Testa brauciens

Toyota Camry: testa brauciens

Latvijā testējam jauno Toyota Camry
Pieejams tikai ar hibrīddzinēju
Cena no 28 500 eiro

Bigmaki, hotdogi, iestudēti “realitātes” sarunu šovi televīzijā, XXXL izmēra T-Krekli, viens par otru lielāki pikapi un Toyota Camry – šīs ir lietas, kas Amerikā ir ļoti populāras, taču ne visas izskatās vienlīdz pašsaprotamas, kad tiek nogādātas vecajā, labajā Eiropā. 

Camry ir labs piemērs – kamēr amerikāņi vienmēr ir atzinīgi vērtējuši lielus, komfortablus sedanus ar benzīna motoriem (ASV Toyota ik gadu pārdod ap 400 tūkstošiem Camry), Eiropā pircēji priekšroku dod kompaktākiem un braukšanas ziņā dinamiskākiem sedaniem, kam zem motora pārsega ir dīzeļdzinējs, bet pašu pārsegu rotā vācu premium autoražotāja zīmols. Turklāt daudzos gadījumos tas ir universālis, nevis sedans. Tieši šī iemesla dēļ 2004. gadā Toyota pārtrauca tirgot Camry Eiropā, jo kamēr Eiropas sedanu tirgū atslēgvārds bija “dīzeļdzinējs”, Toyota savam lielajam ģimenes sedanam tādu nevarēja piedāvāt un nekāds bizness ar Camry nesanāca. Tagad viss ir sagriezies ar kājām gaisā un Camry ir atpakaļ Eiropā, pateicoties dīzeļdzinēju popularitātes kritumam. 


Kāds tas ir? 

Jaunais Camry Eiropā pieejams tikai ar hibrīddzinēju, ko veido 2,5 litru četrcilindru benzīna motors un elektromotors. Un ar šādu motoru tam vajadzētu būt topā – tā laikam spriež Toyota vadība, pozicionējot Camry kā konkurentu automašīnām ar pašuzlādes hibrīdsistēmam. Neapšaubāmi, Toyota šajā jomā zina daudz vairāk nekā citi ražotāji, tāpēc, ja kāds domā par auto ar hibrīddzinēju, viņam visticamāk jau ir prātā kāds no Toyota modeļiem.

Toyota apgalvo, ka Camry ir “uztūnēts atbilstoši Eiropas prasībām”. Vai tas nozīmē, ka Eiropas Camry ir labāka vadāmība, nekā amerikāņu Camry? Varbūt, ka tā arī ir, taču reālajā dzīvē Camry tik un tā rada iespaidu, ka daudz labprātāk tas vienkārši kreisē pa šoseju, nevis dinamiski maina joslas. Stūres reakcija ir lineāra un vienmērīga, taču balstiekārta ir orientēta uz komfortu, tāpēc likumsakarīga parādība šajā auto ir virsbūves sasvere pagriezienos. Uzreiz kļūst skaidrs, ka šis noteikti nav 3. sērijas BMW konkurents.  

Protams, pozitīvs ieguvums no mīksti noregulētas balstiekārtas ir spēja pārvarēt fenomenu, ko mēs šeit pazīstam kā “Latvijas ceļu seguma kvalitāte” – Camry bezbēdīgi šļūc pāri visvisādiem ceļa negludumiem, nezaudējot savu majestātisko stāju. Tomēr lielākā ātrumā uz šosejas gribētos, lai auto ir mazliet stabilāks – un, ja tavi bērni automašīnās mēdz ciest no “jūras slimības”, Camry varbūt nav pats piemērotākais auto.  


Trokšņu līmenis nav liels – galu galā, tas ir hibrīddzinējs, kas brīžiem spēj braukt pilnīgā klusumā – taču līdz ar to labāk sadzirdami kļūst ceļa trokšņi, jo īpaši – uz grubuļaina asfalta seguma. Vēl viena īpatnība ir CVT transmisija, kurai ir tendence celt motora apgriezienus līdz maksimumam ikreiz, kad tu gribi mazliet kāpināt braukšanas tempu. Ir mazliet jāpiešaujas, kā ar to rīkoties, jo klasisks “automāts” tas nav. 

CVT transmisijai ir “manuālais” režīms, taču mūsuprāt tā izmantošana nav diez ko jēdzīga.  Pat ja tu pats izvēlies mazāku “pārnesumu”, auto tajā ilgi nenoturas un sāk rīkoties pats. Mēs ieteiktu braukt “Eco” režīmā, jo tad automašīnas elektroniskās smadzenes liek CVT transmisijai padomāt divreiz, vai tiešām tas kickdown ir nepieciešams.


Salonā 

Nevar noliegt, ka Camry interjers izskatās daudz elegantāks un kvalitatīvāks, nekā Ford Mondeo vai Opel Insignia Grand Sport. Tomēr tam pietrūkst tās izsmalcinātības, kas vērojama vācu konkurentu modeļos – kaut vai tajā pašā VW Passat. Jā, daudz kur ir izmantota mīkstas plastmasas apdare, taču vietumis ir redzama arī cietā plastmasa. Savukārt paneļa apdarē izmantotie akcenti ne vienam vien liks palauzīt galvu, ko īsti tie imitē – plastmasu, metālu vai koku.  

7,0 collu infosistēmas ekrāns nav pats lielākais segmentā, turklāt tam ir viduvēja izšķirtspēja un nereti tas pārāk gausi reaģē uz komandām. Glancētais ekrāns izskatās stilīgi līdz brīdim, kad tas sāk atstarot sauli (šāda problēma ir arī dažiem citiem ražotājiem), kas nav labi, jo Toyota infosistēma nav ekvivalents lietošanas ērtumam arī tajās dienās, kad saule nespīd. Kā mierināums kalpo fakts, ka Camry ir plašs aprīkojums un pašai infosistēmai ir ne mazums mūsdienīgu funkciju – taču mums nav skaidrs, kāpēc pat papildaprīkojumā nav pieejams Apple CarPlay vai Android Auto savienojums viedtālruņiem.  Pārredzamība ir laba visos virzienos un pat bāzes versijas Camry ir ietverti parkošanās sensori, pieejama arī atpakaļskata kamera. 

Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, ja vien viņi nav basketbolista Porziņģa cienīga auguma ļaudis. To pašu var teikt arī par aizmugures sēdekli – kājām vieta ir, un arī jumts nespiežas tavā privātajā telpā. Salonā ir daudz sīklietu nodalījumu un protams – dzērienu turētāji. Savukārt bagāžas nodalījuma ietilpība ir pasaudzēta, novietojot hibrīddzinēja baterijas zem aizmugurējiem sēdekļiem. Tādā veidā Camry bagāžas nodalījums droši konkurē ar Passat GTE. Mēs tajā ielikām astoņus čemodānus, par vienu vairāk, nekā Mondeo Hybrid universālī. 


Vai to ir vērts pirkt? 

Lietošanas izmaksas ir Camry lielākais pluss. Hibrīddzinējs ir ekonomisks, pilsētā tērējot mazāk degvielas, nekā uz šosejas. Neviens Camry arī nav skopi aprīkots, izvēle ir starp “labāk un vēl labāk” nokomplektētiem auto. Mūsu ieteikums ir izvēlēties to versiju, kurai ir LED lukturu optika un plašāks vadītāja palīgsistēmu klāsts. Visiem Camry ir plašs drošības aprīkojums, kurā ietilpst autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas spēj atšķirt arī gājējus. Euro NCAP savu spriedumu par Camry nav devuši, taču Lexus ES, kuram ir ļoti daudz kopīgu elementu ar Camry, saņēma piecas zvaigznes. 

Rezumējot - Toyota Camry ir liels, ietilpīgs sedans ar mazām lietošanas izmaksām, tāpēc varētu būt vienlīdz interesants gan autoparku menedžeriem, gan privātajiem pircējiem. Tas nav slikts auto, bet daudzi konkurenti piedāvā plašākas motoru izvēles opcijas. Ja tev nav obligāti nepieciešams hibrīddzinējs, eksistē citas, labākas alternatīvas ar benzīna vai dīzeļa motoriem.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota GR Supra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto.