Testa brauciens

MAN TGE: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina MAN vieglo komercauto klāstu
MAN TGE - VW Crafter dvīnis
Jau pārdošanā Latvijā

AutorsGuntars Pulss

MAN ir Volkswagen Grupas meitas uzņēmums, tāpēc neizbrīna, ka MAN TGE būtībā ir tas pats VW Crafter, tikai ar mazliet savādāku priekšdaļas noformējumu un MAN lauvu emblēmā.  

Barselonā un tās apkārtnē notikušajās MAN testu dienās whatcar.lv bija iespēja iepazīties un izmēģināt arī TGM, TGS un TGX, taču programmas nagla neapšaubāmi bija TGE, kas paredzēts salīdzinoši mazāku kravu pārvadāšanai. Līdz ar to MAN tagad var piedāvāt līdz šim nepieredzēti plašu komercautomobiļu klāstu ar pilno masu no 3 līdz 44 tonnām.

Kāds tas ir?

Atkarībā no izvēlētā modeļa furgonam ir pieejami trīs virsbūves garumi (5,983 m, 6,833 m un 7,388 m), savukārt versijai bez kravas nodalījuma logiem iespējami trīs jumta augstumi (2,340 m, 2,575 m un 2,8 m). Maksimālā kravas telpas ietilpība furgonam ir 18,4 m3. Tāpat tiek piedāvātas versijas ar kravas kasti un šasijas ar visdažādāko specializēto aprīkojumu. TGE modeļiem pilnā masa ir no 3 līdz 5,5 tonnām.

TGE jaudas avots ir 2,0 l TDI dīzeļdzinējs, pieejams četrās jaudas versijās: 75 kW (102 ZS), 90 kW (122 ZS) vai 103 kW (140 ZS), kā arī 130 kW (177 ZS) ar divām turbīnām. Euro 6 ekoloģiskajām prasībām atbilstošie dzinēji ir aprīkoti ar SCR izplūdes gāzu apstrādes sistēmu, kurai AdBlue patēriņš pēc ražotāja datiem ir 0,15 l/100 km. Jāpiebilst, ka AdBlue tvertnes ietilpība ir 18 litru.

Dzinēja versija ir atkarīga arī no izvēlētās transmisijas – pieejama priekšējo, aizmugurējo vai visu riteņu piedziņa, kā arī iespējams izvēlēties sešpakāpju manuālo vai astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Jaunākās drošības sistēmas

Jaunais TGE var palepoties ar ļoti plašu palīgsistēmu klāstu – ar mērķi uzlabot braucēju aizsardzību tiek izmantotas gan aktīvās, gan pasīvās drošības sistēmas visās kravnesības versijās. Pateicoties elektromehāniskajai stūres sistēmai, kas šajā transportlīdzekļu klasē ir retums, TGE ir aprīkots ar tādām aktīvajām vadītāja palīgsistēmām, kā piemēram, ESP ar piekabes stabilizēšanas sistēmu, adaptīvā kruīza kontrole ACC, pēcsadursmes bremzēšanas palīgsistēma, sānvēja kompensēšanas sistēma, piekabes vilkšanas palīgsistēma.

Neiztrūkst arī tādas modernās brīdinājuma sistēmas, kā atpakaļskata kamera, parkošanās sensori un palīgsistēma braukšanai atpakaļgaitā ar piekabi. Savukārt labu ceļa pārredzamību naktī nodrošina LED priekšējie lukturi, līkumu gaismas un tālo gaismu palīgsistēma. Arī pasīvās drošības līmenis ir cienījams – auto aprīkots ar priekšējiem un sānu drošības spilveniem vadītājam un pasažierim.

Vai to ir vērts pirkt?

MAN TGE kopā ar VW Crafter tiek ražots nesen uzbūvētajā Volkswagen rūpnīcā Polijā. TGE varētu būt īpaši interesants uzņēmumiem, kuru autoparkā jau ir lielākie MAN modeļi. Tas atvieglo gan iegādi, gan uzturēšanu, jo TGE ir pieejami tie paši finanšu instrumenti un 24 stundu servisa tīkls, kas citiem MAN kravas automobiļiem. Starp citu, vietējais MAN dīleris Avar Auto oktobra beigās klientam jau piegādāja pirmo TGE 3.180.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!