Testa brauciens

Cupra Ateca: pirmie iespaidi

Izmēģinam Cupra Ateca
Sportisks zīmols Seat paspārnē
Kopīgi tehniskie risinājumi ar Golf R

Šajā testa braucienā pievēršamies jautājumam, kura atbilde tiek gaidīta jau kopš pagājušā gada marta. Tieši tad, Ženēvas auto izstādē pirmoreiz debitēja Cupra, Volkswagen koncernā ietilpstošā spāņu zīmola Seat sportisko modeļu “līnija”. Ko gaidīt no Cupra, ar ko līdz šim tika apzīmēti Seat sportiskie hečbeki, sākot no 1996. gada, kad klajā tika laists 150 ZS Seat Ibiza GTI Cupra Sport?

Protams, tas nenozīmē, ka Cupra būvē paši savus auto no nulles. Jā, tas ir nomainījis Seat logo pret kaut ko tādu, kas atgādina elitāras specvienības biedru tetovējumu, taču faktiski tie ir jau pazīstamie Seat modeļi, tikai ar pamatīgu adrenalīna devu. Kā mums norādīja zīmola pārstāvniecībā, uzņēmumā Autobrava, nevienam Cupra nav mazāk par 290 ZS.


Cupra Ateca gadījumā tas ir Ateca, Seat populārākais krosovers. Tas ir nedaudz zemāks, nekā ierindas Ateca, tam ir 300 ZS četrcilindru 2,0 litru tilpuma benzīna motors (tāds pats kā VW Golf R un Audi SQ2), septiņpakāpju DSG transmisija, pilnpiedziņa, adaptīvā balstiekārta, īpaši šim modelim veidota izplūdes sistēma un papildaprīkojumā – Brembo bremzes. Jo, ja auto spēj 0-100 km/h paātrinājumu veikt 5,4 sekundēs, tam ir arī jāspēj pienācīgi nobremzēt.

Pārējās atšķirības ir galvenokārt kosmētiskas, izceļot Cupra Ateca sportisko raksturu – lielākas gaisa ieplūdes atveres, melna radiatora reste, četri izpūtēja “stobri”, aizmugures spoileris un 19 collu diski. Lielākus uz Ateca nav iespējams uzlikt, bet šķiet – arī nevajag, ņemot vērā, ka tas tomēr ir vidēja izmēra krosovers, kas spēj braukt arī mērenos bezceļa apstākļos. Turklāt – visai ātri.


Brauc tas teju tikpat ātri un izveicīgi, kā VW Golf R, ar kuru tam ir kopīgs motors, pārnesumkārba un pilnpiedziņa, tikai ar lielāku virsbūves sasveri pagriezienos, kas ir pilnīgi loģiski, ņemot vērā klīrensa atšķirību. Motora skaņa, kas dzirdama ar alkantaru un ādu iztapsētajā salonā, ir tīri patīkama, turklāt jāņem vērā, ka tā nav sintētiska, kā virknei citu mūsdienu “sportisko” auto.

Braucot pa sausu asfaltu, Cupra Ateca atgādina priekšpiedziņas auto, pilnpiedziņa reāli pamostas vien, ja ceļa segums kļūst slidenāks vai smilšaināks. Tomēr, lai to tā pa īstam pamodinātu, ir jābrauc ģimenei nedraudzīgā manierē, izvēloties kādu no vairākiem braukšanas režīmiem, izņemot, protams Eco. Tas ir dinamisks – gluži ne trases līmenī, taču pa grants ceļiem ar to var diezgan ātri atrast, ko darīt.


Salons faktiski ir tāds pats kā Seat Ateca, taču Cupra ir vairāk digitalizēts priekšējais panelis, sporta sēdekļi, kā arī salīdzinoši lepnāka apdare, kaut gan daudzviet tā tomēr ir no plastmasas. Papildaprīkojumā var izvēlēties arī citas opcijas, padarot salonu nedaudz elegantāku.

Vai to ir vērts pirkt?

Šis ir ļoti interesants jautājums. Cupra Ateca mārketinga materiālos ir redzami četrdesmitgadīgi hipsteri ar visdažādāko izmēru bārdām un tetovējumiem, taču pietiekami nopietni, lai uzņemtos ģimenes tēva lomu. Skaidrs, ka Cupra salonā atplestām rokām gaidīs arī citus pircējus, turklāt tam ir arī racionāls iemesls – Cupra Ateca maksā ievērojami mazāk, nekā Porsche Macan vai Audi SQ5 – cenas sākas ap 35 tūkstošiem eiro, bet pats dārgākais Cupra Ateca maksā mazliet virs 40 tūkstošiem eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota GR Supra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto.