Testa brauciens

Hyundai Ioniq 6 pirmais brauciens

Gaita ir kontrolēta labāk nekā viegli peldošajam Ioniq 5 SUV
401 litra bagāžnieka ietilpība ir pieņemama
Digitālo paneli ir grūti kritizēt, tāpat kā kvalitāti un pasažieru ērtības

KAS TAS IR?

Kad pirmoreiz ieraugāt jauno Hyundai Ioniq 6 ar tā izstieptajām, izliektajām līnijām un Porsche 911 līdzīgo aizmuguri, neviļus rodas jautājums: par ko gan domāja dizaineri? Ja mūsdienu Hyundai būtu konservatīvs, garlaicīgs ražotājs, Ioniq 6 neizskatītos tā, kā tas izskatās: visdrīzāk tas būtu veiksmīgā Ioniq 5 sedana versija.

Vai – Hyundai būtu paspēlējies ar jumta līniju, un, skat, Ioniq 5 Coupé gatavs! Taču Hyundai nav ne konservatīs, ne garlaicīgs, un, ignorējot konvencijas, dienvidkorejiešu uzņēmums Ioniq 5 personā radīja progresīvu elektromobili, kas fundamentāli mainīja zīmola tirgus pozīciju – uz augšu. Tāpēc šķiet loģiski, ka Hyundai izvēlējies iet pret drošu turpinājumu, kas saudzīgi rediģētu modeļa stūraino, Lancia Delta līdzīgo stilu, izmetot visu, izņemot “parametrisko pikseļu” LED gaismu grafiku.

Tātad par ko gan domāja tā dizaineri? Atbilde ir – par 0,1x. Tas bija sauklis, ko Hyundai stila vadītājs Saimons Losbajs bija uzdrukājis Ioniq 6 eksterjera dizaina komandas T krekliem, un tas attiecās uz gaisa pretestības koeficienta mērķi. To komanda izvirzīja, vēloties radīt aerodinamiski efektīvāko iespējamo četru sēdvietu četrdurvju elektrisko sedanu – īstu “elektrificētu strīmlaineri”. Tas neizdevās. Ioniq 6 koeficients ir 0,21, tātad virs komandas ārkārtīgi ambiciozā mērķa. Taču Losbajs teic – “ja 0,21 ir neveiksme, tad es neiebilstu pret neveiksmi”. Jo tas ir visu laiku slidenākais Hyundai, un tas atspoguļojas centienu mērķī – autonomijā.

Ioniq 6 oficiālais energoefektivitātes rādītājs ir 14,3 kWh/100 km, bet maksimālā nobraukuma rezerve – 614 kilometru. Tas ir par 107 km vairāk nekā Ioniq 5 (kura Cd ir 0,29), kurš radīts uz tās pašas platformas un ir aprīkots ar tādu pašu akumulatoru un piedziņu, un tiek tirgots par līdzīgu cenu. Vēl svarīgāk – šāda autonomija ļauj apsteigt divus galvenos Ioniq 6 konkurentus: Polestar 2 (550 km) un Tesla Model 3 (500 km).

Aizmirstiet par atsauci uz 30. gadu “strīmlaineri”, jo tieši sniedzamība būs galvenais atskaites punkts, lai pārdotu daudzus jo daudzus Ioniq 6. Ioniq 6 versiju klāsts ir tāds pats kā Ioniq 5 – ar 168 kW (229 ZS) aizmugurējo motoru vai diviem motoriem ar 239 kW (325 ZS) jaudu. 614 km nobraukums, protams, atkarīgs no versijas un aprīkojuma – lai to sasniegtu, jāizvēlas aizmugurējās piedziņas auto ar 18 collu diskiem un digitālajiem ārējiem spoguļiem.

KĀ TAS BRAUC?

Mūsu Dienvidkorejas specifikācijas izmēģinājuma auto bija AWD Long Range izpildījumā ar 20 collu riteņiem: tā nobraukums, pateicoties 15,1 kWh/100 km efektivitātei, ir 583 kilometri. Mūsu testa maršrutā mēs faktiski sasniedzām 15,6 kWh/100 km, kas liecina, ka pat pilnpiedziņas versijai 480 km ir reāls attālums.

Tāpat kā citiem E-GMP automobiļiem, platformas 800 V elektriskā arhitektūra ļauj uzlādēt akumulatoru ar jaudu līdz 350 kW, tādējādi 10–80% uzlāde iespējama 18 minūtēs. Ja neskaita efektivitātes priekšrocības, tirgum nāks par labu arī Ioniq 6 stils. Elektromobiļu segmentā, kur pārmērīga spēkratu līdzība izvēršas par nopietnu nelaimi, tas patiesi piedāvā ko atšķirīgu.

No aizmugures auto nudien atgādina digitālā laikmeta 911, un vizuālas paralēles rada arī rievas uz dramatiskā aizmugurējā spoilera. Piedevām virsbūves formas maskē auto izmērus: tas ir 200 mm garāks par Ioniq 5, taču jumta līnija ir par 152 mm zemāka un riteņu bāze – nedaudz īsāka. Tāpēc iekāpjot pieejamā vieta ir pārsteidzoša. Iespējams, tāpēc, ka interjera pārprojektēšana neietekmētu gaisa pretestības koeficientu, tajā ir daudz līdzību ar Ioniq 5, bet salons ir stilīgs, vizuāli tīrs un augstvērtīgs, tāpēc mēs nesūdzēsimies.

Divi 12 collu digitālie ekrāni, kuros izvietota informācijas un izklaides sistēma un braukšanas informācija, ir skaidri, un programmatūra darbojas labi. Jaunums Ioniq 6 ir salona apgaismojuma sistēma, kas piedāvā 4096 krāsu kombinācijas un iespēju iestatīt gaismu krāsu maiņu atbilstīgi braukšanas ātrumam. Piedevām automobilim ir jaunā e-ASD sistēma – “kosmosa kuģim līdzīga” skaņa, kas paātrinoties maina augstumu. Vairākums to, protams, iestatīs uz “izslēgts”.

Samaksa par Ioniq 6 virsbūves slīdīgumu ir zemā jumta līnija, kas iespaido telpu aizmugurējo pasažieru galvām. Lai pasažieri sēdētu nedaudz zemāk, aizmugurējie sēdekļi izvietoti citādā leņķī, bet kompensācija par nedaudz neērtāko sēdēšanu ir vieta kājām – lielāka nekā Model 3. 401 litra bagāžnieka ietilpība ir pieņemama, taču piekļuvi bagāžai ierobežo īsais nodalījuma vāks. Fāstbeka formāts būtu praktiskāks, bet tas radītu aerodinamikas kompromisu, un Hyundai komanda uz to nebija gatava. Tas ir arī atgādinājums – lai gan nobraukums daudziem ir ļoti svarīgs, tas nav vienīgais, kas definē automašīnu.

Aicinot salīdzināt Ioniq 6 ar Polestar 2 un Model 3, Hyundai pretstata Ioniq 6 pret vieniem no visinteresantāk vadāmajiem elektriskajiem automobiļiem tirgū. Neraugoties uz visām Ioniq 5 priekšrocībām, to raksturo šūpojoša gaita un virsbūves sasvēršanās. Ioniq 6 ir nepārprotami noregulēts, lai piedāvātu saistošāku braukšanu. Balstiekārta reaģē stingrāk, auto šķiet vieglāks, tomēr uz nelīdzenas virsmas tas saglabā savāktību.

Stūres mehānisms strādā pārliecinoši un labi reaģē uz jūsu norādījumiem, un, ņemot vērā auto ievērojamos izmērus un garo riteņu bāzi, tas ir pārsteidzoši precīzi vadāms. AWD versija piedāvā pietiekami daudz jaudas. Tā attīstās vienmērīgi, nodrošinot vieglu piekļuvi lielajām griezes momenta rezervēm – oficiālais 0–100 km/h ir vien 5 sekundes.

Ja “strīmlaineris” jums licis gaidīt elektrisko sporta auto, jūs varētu palikt vīlušies, taču Ioniq 6 iekļaujas elektrisko sedanu kategorijas spicajā galā. Tas nav tik saistošs kā daži ar benzīnu darbināmi sedani, un Model 3, iespējams, ir nedaudz dinamiskāks, taču Ioniq 6 reprezentē patīkamu veidu, kā uzkrāt kilometrus.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Hyundai negaida, ka Ioniq 6 būs tikpat populārs kā Ioniq 5, jo ģimenes, kurām nav nepieciešams ekstranobraukums, visticamāk, izvēlēsies plašāko SUV. Taču pie abu līdzīgās cenas ražotājs varētu būt patīkami pārsteigts. Ioniq 6 piemīt visas tās īpašības, ko varētu gaidīt no elektriskā sedana: tas ir praktisks, patīkami vadāms un labi aprīkots. Lai arī Hyundai komandai nav izdevies sasniegt 0,1x Cd mērķi, Ioniq 6 ir visnotaļ iespaidīga “neveiksme”.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.