Testa brauciens

Toyota Yaris: pirmais testa brauciens

Ceturtās paaudzes Toyota Yaris
Ekonomisks un dinamisks hibrīds
Pārdošanā no septembra

Šobrīd kā vēl nekad agrāk vairums autoražotāju sasparojušies ražot pircējiem pieejamus mazauto, kas ir dabai draudzīgi, pateicoties elektrifikācijai. Šajā brīdī Toyota var justies lepni – japāņu autoražotājs jau kopš 2012. gada piedāvā Yaris hibrīdu, kuram CO2 izmešu daudzums ir mazāks kā 100 g/km.

Astoņus gadus pēc, kad tika uzsākta trešās paaudzes Yaris ražošana, pienācis laiks sagaidīt jauno modeli. Un, kad mēs sakām “pilnīgi jauns”, mēs to tā arī domājam. Yaris izmanto jaunāko Toyota mazauto platformu, vienlaikus iegūstot arī jauno 1,5 litru trīscilindru dzinēju. Hibrīda akumulators ir mazāks, vieglāks un efektīvāks nekā līdz šim. To visu papildina arī bagātīgs drošības aprīkojums.

Ceturtās paaudzes modeļa virsbūve nav kļuvusi lielāka, kas ir nedaudz neierasti jaunam auto. Šeit noticis tieši pretējais – Yaris turpmāk būs nedaudz īsāks un zemāks kā priekštecis.

Lai arī pirmās piegādes klientiem tiks veiktas vien septembrī, mēs tikām uzaicināti uz prototipa testa braucieniem, lai novērtētu jauno Yaris.

Uz ceļa

Ieskatoties zem motora pārsega varēs redzēt Yaris pukstošo sirdi, kas ir spēcīgāka nekā jebkad agrāk. Apvienojot benzīna dzinēju ar diviem elektromotoriem, sistēmas kopējā jauda ir 115 ZS, ļaujot 100 km/h sasniegt 10,3 sekundēs. Tomēr šoreiz runa ir ne tikai par paātrinājumu, bet arī par veidu, kā jauda nonāk līdz riteņiem.

Jaunā Yaris dzinējs ir krietni klusāks un cienījamas dinamikas sasniegšana norit mierīgākā atmosfērā. Kamēr iepriekšējam dzinējam nācās smagi strādāt, lai tiktu kalnā vai paātrinātos apdzīšanas brīdī (tas izskaidrojams ar CVT darbību), jaunā motora un transmisijas tandēms ir harmoniskāks, darbojoties zemākā apgriezienu diapazonā. Ikdienas ritējumā Yaris būs klusāks par lielāko daļu sāncenšiem.

Jāņem vērā, ka pilsētvidē Yaris lielākoties paļausies uz elektrību, atpūtinot iekšdedzes dzinēju. Toyota apgalvo, ka 80% no brauciena laika hečbeks izmantos vien akumulatoros uzkrāto enerģiju. Pāreja no viena enerģijas veida uz citu ir praktiski nemanāma un par iekšdedzes motora darbību norādīs vien neliela stūres vibrācija un sīks troksnis no ārpuses. Turklāt, klusais motors ir ļoti ekonomisks. Dodoties divu stundu ilgā testa braucienā, kas ietvēra pilsētas, automaģistrāles un pat dažas izaicinošākas kalnu pārejas, borta dators vēstīja par 4,6 l/100km degvielas apetīti.

Tas šķiet īpaši iespaidīgi tāpēc, ka jaunais Yaris ir izveicīgāks līkumotos ceļa posmos. Saķere ir laba, virsbūves svārstības gandrīz pazudušas, bet lieliskais stūres sistēmas izsvarojums ļaus doties precīzi tur, kur vēlaties. Protams, Ford Fiesta šādos apstākļos ir nedaudz veiklāks un atraktīvāks, taču skaidrs ir viens – ar Yaris no līkumu kaskādēm vairs nav jāizvairās.

Testa braucienā devāmies ar auto, kas aprīkots ar maksimālo 17 collu disku izmēru, padarot gaitu visai cietu. Uz gluda ceļa seguma to nebūs iespējams sajust, bet pirmās bedres un nelīdzenumi liks par sevi manīt braucēju mugurām. Visdrīzāk, ka mazāks disku izmērs gaitu padarītu komfortablāku, taču jāņem vērā, ka šis ir tikai prototips.

Interjers

Mūsu testētais auto vēl atradās izstrādes stadijā, tāpēc interjerā redzamas dažas plastmasa apdares virsmas, kas neatbilst ražošanas standartiem. Neraugoties uz to, panelis, drēbes ielaidumi durvju apdarē un kvalitatīvie slēdži un pogas mūs patīkami pārsteidza. Diemžēl multimediju sistēma ir visai novecojusi, kas izpaužas gan grafiskajā noformējumā, gan sistēmas atsaucībā – brauciena laikā navigācijas maršrutam bija grūti sekot, tāpēc vairakkārt nomaldījāmies no iecerētā ceļa.

Runājot par ietilpību, 286 litru bagāžnieks ir mazāks kā dažiem konkurentiem. Lielākoties Yaris tiks aprīkots ar dubulto grīdu, kļūstot praktiskāks. Salonā ir vairāk brīvās vietas pasažieriem nekā iepriekš, tāpēc aizmugurē ērti jutīsies arī braucēji ar augumu, kas ir garāks par 1,80m.

Kā jau varētu sagaidīt no pilnībā jauna auto, Yaris spēris lielu soli attīstības virzienā, uzlabojot jau tā lieliskos ekonomijas un emisiju rādītājus. Vienlaikus tas spēj uz ceļa uzvesties ievērojami labāk kā iepriekšējās paaudzes modelis. Protams, bagāžas nodalījums varētu būt lielāks, taču pasažieriem atvēlētā telpa un interjera kvalitāte jau ir tuvāka klases līderim Volkswagen Polo.

Mums joprojām ir nelielas bažas par multimediju sistēmas darbību un cieto gaitu ar 17 collu diskiem, taču mēs ceram, ka līdz ražošanas brīdim Toyota inženieri šīs nepilnībās novērsīs. Nebrīnieties, ja šis mazauto savā segmentā kļūs par vienu no mūsu favorītiem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota C-HR

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Komfortabls, jautrs un labi aprīkots krosovers, kura hibrīda modifikācijas būs saprātīga izvēle autoparku īpašniekiem. Jaunais 2,0 litru hibrīda dzinējs ir jaudīgāks un dinamiskāks, itin labi piestāvot C-HR raksturam, taču privātpersonām tā cena nebūs draudzīga. Neraugoties uz modeļa modernizāciju, C-HR multimediju sistēma vēl joprojām nav tik attīstīta kā konkurentiem un aizmugurē sēdošajiem varēja būt plašāka telpa.