Testa brauciens

Hyundai Inster pirmais brauciens

Kompakts elektroauto no Hyundai
Pieejama Vehicle-to-Load funkcija
Sākumcena - 25 990 eiro

AutorsToms Timoško

KAS TAS IR?

Jāsāk ar acīm redzamo. Inster – labā nozīmē atgādina reālajā dzīvē materializējušos LEGO automobili ar apaļīgiem LED lukturiem. Kantainais virsbūves dizains ir raksturīga iezīme šīs klases automašīnām, jo šāda pieeja padara salona telpu plašāku – pat gara auguma braucējiem nav jāsaliec mugura, un ir iespējams pārvadāt lielgabarīta priekšmetus.

Vietu kājām un bagāžnieka telpu var pielāgot pēc vajadzības, 16 cm diapazonā bīdot aizmugurējos sēdekļus. Tādējādi bagāžas tilpums regulējas no 238 līdz pat 1059 litriem. Priekšējā bagāžnieka gan šeit nav. Utilitārais automobilis prot ātri transformēties par vienistabas dzīvokli, jo nolaižamas ir ne tikai aizmugurējo sēdekļu, bet arī priekšējo atzveltnes. Tas nozīmē, ka pat 1,8 metrus gari braucēji varēs izgulties kā izvelkamajā klubkrēslā vai gultā.

Tie, kuri mīl atpūtu pie dabas, novērtēs ne tikai jumtu virs galvas, bet arī siltu kafiju meža vidū. Lieta tāda, ka Inster ir apgādāts ar tā saukto V2L funkciju (Vehicle-to-Load jeb no automobiļa patērētājam). Pievienojot ārējai uzlādes ligzdai adapteru vai izmantojot kontaktligzdu salonā, jums ir iespēja no 74 automašīnas darbināt dažādas elektroierīces ar jaudu līdz 3,6 kW, piemēram, sviestmaižu tosteri vai tējkannu. Brīdī, kad automašīnas akumulatoram bija 80% uzlāde, digitālajā mērinstrumentu panelī uzraksts vēstīja, ka maizītes varēsim cept pat diennakti. Priekšējie sēdekļi vizuāli saplūst monolītā dīvānā gluži kā amerikāņu automašīnās, padarot sēdēšanai paredzēto virsmu vēl lielāku.

Kopumā Inster salonā ir četras sēdvietas, taču to nevar uzskatīt par trūkumu, jo trīs braucēji aizmugurē sasēstos vien pavisam draudzīgā gaisotnē. Tiesa, sēdvietu skaits iespaido to, kādu valsts atbalstu varam saņemt. Inster ir pieejama 4500 eiro subsīdija, taču Latvijas Goda ģimenes apliecības īpašniekiem pieejamā 6750 eiro atlaide šeit nebūs aktuāla, jo tā attiecas uz vismaz piecvietīgiem auto. Apdares kvalitāte un aprīkojuma klāsts jauno Inster ļoti būtiski atšķir no tādiem konkurentiem kā Dacia Spring.

Līdzās dažviet atrodamajām mīkstās apdares virsmām šeit ir ekstras, kas sāncenšiem var likt skatīties ar baltu aci: priekšējie distances sensori, noskaņojuma apgaismojums, inteliģentā kruīza kontrole, apsildāma stūre un sēdekļi, viedierīču bezvadu uzlāde, atpakaļskata un sānskata monitori, spilgts un skaidri salasāms 10,25 collu ekrāns un citas ekstras. Ak, jā, šeit ir kaudze fizisku pogu un slēdžu, kas būtiski uzlabo ergonomiku. Lai mazos automobiļus satiksmē varētu pamanīt, nereti tie ir spilgtākā krāsā nekā apkārtēja masa. Sākotnēji Inster pieejams dažādās neikdienišķās krāsās: oranžā, haki un pat sviesta krēma dzeltenā.

KĀ TAS BRAUC?

Ioniq 5 un Ioniq 6 mūs jau ir pieradinājuši pie ekspresīva korejiešu dizaina, un vienlaikus no tiem zinām, ka korejieši prot radīt efektīvus elektroauto. Inster ir pieejams ar 42 vai 49 kWh akumulatoru, spējot ar vienu uzlādi veikt līdz pat 518 km pilsētā un 370 km kombinētajā režīmā. Tas ir vairāk nekā Dacia Spring un Citroën ë-C3. 

Reālā sniedzamība tālu no šiem rādītājiem neatpaliek, turklāt tā būs atkarīga ne tikai no ārējās vides apstākļiem vai autovadītāja braukšanas manieres, bet pat no riteņu diskiem. 17 collu disku vietā izvēloties 15 collu izmēru, var papildus iegūt 10 km, bet kopējam sniegumam būtiski palīdzēs jau bāzes versijā iekļautais siltumsūknis.

Akumulatora uzlādei gaitā palīdzēs rekuperatīvā bremzēšana, kuras intensitāti var mainīt ar lāpstiņām pie stūres. Izmantojot lieljaudas līdzstrāvas uzlādes staciju, maksimālais uzlādes ātrums ir 85 kW, tāpēc no 10 līdz 80% bateriju varēs uzpildīt aptuveni 30 minūtēs. Ar mājas 11 kW maiņstrāvas lādētāju tas notiks 4 stundās 45 minūtēs. 3,8 metrus garais un 1,6 metrus platais elektromobilis pilsētvidē jūtas kā zivs ūdenī ne tikai savu izmēru dēļ. Īsās virsbūves pārkares un lielais klīrenss ļauj tam spēkoties pat ar augstām apmalēm un citiem šķēršļiem, samazinot bojājumu risku. 

Vieglā stūre pārlieku neiesaista braukšanas procesā, tāpēc gaitu varētu saukt par relaksējošu, ne aizraujošu. Lielākas un mazākas bedres palīdzēs pārvarēt mīkstā balstiekārta, taču, ja ikdienas maršrutā bieži būs jāpārvar grants trepe, labāk izvēlēties 15 collu diskus. 

Mazāko akumulatoru komplektē ar 97 ZS elektromotoru, bet lielāko – ar 115 ZS dzinēju. Neraugoties uz jauneklīgo ārieni, Inster demonstrē nobrieduša elektroauto braukšanas īpašības. Uz šosejas, kur atļautais braukšanas ātrums ir 100 km/h, tas klusi un stabili traucas uz priekšu. Lai arī 115 ZS elektromotora rezerves šādā ātrumā vairs nenodrošina strauju paātrinājumu, tas joprojām ir gana veikls, lai apkārtējos raisītu izbrīnu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Inster ir viens no lētākajiem patlaban pieejamajiem elektroauto, turklāt tajā ir ļoti maz kompromisu. Savus tiešos konkurentus tas pārspēj teju ikvienā aspektā, izņemot cenā. Dacia Spring pieejams no 18 990 eiro, Dongfeng Box par 24 990, Citroën ë-C3 sākumcena ir 25 290, savukārt Hyundai Inster ir par sprīdi dārgāks – 25 990 eiro. Lielākais konkurents varētu izrādīties Renault 5, kura sākumcena ir 27 290 eiro. 

Nevar nepieminēt, ka cits pēc cita Latvijā ierodas arī dažādi Ķīnas autobūves pārstāvji, tomēr tie pagaidām ir kā kaķis maisā. Hyundai reputācija tikām nerada jautājumus, un 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma ir nopietns drošības plecs. Kad automašīnu cenas ir līdzīgas, būtisku lomu spēlē tieši atpazīstamības faktors

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Inster

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Hyundai Inster ir lielisks kompaktais elektromobilis, kas nodrošina ērtu braukšanu, konkurētspējīgu cenu un garāku akumulatora darbības diapazonu nekā konkurenti. Mēs uzskatām, ka tā ir lieliska izvēle pircējiem, kas meklē pilsētas apvidus automobili. Mēs izvēlētos In versiju, jo, lai gan tā maksā nedaudz vairāk, tā ir daudz universālāka.