir mantojumā no iepriekšējās paaudzes Clio, taču uzlabota, lai panāktu labāku saķeri ar ceļu. Arī stūres reakcija ir asāka, kā rezultātā braukšana ar šo franču mazauto atstāj ļoti patīkamus iespaidus.   

Interjers

Jaunākās paaudzes Clio salons kalpo kā uzskates materiāls tam, kur palikusi lielākā daļa modeļa izveidei paredzēto līdzekļu. 
















Kamēr iepriekšējās paaudzes modeļa interjers ar pievilcību nevarēja izcelties, jaunā Clio salons, šķiet, demonstrē labāko, ko šīs klases un cenu līmeņa auto šobrīd var piedāvāt.

To caurstrāvo gaumīgi interjera apdares krāsu akcenti, kā arī nedārgi, bet simpātiski apdares materiāli. Priekšējā paneļa vidū – skārienjūtīgs displejs, kas atgādina kādu no jaunākajiem portatīvajiem planšetdatoriem.

Dažiem var nepatikt ideja par planšetdatora izmēru ekrānu infodispleja vietā, jo brauciena laikā tajā var būt grūti orientēties, nenovēršot uzmanību no ceļa. Taču Clio autori par to ir padomājuši, piedāvājot svarīgāko funkciju kontroli ar lielām, pārskatāmām ikonām.
















Jaunais Clio ir kļuvis arī garāks, platāks un augstāks, tāpēc vietas salonā tagad ir mazliet vairāk. Vadītāja sēdeklim ir plašs regulējumu diapazons, arī stūres kolonnu var regulēt divos virzienos. 

Bagāžnieka tilpums ir 300 litri un aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt, padarot kravas nodalījumu vēl plašāku.  

Vai tas būtu jāpērk?

Šaubu nav, šis ir visu laiku pievilcīgākais Clio. Kvalitātes ziņā vien tas liecina par milzu soli uz priekšu, bet izsmalcinātais Clio interjera dizains varētu likt Volkswagen Polo sajusties kā skaņuplašu atskaņotājam, kam blakus nolikts iPod.

Ja tam vēl pierēķina pievilcīgo cenu, braukšanas baudu un niecīgās lietošanas izmaksas, Clio uz dažu citu mazauto fona izskatās teju vai neatvairāms.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Renault Captur

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Captur pievilcīgais dizains, bagātīgo versiju kvalitatīvais interjers un zemā cena patiks daudziem, taču tā mazjaudīgie dzinēji un gaitas īpašības nedaudz atpaliek no konkurentu piedāvātā. Mēs vēlētos arī lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem.