Testa brauciens

Cupra Ateca

Sportisks SUV
300 ZS 2,0 litru benzīna turbomotors
5,2 sekundes līdz 100 km/h

Lietu kārtība agrāk bija vienkārša. Fiat zīmols būvēja Fiat automašīnas un Citroen būvēja Citroen. Ja kāds no modeļiem bija īpaši sportisks vai grezns, pietika tam piešķirt papildus frāzi modeļa nosaukumā.

Mūsdienās Fiat un Citroen speciālajiem modeļiem izstrādājis apakšzīmolus, faktiski nemaz neaizgūstot mātes uzņēmumu vārdu. Kamēr Abarth 500 izskatās gluži kā Fiat un DS4 ir praktiski identisks Citroen, tos vismaz no tehniskās puses radījuši citi ražotāji.

Ja rodas jautājums, kādēļ mēs šo visu stāstām, tad atliek paraudzīties uz Ateca Cupra. SEAT nolēmis iet to pašu ceļu ko franču un itāļu konkurenti, izveidojot sportiska rakstura apakšzīmolu.

Tuvākie Cupra Ateca konkurenti veiktspējas un cenas ziņā nāk no VW Grupas – Audi SQ2 un Volkswagen T-Roc R. Visi izmanto vienu un to pašu 300 zirgspēku 2,0 litru benzīna turbomotoru, pilnpiedziņu un septiņpakāpju automātisko transmisiju.

Kuru no šī trio izvēlēties? Lasi Cupra Ateca testa braucienu!

Dinamika

2,0 litru benzīna turbomotoru varēs atrast arī VW Golf R karstajā hečbekā, dzinējam sagādājot pietiekami augstu adrenalīna devu. Mūsu testos Cupra Ateca 100 km/h sasniedza aptuveni 5 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums sasniedz 245 km/h.

Žēl, ka dinamiku nepavada mazliet aizraujošāks izplūdes troksnis. Nospiežot akseleratora pedāli, motors nerēc nezvēra balsī, savukārt izpūtēja rorēs nav dzirdama pārlieku liela burbuļošana.


 
Ar pamatzināšanām fizikā pietiek, lai saprastu, ka augstiem SUV līkumošanā būs grūti konkurēt ar sēdinātajiem sporta hečbekiem. Salīdzinot, piemēram, ar Honda Civic Type R, šeit paies ilgāks laiks, līdz krosovera priekšgals virzīsies līdzi stūrei. Brīdī, kad tas beidzot notiks, samazināsies saķere un manāmi vairāk sasvērsies virsbūve.  

Tas gan nenozīmē, ka pie Cupra Ateca stūres nevar izklaidēties. Ņemot vērā SUV standartus, sportiskais krosovers ļoti labi tiek gala līkumu kaskādēm. Arī standarta SEAT Ateca ir viens no segmenta priekšzīmīgākajiem modeļiem, pateicoties zemākam klīrensam un stingrākai balstiekārtai. Jāatzīmē, ka VW T-Roc R prot šo visu vēl nedaudz labāk.
 
Izvēloties komfortablākus balstiekārtas iestatījumus, Cupra uz citu sportisko SUV kļūst pārsteidzoši līgans, neliekot izvairīties no tiem ikdienas maršruta posmiem, kuri ir īpaši bedraini. Patiesībā, Cupra Ateca nav cietāks kā standarta SEAT Ateca ar lielizmēra diskiem. Tas gan ir līdz brīdim, kad aktivizējat Cupra režīmu.

Vēja un ceļa trokšņi tiek pietiekami veiksmīgi apslāpēti, savukārt motoru braucot pa šoseju tik pat kā nevarēs dzirdēt.

Interjers

Ja stūres vidū neatrastos  vara krāsas Cupra logotips, varētu gandrīz teikt, ka atrodamies standarta SEAT Ateca.

Daudzējādā ziņā tas nav slikti – braukšanas pozīcija ir lieliska, standartaprīkojumā ietilpstošais digitālais instrument panelis ir viegli pārskatāms, ierīču izvietojums ir vadītājam saprotams un jau tā labo apkārtējo pārskatāmību uzlabo 360 grādu kamera.

Par papildus maksu pieejamie kausveida sēdekļi ir īpašas pieminēšanas vērti, jo tie noturēs braucējus vietā pat asākajos pagriezienos, vienlaikus saglabājot komfortu garākos braucienos.

Daži varētu interjerā vēlēties vairāk krāsu un vizuālās daudzveidības, kā arī mīkstākus apdares materiālus, it īpaši, ja ņemam vērā auto cenu.

8 collu skārienjūtīgais multimediju sistēmas ekrāns ir viegli lietojams un ietver dažādas funkcijas – Apple CarPlay, Android Auto un navigācijas sistēmu, bet zemāk atrodas viedtālruņa bezvadu uzlādes platforma.

Praktiskums

Atskaitot ietilpīgo Škoda Octavia vRS, neviens klasiskais karstais hečbeks nevar sacensties ar Cupra Ateca, kad runa ir par salona plašumu.

Sāksim ar priekšējiem sēdekļiem, kuros ir ērtāk ierausties nekā Honda Civic Type-R, pateicoties augstākam klīrensam. Tie, kuriem ir neliela nosliece uz klaustrofobiju, novērtēs to, cik daudz vietas ir virs galvas.

Līdzīga situācija ir arī aizmugurē. Lai arī brīvā vieta kājām nav krietni lielāka kā hečbekiem, plašums virs braucēju galvām ir iepriecinošs. Neraugoties uz to, ka aizmugures sēdekli nav iespējams pabīdīt vai mainīt sēdekļa atzveltnes leņķi kā tas ir Škoda Kodiaq vRS un Audi SQ5, pieaugušie šeit jutīsies ērti.

Bagāžnieks ir tikpat lielāks kā standarta pilnpiedziņas Ateca krosoveram, ļaujot četriem braucējiem sakravāt pietiekami daudz mantas līdzņemšanai. Mums izdevās ievietot sešus rokas bagāžas čemodānus.

Izmaksas

Cupra Ateca cena nudien nav zema. Tiem, kuri vēlas ko ātru, azartisku un salīdzinoši praktisku, racionālāks pirkums varētu būt kāds no standarta karstajiem hečbekiem, piemēram, Honda Civic Type-R.

Tomēr, ja meklējat ātru un jaudīgu SUV, tad Cupra Ateca šobrīd ir lētākā izvēle, cenas ziņā pārspējot Audi SQ2 un Volkswagen T-Roc R. Tālākpārdošanas vērtība tiek prognozēta pat labāka kā SQ2 un T-Roc R.

Salīdzinot ar dārgākā plauktiņā esošo Porsche Macan, Cupra Ateca standartaprīkojums ir bagātīgāks. Bezatslēgas piekļuve un motora iedarbināšana, adaptīvā balstiekārta, automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma, digitālais instrumentu panelis un automātiskā parkošanās sistēma iekļauta bāzes cenā, taču mēs ieteiktu šim komplektam pievienot arī kausveida sēdekļus. Par papildus cenu var iegūt arī uzlabotu skaņas sistēmu, dažādus drošības asistentus, apsildāmus priekšējos sēdekļus, Brembo bremzes un elektriski atveramu bagāžnieka vāku.

SEAT Ateca, uz kura bāzes veidots šis Cupra krosovers, Euro NCAP testos saņēma piecas zvaigznes.
 
Rezumējums

Cupra Ateca ir patiesi ātrs un ietilpīgs krosovers par saprātīgu cenu. Tiesa, radnieciskais Volkswagen T-Roc R sagādās vēl vairāk jautrības.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Seat Tarraco

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir vairāki iemesli, kas SEAT Tarraco padara pievilcīgu. Tas ļoti labi uzvedas uz ceļa, tam ir bagātīgs aprīkojums un tas ir viens no drošākajiem auto savā klasē. Tiesa, tas nav tik daudzpusīgs kā lielo SUV segmenta labākie pārstāvji.

Lietota auto tests