Testa brauciens

Toyota Yaris: jaunā modeļa pasaules pirmizrāde

20 gadi kopš Yaris pirmās paaudzes modeļa
Toyota prezentē jaunākās paaudzes Yaris
Virkne jaunu tehnoloģiju un plašs drošības aprīkojums

Nosaukums Yaris japāņu autoražotāja modeļu katalogā parādījās 1999. gadā, kad Toyota to radīja, nolūkā nospraust globālus standartus kompaktauto klasē. Gan Yaris platforma, gan galvenie komponenti – motors, transmisija, balstiekārta – viss tika veidots ar domu panākt maksimāli lielu ietilpību un dinamiku, kādu atļauj mazauto izmēri.   

Jaunais Yaris, kura pasaules pirmizrādē klāt bija arī Whatcar.lv, veidots kontekstā ar mūsdienu prasībām, aizsākot jaunu Toyota kompaktauto modeļu paaudzi, kurā izmantoti ne vien inovatīvās TNGA platformas elementi, bet arī visas iespējamās tehnoloģiskās inovācijas, kādas ir japāņu autoražotāja rīcībā.

Virkne būtiskāko komponentu ir veidoti no nulles, tai skaitā motors, hibrīdsistēma, transmisija un balstiekārta. Pateicoties vieglajai, bet izturīgajai konstrukcijai, Yaris nodrošina pietiekami universālu bāzi, lai pircējiem būtu izvēle starp vairākām atšķirīgām jaudas padeves kombinācijām.  Jaunā Yaris gadījumā tie ir četri varianti – jaunais trīscilindru 1,5 litru tilpuma benzīna motors ar CVT2 transmisiju, vai arī ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, tāda paša tilpuma motors hibrīdsistēmā ar elektrodzinēju, kā arī uzlabots 1,0 litra tilpuma motors ar kompakto un vieglo CVT transmisiju.

Vienlaikus Toyota turpina iet uz pašu nosprausto mērķi – hibrīdsistēmu ar pasaulē labāko jaudas un degvielas ekonomijas līdzsvaru. Tāpēc Yaris ir pirmais Toyota kompaktauto, kurā izmantota E-Four (elektriskā pilnpiedziņas sistēma). Jaunajā Yaris netrūkst arī citu tehnoloģisku jaunievedumu – jaunākās paaudzes parkošanās atbalsta sistēma, jaunākais Safety sense drošības aprīkojuma komplekts, kas ņem vērā arī plānotos pagriezienus, lai brīdinātu par iespējamu sadursmi ar pretimbraucošu auto vai gājēju, kas atrodas auto ceļā. Savukārt infosistēmā savienojumu ar viedtālruņiem atvieglos standartaprīkojumā ietvertā Display Audio sistēma.

Yaris hibrīdversijas varēs arī izmantot kā 1500 W elektroenerģijas avotu dažādām ierīcēm, kas izmanto standarta elektrības rozeti. Tāpat Yaris Hybrid varēs izmantot kā jaudas ģeneratoru ārkārtas situācijam, piemēram, ja mājā vētras laikā pazudusi elektrība.

Kā norāda projekta galvenais inženieris Jasonuri Suezava, Toyota vēlējās atzīmēt Yaris 20 gadu jubileju ar modeli, kas lauž vispārējos priekšstatus par mazauto klases standartiem.

Drīzumā jaunais Yaris gaidāms arī pārdošanā Latvijā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota GR Supra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto.