Testa brauciens

Toyota Yaris Cross pirmais brauciens

Testējam Toyota mazo krosoveru
Lielāks un praktiskāks
Uzsvars uz 1,5 litru hibrīddzinēju

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Yaris Cross ir pirmais Toyota mazās klases krosovers, kas ne vien izstrādāts, sadarbojoties Japānas un Eiropas dizaina studijām, bet arī ražots potenciālo pircēju tiešā tuvumā – Francijā. Par Yaris Cross priekšteci nosacīti var uzskatīt Toyota Urban Cruiser, kas neveiksmīgas cenas un aprīkojuma kombinācijas dēļ īsti nekļuva par bestselleru. Arī paša Yaris Cross biogrāfija aizsākās ar sarežģījumiem. Automašīnas prezentācija bija ieplānota 2020. gada Ženēvas autoizstādē, kas tika atcelta trīs dienas pirms atklāšanas.

Tiklīdz Toyota pārvarēja pirmo apjukumu (tas prasīja 1,5 mēnešus) un publicēja pirmos Yaris Cross attēlus, automašīnas dizains saņēma glaimojošas atsauksmes. Pretēji gaidītajam un par spīti absolūti identiskai Toyota GA-B platformai Yaris Cross apveidi un stils izlēkuši no Yaris hečbeka iebrauktajām risēm, kuru galā, atgādināsim, tomēr apmirdz Eiropas gada auto tituls.

Drosminieku, kurš atļāvās īstajā brīdī paraut stūri sāņus un Toyota to neliedza, sauc Lānss Skots – Toyota Europe dizaina attīstības centra (EDD) dizaina direktors. Viņa vadībā Yaris Cross ieguvis pilnībā oriģinālus priekšdaļas apveidus un no RAV4 noskatītas stūrainas riteņu arkas, kas piedevām sportiski izrieztas uz āru. Yaris Cross izskatās tik atlētisks, it kā būtu daļēji atliets no GR Yaris formām.

Mini krosoveram un superhečam ir vēl kas kopīgs – tiem abiem ir pilnpiedziņa, tikai, protams, no dažādiem plauktiem. Tik populārajam Toyota CH-R nav pat elektriskās pilnpiedziņas, bet Yaris Cross augstākajās komplektācijās i-AWD var dabūt.

Salons, ko sistemātiskā praktiskuma dēļ var droši dēvēt vienkārši par kabīni, nav ne uz pusi tik sensacionāls kā āriene. Tas piedāvā racionālu Toyota vadības ierīču komplektu, kurā uz mirkli izceļas jaunais centrālais ekrāns, taču arī tam nav lemts ilgi noturēt uzmanību.

Paaugstinātā sēdpozīcija ir veiksmīga no ergonomikas viedokļa, proti, stūre un sēdeklis izvietoti savstarpēji pareizā leņķī. Aizmugure bez aplinkiem nodod faktu, ka Cross gan ir par 25 cm garāks nekā Yaris, taču riteņu bāze iesaldēta tikpat nekustīgi kā franču zemūdeņu piegāde Austrālijai. Vietas aizmugurē ir tik, cik ir, bet durvis ir šauras un veras nepietiekami platā leņķī.

Ieguvējs no pagarinātās pārkares ir bagāžnieks, kura pārsegs atjautīgi izgatavots pēc “astoņniekā” savāžama saulessarga principa. Topa versijās atzveltne sadalīta nevis attiecībā 40:60, bet gan 40:20:40, atbrīvojot vietu slēpēm, un Toyota nav bijusi kūtra pārzāģēt uz pusēm pat bagāžnieka dubultgrīdu. 400 litru ietilpība pretendē uz klases rekordu – vēl viens reveranšs stāvajiem virsbūves sāniem un aizmugurei. Visbeidzot – vai varat nosaukt daudzus šīs klases automobiļus ar elektriski atveramu bagāžnieka vāku? Toyota Yaris Cross tāds ir un reaģē uz kājas vēzienu zem bampera.

Visu Yaris Cross standartprīkojumā jau iekļauts Toyota Safety Sense vadītāja palīgu komplekss, kas ietver veselu noteikšanas, novēršanas un atpazīšanas sistēmu arsenālu. Bezrūpīgākiem braucējiem patiks JBL skandas un autoparkošanās sistēma, kas ne tikai pati stūrē, bet arī bremzē. Vadītājam pašam tikai jāiemanās īstajos brīžos ielikt “draivā” vai “reversā”.

KĀ TAS BRAUC?

Kā jau hibrīdu pionieris, Toyota galveno likmi izdara uz Hybrid Dynamic Force 1,5 litru hibrīdsistēmu. Tās summārā jauda ir 116 zirgspēku, kas sasniedz priekšējos riteņos caur e-CVT variatoru. Tā vadīšana uzticēta parocīgai svirai, lai gan šis ir tas gadījums un tas salons, kur cits risinājums patiesi atbrīvotu vairāk vietas starp sēdekļiem.

