Testa brauciens

Citroen C5 Aircross: testa brauciens

Izmēģinam Citroen C5 Aircross
Labs gaitas komforts, gandrīz 600 litru tilpuma bagāžas nodalījums
Pieejama astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba

Aircross krosoveru sēriju 2011. gadā aizsāka uz Mitsubishi platformas veidotais C4 Aircross, kam sekoja Aircross konceptauto, bet 2017. gadā klajā nāca Citroen C3 Aircross. Tagad pienācis laiks C5 Aircross, kas ir 4,5 metrus garš VW Tiguan un Mazda CX-5 konkurents.

Eksperimenti ar Mitsubishi platformām ir beigušies, un Citroen to ir veidojis uz pašu izstrādātas arhitektūras. Lai arī tas ir radniecīgs Peugeot 3008, tas nav gluži viens un tas pats auto – sākot no sēdekļu dizaina līdz balstiekārtas tehniskajiem risinājumiem un gandrīz 600 litru tilpuma bagāžas nodalījumam, Citroen ir centušies saglabāt zīmola pamatvērtības – komfortu un praktiskumu.

Kāds tas ir?

Citroen C5 Aircross ir grūti nepamanīt citu ceļu satiksmes dalībnieku vidū – atšķirībā no radniecīgajiem DS 7 Crossback, Peugeot 3008 un Opel Grandland X, tas izskatās kā gaisa kuģis no “Zvaigžņu kariem”.

Modifikāciju klāstā ir trīscilindru un četrcilindru benzīna motori, kā arī divi dīzeļdzinēji. Tos iespējams komplektēt ar sešpakāpju manuālo vai jauno astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Šajā testa braucienā izmēģinājām C5 Aircross ar 130 ZS dīzeļmotoru un automātu, kas, šķiet, būs populārākā pircēju izvēle. Pilnpiedziņa nav pieejama, taču papildaprīkojumā tiek piedāvāta pretizslīdes kontroles sistēma Grip Control, kas atvieglo braukšanu sniegā, smiltīs vai dubļos pat ar 19 collu izmēra diskiem, ja vien tie apauti ar pareizajām riepām.

Interjers nav tik inovatīvs kā Peugeot i-Cockpit un šā iemesla dēļ šķiet pievilcīgāks, kaut gan liela daļa funkciju ir regulējamas tikai ar skārienekrāna starpniecību, tajā skaitā gaisa temperatūra salonā. Labi, ka drošības aprīkojumā ir jaunākās PSA grupas rīcībā esošās tehnoloģijas: autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma, joslu maiņas brīdinājuma sistēma un adaptīvā kruīzkontrole, jo attiecīgo funkciju meklēšana šādā ekrānā šķiet vēl bīstamāka nekā mobilo telefonu lietošana pie stūres. Tā vien šķiet, ka liela daļa cilvēku samierināsies ar iepriekš iestatīto temperatūru un viedtālruni pievienos, izmantojot Apple CarPlay vai Android Auto. Noteikti jāuzsver fakts, ka Citroen ir starp retajiem ražotājiem, kur infosistēmas aplikāciju sarakstā ir iekļauts Waze.

130 ZS dīzeļmotors gan nav tas, ar kuru iespējams ātri sakrāt soda punktus, – tas ir pilnībā OK braukšanai pa pilsētu vai nesteidzīgiem izbraucieniem ārpus tās. Un tas ir arī ekonomisks, pateicoties saskanīgam tandēmam ar astoņpakāpju automātisko transmisiju. Stūres reakcija ir salīdzinoši viegla, kas padara ērtu manevrēšanu pilsētas satiksmē vai stāvvietās, taču lielākam ātrumam uz šosejas tas nav pats labākais risinājums.

Vai to ir vērts pirkt?

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.