Jaunais Lexus LS: pirmie iespaidi
Izmēģinam jauno, piektās paaudzes Lexus LS500h
Vēl plašāks un ekskluzīvāks komforta aprīkojums
Cena, sākot no 97 700 euro par 500h Comfort

Ir pagājuši gandrīz 30 gadi, kopš klajā nāca pirmās
paaudzes LS - modelis, kas iepazīstināja pasauli ar Toyota paspārnē izveidoto
Lexus zīmolu un japāņu interpretāciju par luksusa auto.
Pats pirmais Lexus - LS400 - tika laists klajā 1989. gada janvārī,
taču tā izstrāde pilnīgā slepenībā tika sākta jau sešus gadus ātrāk. Toyota
vadība tam bija atvēlējusi neierobežotus resursus, turklāt –
bez noteikta termiņa projekta pabeigšanai, jo japāņu autoražotāja mērķis bija ne
tikai pieteikt Lexus zīmolu uz pasaules auto industrijas skatuves, bet arī apsteigt
tā brīža lepnākos amerikāņu un Eiropas auto virknē specifisku jomu – to vidū
aerodinamikā, trokšņu izolācijā, maksimālajā ātrumā un degvielas ekonomijā.
60
dizaineri kopā ar 1400 inženieriem un 2300 tehniskajiem darbiniekiem izveidoja
ap 450 braucošus prototipus un 900 dažādu motoru prototipus, testa braucienos dažādos
klimatiskajos apstākļos veicot apmēram 2,7 miljonus kilometru. Galu galā projektam, ko vadīja Ičiro Suzuki, tika
iztērēts vairāk nekā 1 miljards dolāru (kas astoņdesmitajos gados bija daudz
iespaidīgāks cipars, nekā miljards šodien). Rezultāts bija diezgan iespaidīgs,
ietverot tā brīža jaunākās tehnoloģijas, piemēram – elektroniski regulējamu
stūres kolonnas leņķi un dziļumu.Lūk, kā tika prezentēts pirmās paaudzes LS400 "feislifts" 1992. gadā:
Pirmais Lexus LS bija iecerēts tikai eksporta tirgiem, Japānā to sauca par Toyota Celsior un tirgoja līdz 2006. gadam, kad Lexus zīmols beidzot tika laists klajā arī pašu mājās – līdz ar ceturtās paaudzes LS, kas bija pirmais sērijveida auto ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Tieši LS460 bija modelis, ar kuru Lexus oficiāli sāka tirgot arī Baltijas valstīs, vēlāk klajā tika laists arī LS600h un LS600h L – ar hibrīddzinējiem.
ASV Lexus ir populārs, taču Rietumeiropas luksusa auto pircēju vairākums to vienmēr ir uztvēruši kā interesantu alternatīvu populārajam vācu luksusa sedanu trijniekam – Mercedes S-Klasei, 7. sērijas BMW un Audi A8 (kas faktiski šajā segmentā ienāca 6 gadus vēlāk, nekā LS). Tikmēr Baltijas valstīs, calīdzinot ar "Vakareiropu", Lexus ir bijuši daudz labāki pārdošanas rādītāji – un par spīti tam, ka šis brends savu lielāko apgrozījumu gūst ar krosoveriem, arī LS mūsu reģionā ir bijis salīdzinoši pieprasīts.Starp citu, arī Valsts prezidenta oficiālais auto
šobrīd ir tieši Lexus LS (līdzšinējās paaudzes modelis). Kādas ir jaunākā,
piektās paaudzes LS priekšrocības, salīdzinot ar Raimoda Vējoņa darba auto? Vai tas beidzot ir labāks nekā S-Klases Mercedes? Devāmies uz starptautisko testa braucienu Omānā, lai to noskaidrotu.
Kāds tas ir?
Jaunais Lexus LS ir pirmais šī modeļa pārstāvis, kas vairs nebūs pieejams ar V8 motoriem - tā vietā vienīgā opcija ir V6 (Lexus LS500) vai V6 komplektā ar elektromotoru, tātad - hibrīddzinējs (Lexus LS500h). Starp citu, Toyota/Lexus apskaužamā pieredze ar hibrīddzinējiem
šobrīd šķiet intriģējošāka, nekā jebkad agrāk, ņemot vērā Rietumeiropas
politiķu kurināto naidu pret dīzeļdzinēju emisijām un arvien stingrākām šī
degvielas tipa motoru regulām, kas teorētiski var beigties pat ar dīzeļdzinēju
izmantošanas liegumu atsevišķās lielpilsētās.
Japāņu brends ir sapratis, ka tam
nav jēga cīnīties ar vācu konkurentiem, mēģinot tos pārspēt vadāmības
jomā, tāpēc Lexus palikuši pie saviem galvenajiem ieročiem, tos attīstot vēl
tālāk. Vispirms, tas ir atšķirīgs vizuālais tēls – jaunāko modeļu Lexus var
viegli atpazīt pēc tiem raksturīgās radiatora restes, kas LS gadījumā ir tik
izsmalcināta (īpaši F Sport versijā), ka tajā var raudzīties un meditēt stundām
ilgi, meklējot, piemēram, eksistences jēgu.
Tieši šajā ziņā japāņu gadsimtiem
senās kultūras tradīcijas var piedāvāt krietni dziļākus resursus, nekā Audi,
BMW un Mercedes kopā – un Lexus to ir veiksmīgi izmantojuši, lepnākajās LS
versijās piedāvājot patiešām unikālu salona noformējumu – zīds, Kiriko stikla,
tikai Japānai raksturīgu koka paneļu ornamenti, šiatsu masāžas programmas
sēdekļiem – visu caurstrāvo japāņu viesmīlības koncepcija, ko sauc par
Omotenashi.

Testa braucienā pārliecinājāmies, ka visērtāk jaunajā LS ir aizmugurējā labās puses sēdeklī, kuru iespējams noregulēt gandrīz guļus pozā (poga Relax) un vērot TV pārraides priekšā esošā monitorā vai arī klausīties 23 skaļruņu Mark Levinson audiosistēmu. Lai nebūtu jātraucē šoferis, pieejama arī multimediju sistēma centrālajā konsolē, ar ko kontrolēt būtiskākās salona funkcijas. Pat standarta klimata kontrole ir pacelta jaunā līmenī - jaunajā Lexus LS ir „klimata asistents”, kas ar sensoru palīdzību monitorē pasažieru ķermeņa temperatūru, attiecīgi pieregulējot temperatūru salonā. Vienīgais, kas šeit pietrūkst ir suši instrumenti un sake glāzes.
Uz ceļa
Jaunajam LS ir pilnīgi jauna platforma (veidota uz LC luksusa kupejas platformas bāzes), tas ir zemāks, garāks un platāks par priekšgājēju un turpmāk vairs nebūs pieejams Long versijā. Tomēr pilnpiedziņas opcija, līdztekus aizmugures piedziņai joprojām ir pieejama.
Mūsu izmēģinātajam LS500h zem motora pārsega ir pamatīgi uzlabota, 359 ZS
hibrīdsistēma. Paātrinājums no 0-100 km/h aizņem mazliet virs
5 sekundēm, taču braucot to nejūt, un tas pat ir pluss, ņemot vērā, ka daudzi LS
īpašnieki parasti sēž aizmugurē, nevis pie stūres. Tas gan nenozīmē, ka pie
stūres nav ērti, vienīgi brīžiem šķiet, ka auto divarpus tonnu svaram noderētu
arī vēl jaudīgāks motors.

Izmēģinajām arī Sport+ režīmu un secinājām, ka dinamiska braukšana labāk piestāv LC kupejai, nevis šim luksusa sedanam, kura pamatuzdevums ir nodrošināt maksimālu komfortu - tai skaitā, attiecībā uz gaitu. Lai to panāktu, Lexus LS var komplektēt ar dažādām balstiekārtas opcijām, bet azartiskas braukšanas piekritējiem tiek piedāvāta F Sport versija ar īpašiem noformējuma akcentiem, īpaša dizaina diskiem, sporta sēdekļiem un uzlabotām vadāmības īpašībām.
Spriedums
Pieredze liecina, ka liela daļa Lexus klientu arī nākamo
auto izvēlas tieši Lexus - un LS pircējus jaunais modelis nepievils. Tas ir
liels solis uz priekšu, salīdzinot ar līdzšinējās paaudzes LS, tam ir tik daudz
jauno tehnoloģiju, drošības funkciju un unikālu komforta elementu, ka tos pat nav
iespējams šeit izklāstīt. Turklāt tas viss ir salikts kopā tik perfekti, ar
tādu montāžas kvalitātes līmeni kā nekad agrāk. Luksusa auto klasē tas bieži
vien pat ir daudz svarīgāk, nekā jaudas parametri vai vadāmība.
Dārgākās Lexus LS modifikācijas maksā virs 140 tūkstošiem eiro - protams, par šo naudu luksusa segmentā var gan vēlēties, gan atrast daudz variantu. Šībrīža
konkurences apstākļos, kur tikko klajā nācis atjauninātais S-Klases modelis,
jaunais Audi A8 un relatīvi jauns ir arī 7. sērijas BMW aktuālākais modelis,
turklāt sportiskuma jomā jaunus luksusa klases standartus noteicis jaunākais
Porsche Panamera, Lexus ar piektās paaudzes LS vēl vairāk nostiprinājies savā
nišā - un mēs silti iesakām paviesoties tuvākajā japāņu zīmola pārstāvniecībā,
lai to izmēģinātu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...