Ja esat iepriekš braukuši ar Toyota Yaris, dinamika šķitīs pazīstama – efektīva un tālredzīga pilsētā, bet nedaudz samocīta uz šosejas. Pārsniedzot 110 km/h, sāk vibrēt atpakaļskata spoguļu stikli, delikāti norādot, ka šis un lielāks nav Yaris Cross komforta ātrums. Toties, nobraucot no asfalta, 17 cm klīrenss ļaus bez raizēm vagot meža ceļus, nebīstoties aizķerties aiz koku saknēm.

Gaita un vadāmība ir citādas nekā Yaris hečbekam, jo Yaris Cross mazāk cieš no zemprofila riepu triecieniem, un stūrei seko ar drīzāk elektromobiļiem raksturīgu teicamnieka vienaldzību. Vēl priekšzīmīgāk brauc pilnpiedziņas Yaris Cross, jo i-AWD sistēmas dēļ aizmugurē uzstādīta A veida dubultsviru piekare. Kā zināms, pasaulē vēl nav radīts automobilis, kurš ar šādu balstiekārtu brauktu sliktāk nekā bez tās.

Pilnpiedziņas modelim ir arī divi īpaši braukšanas režīmi nejaukiem laikapstākļiem – Snow un Trail. Spriežot pēc Toyota animācijas, viens no tiem speciāli programmēts izkļūšanai no piesnigušas stāvvietas. Tomēr jārēķinās, ka pilnpiedziņas versijas būs jūtami dārgākas, proti, no 26 200 eiro, kamēr tāds pats priekšpiedziņas Yaris Cross maksā 2650 eiro mazāk.

Ja vien neuzņematies trīs tūkstošus kilometru garu ceļojumu uz Alpiem, Yaris Cross hibrīda degvielas patēriņš allaž paliks veselīgās 5–6 litru robežās, tomēr lielāka atdeve no 4,3 kWh baterijas būs pilsētas satiksmē.

Savukārt, ja prasības pret dinamiku ir augstākas un esat gatavi braukt ar manuālo pārnesumkārbu, Toyota piedāvā Yaris Cross ar parastu trīscilindru dzinēju. 125 ZS Dynamic Force motors pieejams ar aprīkojumu līdz Active Plus līmenim un pēc izvēles arī ar Multidrive S variatoru.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Līdztekus pievilcīgam dizainam un Monē ainavu cienīgai krāsu paletei Yaris Cross vilina arī ar cenu. Krosovera cenu lapu noslēdz summa, pie kuras Toyota CH-R tik tikko sākas, turklāt 30 000 eiro slieksni spēj sasniegt tikai eksemplāri ar pilnpiedziņu un Limited Edition izpildījumā. Plašāku publiku interesēs priekšpiedziņas hibrīdi par 20–25 tūkstošiem eiro, kas ir pilnībā adekvāta cena par labi iekārtotu mazās klases krosoveru.

Par raizēm Toyota šajā cenu diapazonā operē arī vairums konkurentu, un daži no tiem arī var būt zelta krāsā, ar prāvu bagāžnieku un plašām multimediju iespējām. Toyota CH-R veiksmes stāsts galvenokārt tika uzkonstruēts no citplanētiešu dizaina, kas burtiski aizgrāba TikTok publiku un nešķita atbaidošs arī vecmāmiņām. Kā publika uztvers japāņu–franču krosoveru, kas izskatās pēc samazināta Volvo XC40, pagaidām nezina pat Lānss Skots.

TOYOTA YARIS CROSS HYBRID

  • Cena                            no 20 150 EUR
  • Dzinējs                        3 cilindri, 1495 cm3, benzīns + elektromotors
  • Jauda                           116 ZS pie 4800 apgr./min
  • Griezes moments        120 Nm pie 3600 apgr./min
  • Pārnesumkārba           e-CVT variators
  • Pašmasa                       1290 kg
  • 0–100 km/h                 11,2 s
  • Maks. ātrums             170 km/h
  • Patēriņš                       5,0 l/100 km
  • CO2 izmeši                  114 g/km
  • KONKURENTI         Volkswagen T-Cross, Renault Captur, Nissan Juke

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Highlander

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Highlander nebūs slikta izvēle. Ņemot vērā automašīnas izmēru, apvidnieks demonstrē pietiekami labu ekonomiju, bet Toyota zīmols – uzticamību. Tāpat šeit būs septiņas sēdvietas, kaut arī brīvā vieta galvai ir nedaudz ierobežota. Diemžēl automašīnas cena ir būtisks trūkums, kuru grūti kompensēt.