Testa brauciens

Volkswagen Transporter pirmais brauciens

Komercauto praktiķis no Volkswagen
Klāstā ne tikai 2.0 TDI, bet arī 2.5 l PHEV ar 233 ZS
Sākumcena - 35 216 eiro

AutorsGuntars Pulss

KAS TAS IR?

Volkswagen jaunie komerctransporta modeļi Transporter un Caravelle ir pieejami ar dažādiem spēka agregātiem: turbodīzeļdzinējiem (TDI), plug-in jeb uzlādējamo hibrīdu (eHybrid) un pilnībā elektrisku piedziņu (e-Transporter un e-Caravelle). Patlaban pasūtīšanai pieejami modeļi ar TDI dzinēju. Trīs 2 litru četrcilindru TDI dzinēji attīsta 110, 150 un 170 ZS jaudu. 

Līdz 150 ZS TDI versijām standarta aprīkojumā pieejama sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, savukārt 170 ZS TDI vienmēr tiek kombinēts ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu (pieejama arī 150 ZS versijai). Versijām no 150 ZS pieejama arī 4MOTION pilnpiedziņa. Jaunajā modeļu līnijā ir 13 dažādu virsbūvju variantu. Transporter var iegādāties kā kravas furgonu, Kombi vai platformu ar dubulto kabīni – ar divām garenbāzēm un diviem jumta augstumiem. Arī Caravelle pieejams ar divām garenbāzēm. Bāzes versijā abu modeļu garums ir 5050 mm, kas ir par 146 mm vairāk nekā priekšgājējam T6.1. 

Ar pagarināto garenbāzi kopējais garums ir 5450 mm. Platformas versijā vienmēr tiek izmantota garākā garenbāze. Gan Transporter, gan Caravelle ir desmitiem konfigurācijas iespēju – sākot no virsbūves garumiem un sēdvietu izvietojuma līdz pat apdares līmeņiem un piedziņas tipiem. Pirmo reizi Transporter pieejams arī ar L veida kravas nodalījuma izkārtojumu, kas ļauj kombinēt divas pasažieru rindas ar plašu kravas platformu. 

Transporter var izvēlēties kā bāzes modeli vai PanAmericana versiju, savukārt ar nolaižamajām bortu platformām aprīkotie transportlīdzekļi vienmēr tiek piedāvāti standarta versijā. Caravelle pieejams bāzes versijā, Life (vidējais līmenis), Style (augstākais), kā arī PanAmericana versijā ar apvidniecisku ārējo apdari un stilīgāku salonu. Papildus pieejama arī īpašā Edition sērija ar individuāli pielāgojamu aprīkojumu. Mūsu izmēģinātais Transporter Panel Van versijā PanAmericana bija aprīkots ar jaudīgāko 170 ZS turbodīzeli, astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu. Konkrētā auto cena ir 59 667 eiro, savukārt Transporter bāzes modeļa cena ir 34 773 eiro. 

KĀ TAS BRAUC? 

Šādā versijā ar jaudīgāko dīzeli un automātisko transmisiju Transporter nodrošina patiešām lielisku dinamiku un sagādā pat braukšanas prieku, kas neatpaliek no kārtīga vidējās klases ģimenes auto snieguma. Vadītāja darba vieta ir gana komfortabla, ar plašām sēdekļa regulācijas iespējām. 

Diviem blakussēdētājiem gan mazliet jāsaspiežas uz kopējā sēdekļa, taču, ja pasažieris ir viens, tad nav par ko sūdzēties. Priekšējais panelis apvieno 12 collu digitālo mērinstrumentu ekrānu un centrālo 13 collu informācijas un izklaides sistēmu. Pieejams arī digitālais atpakaļskata spogulis ar integrētu videoreģistratoru – īpaši noderīgs kravas versijai ar starpsienu, kā tas bija testa mašīnai. 

Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, tagad Transporter modeļiem ir ievērojami plašāks standarta aprīkojums, kurā ietilpst LED priekšējie lukturi ar tālo gaismu asistentu Light Assist, LED aizmugurējie lukturi, digitālais mērinstrumentu panelis, 13 collu informācijas un izklaides sistēma (DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, tiešsaistes pakalpojumi), multifunkcionāla stūre, elektroniskā stāvbremze ar Auto Hold funkciju, bezatslēgas piekļuves un dzinēja startēšanas sistēma Keyless Start, lietus sensors, braukšanas joslu uzturēšanas asistents Lane Assist, sadursmes novēršanas brīdinājuma sistēma Front Assist un dinamiskā ceļa zīmju atpazīšana. 

Elektronika nodrošina savienojumu caur USB-A, USB-C un 12 V ligzdām, kā arī pēc izvēles – 230 V pieslēgvietām.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Transporter priekšteči bija iemantojuši labu reputāciju, pateicoties kurai augsti kotējas lietoto mašīnu tirgū. Jaunais Transporter ir pakāpies uz veiksmīgo priekšgājēju pleciem un piedāvā uzlabotas kravu pārvadāšanas spējas, kā arī nodrošina vēl plašākas konfigurēšanas iespējas. 

Plašais moderno tehnoloģiju klāsts, kā arī mūsdienīgais dizains un solīdais interjera noformējums palīdz tam noturēt paša uzlikto latiņu šajā komerctransporta segmentā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.