Testa brauciens

Toyota GR Supra: pirmie iespaidi trasē

Auto24ring trasē Igaunijā izmēģinam jauno GR Supra
340 ZS un 500 Nm motors
Cena, sākot no 63 900 eiro

Nav īsti skaidrs, kam pieder ideja par sadarbību – Toyota vai BMW, taču droši ir zināms, ka šīs sarunas notika pirms 2014. gada Detroitas autoizstādes, kurā Toyota prezentēja FT-1 konceptauto, kas radīts Kalifornijas dizaina centrā. Šis konceptauto izskatījās kā transportlīdzeklis no zinātniskās fantastikas filmām un lieku reizi apliecināja, ka neeksistē nekādi noteikumi, kas ierobežotu narkotiku apjomu, ko japāņu dizaineri drīkst lietot darba procesā. Piecus gadus vēlāk dienasgaismu ir ieraudzījis auto, kas no konceptmodeļa atšķiras tikai platuma ziņā, ar mazāku disku izmēru, kamēr atsevišķas gaisa ieplūdes atveres nav funkcionālas, bet gan butaforiskas. 


Pateicoties sadarbībai starp BMW un Toyota tagad klajā nākuši divi lieliski auto, kas visticamāk nekad nebūtu noticis, ja abiem ražotājiem jau no paša sākuma nebūtu izdevies atrast kopīgu valodu. Jo BMW bija plāns atteikties no trešās paaudzes Z4, tāpēc, ka plānotie ieņēmumi vācu autoražotājam šķita pārāk niecīgi, salīdzinot ar modeļa izveides izmaksām. Savukārt Toyota šī sadarbība nozīmēja ievērojamu laika ekonomiju, jo, kā norāda Supra projekta galvenais inženieris Tetsua Tada, vairāki gadi tika ieekonomēti jau ar pareizā, BMW sešcilindru motora un ZF astoņpakāpju transmisijas paņemšanu no Bavārijā bāzētā ražotāja noliktavu plauktiem. Šķiet, ka tieši šis 3,0 litru tilpuma motors kalpoja par pamatu sarunām par sadarbību, jo tā ir Supra vizītkarte jau no pirmās paaudzes modeļa. 


BMW Z4 M40i un Toyota GR Supra ir dvīņi, kas dzimuši vienā un tajā pašā Magna Steyr rūpnīcā Austrijā. Tiesa gan, GR Supra pircējam netiek piedāvāta opcija izvēlēties šo auto ar nolaižamu jumtu, kāds ir bavāriešu radiniekam. Arī balstiekārtas konfigurācija ir atšķirīga. Pēc pirmajiem kopīgajiem prototipiem gan BMW, gan Toyota inženieru komandas sāka katra savu ceļu topošā modeļa veidošanā. Ja BMW mērķis bija radīt vizuāli iespaidīgu rodsteru, Toyota vairāk interesēja sportiskums. Turklāt auto ar cieto jumtu un no tā izrietošu lielāku virsbūves stingrību šim mērķim ir piemērotāks. 


Modeļa prezentācijā Auto24ring trasē Pērnavas pievārtē mums bija iespēja nobraukt ierobežotu skaitu apļu. Tāpēc uz jautājumu par degvielas ekonomiju un to, vai GR Supra var aprīkot ar piekabes āķi mēs šobrīd nevaram atbildēt. Toties mums tagad ir skaidrs, ka GR Supra, kas ir par 40 kg vieglāka nekā vācu radinieks (interjeri abiem auto ir teju identiski) ir aizraujošāks braucamais trasē. Tiek piedāvāti divi režīmi – Normal un Sport. Izvēloties pēdējo, adaptīvā balstiekārta kļūst stingrāka, stūres reakcija – smagnējāka, bet akseleratora pedālis un automātiskā transmisija piepeši kļūst daudz atsaucīgāki uz vadītāja komandām. 


Ar GR Supra braukt ir viegli jebkurā režīmā, ja tu zini, ko tu dari. Sešcilindru turbomotors attīsta 340 ZS un 500 Nm plašā apgriezienu diapazonā. Tas nozīmē, ka nav jācenšas spiest pedāli grīdā, lai dabūtu nepieciešamo jaudu – kaut gan no tā ir grūti atturēties, atalgojot sevi ar motora sulīgo baritonu, kas vēl patīkami iesprakšķas un burzguļo caur izplūdes sistēmu, aktivizējot Sport režīmu. Diemžēl, salonā tā skaņa tiek pastiprināta ar sintētiskām metodēm. Rezultāts nav slikts, bet ir atpazīstams kā viltots.

Spriedums

Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto. Cenas sākas no 63 900 eiro.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota GR Supra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto.