Testa brauciens

Pirmā tikšanās ar Volkswagen Tayron

Septiņu sēdvietu SUV no Volkswagen
Tayron ir lielāks nekā Škoda Kodiaq un arī ietilpīgāks
Video sadarbībā ar Auto Ziņas

Paplašinot savu SUV modeļu klāstu, Volkswagen ar jauno Tayron sniedz vēl plašāku telpas un komforta izjūtu – piedāvājot piecu vai septiņu vietu komplektāciju, izsmalcinātu interjeru un plašu dzinēju klāstu, tai skaitā uzlādējamo hibrīdu ar lielu sniedzamību. Tayron ir 4792 mm garš, tam ir 2791 mm riteņu bāze, līdz ar to, jaunais modelis ir otrs lielākais markas SUV Eiropas tirgū.

Izmēru ziņā tas ieņem vietu starp SUV flagmani Touareg (4920 mm garums un 2904 mm riteņu bāze) un jauno Tiguan (4539 mm un 2677 mm). Automobiļa āriene ir veidota jaunajā Volkswagen dizaina stilā un sasaucas ar nesen ieviestajiem Tiguan un Passat. To izceļ augsts priekšgals, skulpturāli veidots dzinēja pārsegs, spēcīgas arkas un eleganta jumta līnija.

Neraugoties uz lielo apjomu, Tayron ir apveltīts ar labu aerodinamiku, un tā gaisa pretestības koeficients ir 0,28. Lai arī abus modeļus vieno tehniskas paralēles, Tayron ir lielāks nekā Škoda Kodiaq un arī ietilpīgāks. Tā bagāžas kapacitāte piecu sēdvietu izpildījumā ir 885 litri un 850 litru ar septiņām sēdvietām. Aiz paceltiem trešās rindas sēdekļiem bagāžnieka ietilpība ir 345 litri.

Otrās rindas sēdeklis ir dalīts attiecībā 60:40, un tam ir viena pieskāriena funkcija, kas atvieglo pieeju sēdvietām pašā aizmugurē. Vidējā rindā sēdekļiem ir regulējams atzveltnes leņķis, un divās ārējās sēdvietās iestrādāti ISOFIX bērnu sēdeklīšu stiprinājumi. Salona iekārtojumā uzsvars likts uz augstvērtīgiem materiāliem un plašām komforta iespējām.

Tā, piemēram, sēdekļiem pieejam apsilde un ventilācija, bet augstākajās aprīkojuma versijās arī 14 virzienu regulēšana, atmiņas funkcija un pat atzveltnēs iestrādāta desmit punktu masāžas sistēma, kas pārņemta no Touareg. Papildus tam iespējams izvēlēties Harman Kardon 700 W audiosistēmu.

Salonam ir moderns ambientais apgaismojums, ko var pielāgot, izmantojot 10 toņus (pēc izvēles 30), un braucēji atbilstīgi noskaņojumam var izvēlēties no vairākām “atmosfērām”, kas salāgo apgaismojumu un audiosistēmas skanējumu. Tayron saskarnes turpina citos jaunākajos modeļos ieviestos risinājumus. Digitālo mērinstrumentu paneli papildina centrālais multivides ekrāns ar 15 collu diagonāli un viens vienīgs kontrolieris uz centrālās konsoles, ko var izmantot dažādu funkciju vadībai, sākot no audiosistēmas skaļuma un beidzot ar braukšanas režīmiem.

Bezvadu CarPlay un Android Auto iekļauti standarta aprīkojumā, un Volkswagen nodrošinās ChatGPT integrāciju, paplašinot braucēju un automobiļa mijiedarbību un informācijas meklēšanas iespējas. Volkswagen grupa jau ieviesusi otrās paaudzes uzlādējamā hibrīda sistēmu eHybrid, kuras galvenais jauninājums Tayron gadījumā ir 19,7 kWh akumulators un elektriskā nobraukuma rezerve, kas pārsniedz 100 km.

Šāda sniedzamība dod iespēju Tayron ikdienā ekspluatēt kā elektromobili un iekšdedzes piedziņu izmantot garajiem braucieniem. Elektriskās iespējas ir paplašinātas arī uzlādes jomā – Tayron ir aprīkots ar 11 kW borta lādētāju un spēj pieņemt 50 kW līdzstrāvas jaudu, ļaujot ātri atjaunot enerģijas rezerves un pilnvērtīgi izmantot uzlādējamā hibrīda priekšrocības arī tālos braucienos.

Turklāt Tayron būs pieejams ar divām eHybrid jaudas pakāpēm – 204 un 272 ZS. Automobiļiem ar uzlādējamā hibrīda spēka agregātu ir priekšējo riteņu piedziņa un automātiskā pārnesumkārba. Elektriskās piedziņas komponentu dēļ šādam Tayron nav pieejamas septiņas sēdvietas, un tam ir nedaudz mazāks bagāžas nodalījuma tilpums.

Tayron dzinēju klāstu veido arī pazīstami Volkswagen grupas spēka agregāti, papildinot piedāvājumu ar tradicionāliem dzinējiem. Šis lielais SUV būs pieejams ar 1,5 litru 150 ZS vieglā hibrīda dzinēju, kā arī diviem 2 litru benzīna turbomotora variantiem.

Pirmais no tiem piedāvā 204 ZS jaudu, bet otrais – 265 ZS, solot ievērojamu dinamisko potenciālu. Tālo gabalu braucēji varēs izvēlēties arī 2 litru dīzeļdzinējus ar 150 vai 190 ZS. Visi dzinēji ir savienoti ar septiņu pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu, un jaudīgākajām benzīna un dīzeļa versijām standarta aprīkojumā paredzēta visu riteņu piedziņa.

Tayron ir balstīts uz būtiski atjauninātās MQB-EVO platformas, tāpēc tā tehniskajā arsenālā ir vairāki risinājumi gaitas īpašību un vadāmības uzlabošanai. To vidū plašā diapazonā regulējami amortizatori (DCC Pro), elektroniskā diferenciāļa bloķēšana un progresīvā stūres sistēma. Pēc izvēles Tayron būs iespējams aprīkot ar IQ.LIGHT HD lukturiem (19 200 elementu katrā lukturī), kas pielāgojas braukšanas apstākļiem un nodrošina uzlabotu redzamību, vienlaikus nepieļaujot citu braucēju apžilbināšanu.

Tayron standarta aprīkojumā ir iekļauts plašs drošības sistēmu un vadītāja asistentu klāsts, to skaitā adaptīvā kruīza kontrole, joslas ieturēšana, automātiskā avārijas bremzēšana, drošas izkāpšanas brīdinājums un daudzas citas.

Laižot Tayron tirgū, tam ir sagatavoti trīs izpildījumi: Life, Elegance un R-Line. Divi pēdējie ir ekvivalenti aprīkojuma ziņā, taču piedāvā atšķirīgus akcentus. Automobiļa iepriekšpārdošana sāksies jau novembra vidū, piedāvājot īpašu iepazīšanās cenu tieši plug-in hibrīda versijai.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!