Toyota Yaris: pirmais testa brauciens
Ceturtās paaudzes Toyota Yaris
Ekonomisks un dinamisks hibrīds
Pārdošanā no septembra
Šobrīd kā vēl nekad agrāk vairums
autoražotāju sasparojušies ražot pircējiem pieejamus mazauto, kas ir dabai
draudzīgi, pateicoties elektrifikācijai. Šajā brīdī Toyota var justies lepni –
japāņu autoražotājs jau kopš 2012. gada piedāvā Yaris hibrīdu, kuram CO2 izmešu
daudzums ir mazāks kā 100 g/km.
Astoņus gadus pēc, kad tika
uzsākta trešās paaudzes Yaris ražošana, pienācis laiks sagaidīt jauno modeli. Un, kad mēs sakām “pilnīgi jauns”, mēs to tā arī domājam.
Yaris izmanto jaunāko Toyota mazauto platformu, vienlaikus iegūstot arī jauno
1,5 litru trīscilindru dzinēju. Hibrīda akumulators ir mazāks, vieglāks un
efektīvāks nekā līdz šim. To visu papildina arī bagātīgs drošības aprīkojums.
Ceturtās
paaudzes modeļa virsbūve nav kļuvusi lielāka, kas ir nedaudz neierasti jaunam
auto. Šeit noticis tieši pretējais – Yaris turpmāk būs nedaudz īsāks un zemāks
kā priekštecis.
Lai arī pirmās piegādes klientiem
tiks veiktas vien septembrī, mēs tikām uzaicināti uz prototipa testa braucieniem,
lai novērtētu jauno Yaris.
Uz ceļa
Ieskatoties zem motora pārsega
varēs redzēt Yaris pukstošo sirdi, kas ir spēcīgāka nekā jebkad agrāk.
Apvienojot benzīna dzinēju ar diviem elektromotoriem, sistēmas kopējā jauda ir 115
ZS, ļaujot 100 km/h sasniegt 10,3 sekundēs. Tomēr šoreiz runa ir ne tikai par
paātrinājumu, bet arī par veidu, kā jauda nonāk līdz riteņiem.
Jaunā Yaris dzinējs ir krietni
klusāks un cienījamas dinamikas sasniegšana norit mierīgākā atmosfērā. Kamēr
iepriekšējam dzinējam nācās smagi strādāt, lai tiktu kalnā vai paātrinātos
apdzīšanas brīdī (tas izskaidrojams ar CVT darbību), jaunā motora un
transmisijas tandēms ir harmoniskāks, darbojoties zemākā apgriezienu diapazonā.
Ikdienas ritējumā Yaris būs klusāks par lielāko daļu sāncenšiem.
Jāņem vērā, ka pilsētvidē Yaris
lielākoties paļausies uz elektrību, atpūtinot iekšdedzes dzinēju. Toyota
apgalvo, ka 80% no brauciena laika hečbeks izmantos vien akumulatoros uzkrāto
enerģiju. Pāreja no viena enerģijas veida uz citu ir praktiski nemanāma un par
iekšdedzes motora darbību norādīs vien neliela stūres vibrācija un sīks
troksnis no ārpuses. Turklāt, klusais motors ir ļoti ekonomisks. Dodoties divu
stundu ilgā testa braucienā, kas ietvēra pilsētas, automaģistrāles un pat dažas
izaicinošākas kalnu pārejas, borta dators vēstīja par 4,6 l/100km degvielas
apetīti.
Tas šķiet īpaši iespaidīgi tāpēc,
ka jaunais Yaris ir izveicīgāks līkumotos ceļa posmos. Saķere ir laba, virsbūves
svārstības gandrīz pazudušas, bet lieliskais stūres sistēmas izsvarojums ļaus
doties precīzi tur, kur vēlaties. Protams, Ford Fiesta šādos apstākļos ir
nedaudz veiklāks un atraktīvāks, taču skaidrs ir viens – ar Yaris no līkumu
kaskādēm vairs nav jāizvairās.
Testa braucienā devāmies ar auto,
kas aprīkots ar maksimālo 17 collu disku izmēru, padarot gaitu visai cietu. Uz
gluda ceļa seguma to nebūs iespējams sajust, bet pirmās bedres un nelīdzenumi
liks par sevi manīt braucēju mugurām. Visdrīzāk, ka mazāks disku izmērs gaitu
padarītu komfortablāku, taču jāņem vērā, ka šis ir tikai prototips.
Interjers
Mūsu testētais auto vēl atradās
izstrādes stadijā, tāpēc interjerā redzamas dažas plastmasa apdares virsmas,
kas neatbilst ražošanas standartiem. Neraugoties uz to, panelis, drēbes
ielaidumi durvju apdarē un kvalitatīvie slēdži un pogas mūs patīkami
pārsteidza. Diemžēl multimediju sistēma ir visai novecojusi, kas izpaužas gan
grafiskajā noformējumā, gan sistēmas atsaucībā – brauciena laikā navigācijas
maršrutam bija grūti sekot, tāpēc vairakkārt nomaldījāmies no iecerētā ceļa.
Runājot par ietilpību, 286 litru
bagāžnieks ir mazāks kā dažiem konkurentiem. Lielākoties Yaris tiks aprīkots ar
dubulto grīdu, kļūstot praktiskāks. Salonā ir vairāk brīvās vietas pasažieriem
nekā iepriekš, tāpēc aizmugurē ērti jutīsies arī braucēji ar augumu, kas ir
garāks par 1,80m.
Kā jau varētu sagaidīt no pilnībā
jauna auto, Yaris spēris lielu soli attīstības virzienā, uzlabojot jau tā
lieliskos ekonomijas un emisiju rādītājus. Vienlaikus tas spēj uz ceļa
uzvesties ievērojami labāk kā iepriekšējās paaudzes modelis. Protams, bagāžas
nodalījums varētu būt lielāks, taču pasažieriem atvēlētā telpa un interjera
kvalitāte jau ir tuvāka klases līderim Volkswagen Polo.
Mums joprojām ir nelielas bažas
par multimediju sistēmas darbību un cieto gaitu ar 17 collu diskiem, taču mēs
ceram, ka līdz ražošanas brīdim Toyota inženieri šīs nepilnībās novērsīs.
Nebrīnieties, ja šis mazauto savā segmentā kļūs par vienu no mūsu favorītiem.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...