Testa brauciens

Toyota Yaris Style 1.5 Hybrid: pirmie iespaidi

Atlētisks, autosportā sakņots dizains
Aktīvai braukšanai pielāgota sēdpozīcija
Zems patēriņš neatkarīgi no braukšanas stila

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Ceturtās paaudzes Yaris Latvijas ceļos nonācis vārda tiešā nozīmē spilgtā izpildījumā Style ar kontrastējošas krāsas jumtu un jaunāko hibrīdiekārtu. Tā radīta uz Toyota Polijas rūpnīcā ražotā 1,5 litru trīscilindru benzīna dzinēja bāzes, savukārt pats Yaris, tāpat kā iepriekšējos divdesmit gadus, tapis Francijā.

Aizvadījis trīs veiksmīgas modeļu paaudzes kā augsts, funkcionāls, plašai publikai piemērots mazauto (Rietumeiropā Yaris ir B segmenta līderis un pārdotākais Toyota modelis vispār), Toyota Yaris piedzīvojis kardinālās pārmaiņas, kas ietekmējušas ne tikai automašīnas izskatu, bet arī dinamiku, funkcionalitāti un pat sēdpozīciju.

Automašīnas dizains pēc tā autoru ieceres reprezentē jaunā Yaris rakstura īpašības - izveicību un koncentrētu jaudu, uz ko netieši norāda drosmīgi izrieztās aizmugurējo riteņu arkas. Jaudīgais, ekstravertais priekšpuses dizains, sevišķi Style izpildījumā diezgan neslēpti koķetē ar sacīkšu auto estētiku. Lai gan tad, kad Toyota ar Ota Tanāka palīdzību izcīnīja pasaules čempiona titulu WRC rallijā, jaunais Yaris faktiski bija pabeigts, tomēr iespējams, ka šis sasniegums atstājis pēdas jaunā mazauto gala variantā.

Latvijas tirgū Toyota Yaris iegādājams arī parastā benzīna versijā ar to pašu 1,5 litru benzīna dzinēju, kā arī pavisam lētā komplektācijā ar viena litra tilpuma motoru. Tomēr īsto sniegumu automašīna demonstrē ar hibrīddzinēju, kura dati - 3,7 l/100 km un 85 grami CO2 uz kilometru liek uzdot neērtus jautājumus par 100% elektromobiļu lietderību pašreizējos ekonomiskajos apstākļos.

Kāds tas ir?

Divdesmit gadus jēdzieni "stils" un "dizains" Yarim nozīmēja ko citu, kurpretim jaunais modelis acumirklī ierindojas to mazās klases spēkratu vidū, kas grib patikt, izcelties satiksmē, un neslēpti atdarina dažādu disciplīnu sacīkšu auto. Platāk atvirzītie riteņi, spilgtā krāsa un milzu gaisa masām atvērtā radiatora reste piešķir mazajam asfalta gladiatoram spēcīgu imidžu. Un tas turpinās arī salonā.

Līdz šim Yaris izcēlās ar salīdzinoši augstu sēdpozīciju, kas padarīja šo modeli ārkārtīgi iecienītu padzīvojušu autobraucēju vidū. Melni sarkanais bolīds pašūts no pavisam citas drēbes. Priekšējie sēdekļi ne vien palaisti divus centimetrus zemāk, bet maksimāli atbīdītā stāvoklī atvirzīti tālāk no stūres - neticēsit, bet labākam izsvarojumam. Lai braucot nebūtu jāmet kūkums, arī stūres iznesums "pagarināts" par gandrīz septiņiem centimetriem.

Kā lai te atkal neatminas WRC rallija mašīnas, kurās ekipāžu cenšas nosēdināt pēc iespējas tuvāk automašīnas centram? Tā kā priekšējie sēdekļi tagad atrodas tālāk viens no otra, tur visai brīvi jūtas pat liela auguma ļaudis. Revolucionārajai ergonomikai gan ir savas blaknes. Aizmugurē vietas nu ir pavisam maz. Tā kā tur nav arī atsevišķa apgaismojuma, Yaris pakaļējais sēdeklis ir tumša, šaura un neomulīga vieta. Aiz tās atrodas 286 litru bagāžnieks, kurš paplašinātās šķērsbāzes dēļ gan ir platāks nekā agrāk.

Pilnībā jaunais mērskalu panelis veidots pēc tā sauktā "binokļa" principa. Ja rādījumu izvietojums "acīs" ir tuvu ideālam, centrālais displejs ir ārkārtīgi pārblīvēts. Tā šķirkļi pārslēdzami tikai no stūres, un vajadzīgās informācijas atrašana prasa laiku un pievēršanos. Atšķirībā no vairuma jauno modeļu, Toyota nekautrējas palikt pie vecmodīgām podziņām. Tādejādi gan lielais centrālais ekrāns, gan klimata iekārta ir viegli lietojami, un lieki nenovērš uzmanību no ceļa. Atšķirībā no dažiem konkurentiem, Yaris sistēma Apple Car Play sūtīto Waze attēlu izvērš pa visu 10" displeju.

Kā tas brauc?

Sporta stūres un zemā, dziļā sēdekļa solījumi jāpilda hibrīddzinējam ar pavisam nelielu jaudu - 116 zirgspēku. Tas ir par 16% vairāk nekā paaudzi iepriekš, kas joprojām neizskatās pēc fakta, ko izcelt "boldā". Taču viena elektromotora vietā priekšpiedziņas Yarim tagad ir divi - viens vairāk start/stop sistēmai, otrs - braukšanai. 59 kilovati ir pietiekami daudz, lai Yaris pilsētā pārsvarā kustētos tikai ar elektrību, un ārpus tās spētu to darīt līdz pat 130 km/h.

Ar Toyotas iecienīto niķeļa - metālhidrīda bateriju tam visam vairs nepietiktu, tāpēc Yaris izmantota japāņu vēl nesen atturīgi vērtētā litija - jonu baterija. Tai ir četrreiz mazāk šūnu, bet augstāks darba spriegums, enerģijas blīvums un veicīgāka strāvas plūsma, kā arī par 12 kilogramiem samazināts svars. Rezultāts ir tiešām negaidīts. Nospiežot starta pogu, paredzami nenotiek nekas, jo iekšdedzes dzinējs uzreiz iedarbojas tikai sevišķi vēsos rītos. Nospiežot akseleratora pedāli, uzreiz seko paātrinājums, ko drīzāk varētu pierakstīt elektromobilim. Tas ir ne vien jaudīgā elektromotora, bet arī transmisijas nopelns. Par spīti nosaukumam, kas norāda uz variatora konstrukciju, e-CVT drīzāk ir tuvāka elektromobiļu bezpakāpju spēka pārvadiem.

Pieaugot ātrumam, nepārtraukto jaudas plūsmu līksmi pārtver benzīna dzinējs, kura trīcilindru skaņa ir drīzāk uzmundrinoša, nekā traucējoša. Yaris ir pirmā Toyota uz jaunās GA-B platformas, kas sniedz ne vien zemāku smaguma centru un vairāk uz vidu centrētu kabīni, bet arī par 37% augstāku virsbūves stiprību, - pārsvarā modernāku metināšanas metožu dēļ. Rezultātā Yaris iemantojis tik atsaucīgu, precīzu un ievelkošu vadāmību, kāda iepriekšējo trīs paaudžu modeļiem nebija raksturīga pat uzsildītajās sporta versijās. Izsvarojuma novirzīšana uz aizmuguri (kopā ar priekšējiem jumta statņiem) pamatīgi samazinājusi nepietiekamo pagriežamību, lai gan daļa slavas te pienākas arī Continental VikingContact 7 ziemas riepām.

Vai to ir vērts pirkt?

Gaišie "pilnīgi jaunas pieredzes" solījumi tik bieži izrādījušies pārspīlēti, ka sākumā vēlību raisīja vien jaunā Toyota Yaris dizains. Testa braucienā reālos Latvijas apstākļos noskaidrojās, ka saturs ir vēl spilgtāks par krāsu un formu. 

Jaunais Yaris ir progresējis B segmentam netipiskā mērogā un virzienā, vienlaikus saglabājot pamatfunkciju - ekonomisks, izdevīgs un drošs mazauto. Tam ir pat īpašs pretsadrusmes radars krustojumiem, head - up displejs un centrālais gaisa spilvens priekšā.

Lai kā vadītājs izaicinātu hibrīda dinamiskās robežas, borta dators spītīgi turpina rādīt piecus litrus uz 100 km, kamdēļ ar pilnu bāku Yaris var nobraukt vairāk nekā 600 km. Lai gan automašīnas sākuma cena ir tikai 13 900 eiro, lētākais hibrīds tomēr maksā 18 800 eiro, bet spēcinošais Style - 21 400. Nelaime tā, ka Yaris Style ir izpirkti līdz pat 2021. gada maijam, un tuvākais auto pēc satura, izskata, bet ne krāsas, ir Active Plus par 19 500 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Yaris

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ceturtās paaudzes Yaris ieguvis ekonomisku hibrīda sistēmu, kas būs pietiekami dinamiska arī ārpus pilsētas. Salonā izmantoti kvalitatīvi apdares materiāli un kompaktā hečbeka gaita ir līdzvērtīga klases labākajiem piemēriem, taču pasažieru vieta aizmugurē ir viduvēja, turklāt bagāžas nodalījums ir mazāks nekā konkurentiem. Hibrīda versija ir dārgāka par sāncenšu piedāvājumiem, taču ir vērts ņemt vērā, ka par šo naudu iegūsiet labi aprīkotu Yaris ar efektīvām tehnoloģijām. Tiesa, Ford Fiesta gaitas īpašības būs pārākas, bet Volkswagen Polo ir vispusīgāks.