Škoda Octavia RS pirmais brauciens
Karstā hečbeka versija Škoda izpildījumā
Tagad par 20 ZS vairāk, sasniedzot 265 ZS
Sākumcena - 37 430 eiro

KAS TAS IR?
Jaunā Octavia RS prezentācija notika Horvātijas Grobņikas autodromā, dodot mums iespēju ķert rokā instruktora lomā braucošo WRC2 čempionu Emilu Lindholmu un vienlaikus novērtēt atjauninātā modeļa spēju apvienot adrenalīna pumpēšanu ar ikdienas vajadzībām.
Runājot par novitātēm, čehi sekojuši ierastajai feislifta formulai – izmainīta lukturu grafika, ieviests jauns bamperu un radiatora režģa dizains, kā arī virkne sīkāku akcentu. Jāteic, Octavia RS ir viegli pamanīt, jo mūsdienās vairs tikai retais ražotājs ārpus premium segmenta piedāvā tik spilgtus un dzīvespriecīgus toņus. Spilgti dzeltenā, zaļā, zilā un sarkanā krāsa ir pilnīgs pretstats 50 pelēkā toņiem un uzreiz izceļ RS mantojumu.
Octavia RS joprojām ir ietilpības čempions. Automobilis ir iespaidīgi plašs gan salonā, gan bagāžas nodalījumā (640–1700 litru Combi versijā). Tie ir rādītāji, kas izraisa skaudību daudzos konkurentos, turklāt RS versija automātiski nodrošina ļoti bagātīgu aprīkojumu, kas ietver LED Matrix lukturus, sporta sēdekļus ar integrētu galvas balstu, adaptīvo kruīza kontroli, plašu drošības aprīkojumu, apsildāmu vējstiklu un citas ekstras.
KĀ TAS BRAUC?
Šoruden Minhenes autoizstādē gaidāma nākamās paaudzes Octavia elektriskā konceptauto prezentācija, kas ir sava veida signāls tiem, kuri vēlas pabaudīt iekšdedzes mašīnas. Octavia RS to var nodrošināt, jo 2 litru turbodzinējs attīsta 265 ZS jeb par 20 zirgspēkiem vairāk nekā agrāk, savukārt iepriekš piedāvāto manuālo kārbu bezierunu kārtībā aizstājusi septiņpakāpju DSG.
Triju pedāļu faniem nav pamata lielai skumšanai, jo DSG strādā zibenīgi, ļaujot pārnesumus mainīt arī manuālā režīmā, un 0–100 km/h spurtam nepieciešamas tikai 6,4 sekundes. Octavia RS raksturs nav tik drudžains kā klasiskajiem karsto hečbeku žanra dauzoņām, piemēram, Honda Civic Type-R vai nesen no tirgus aizgājušajiem Megane RS, Ford Focus ST un Hyundai i30 N.
Tas ir nobriedušāks, praktiskāks un komfortablāks gaitā, vienlaikus saglabājot jauneklīgu sparu. Vēlamās īpašības palīdz nodrošināt arī pazemināts klīrenss un sportisks izplūdes sistēmas tonis, kas ir vēl patīkamāks nekā iepriekš.
Gan autodromā, gan uz ceļiem, kur savulaik norisinājās Horvātijas WRC posms, pārliecinājāmies, ka standarta aprīkojumā iekļautā progresīvā stūres iekārta un priekšējo riteņu diferenciāļa bloķētājs nodrošina aizraujošu braukšanas pieredzi gan ar ziemas, gan vasaras riepām.
Nekādas izslīdēšanas, nekādu grūtību iegriezt līkumā, nekādu problēmu sekot trajektorijai! Turklāt pietiek ar vienu burvju mājienu jeb komforta režīma izvēli, lai auto raksturs atkal kļūtu rāms. Ja vēlaties, lai Octavia RS piemīt šī spēja mainīties, vēlams papildaprīkojuma sarakstā izvēlēties DCC balstiekārtu – tas ļaus amortizatoru un stūres iestatījumus mainīt pēc sirds patikas.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Līdz ar uzlabojumiem augusi arī Octavia RS cena. Modelis nu pieejams no 37 340 eiro (universālis Combi no 38 330 EUR), kas joprojām ir lētāk nekā tuvākie konkurenti, kuru skaits ar katru gadu sarūk. Daži šajā spēlē ir palikuši, taču arī radniecīgie VW Golf GTI un Cupra Leon būs dārgāki, nemaz nerunājot par steroīdus iecienījušo Audi, BMW un Mercedes-Benz trijotni. Octavia RS lielākais trumpis ir spēja lieliski apmierināt ģimenes vajadzības sešas dienas nedēļā, bet septītajā aizbēgt no visa, kas sakrājies.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...