Testa brauciens

Jaunais Kia Sportage: izmēģināts!

Whatcar.lv izmēģina 2016.gada Kia Sportage
Reāls Nissan Qashqai konkurents
Cena, sākot no 17 990 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Līdzšinējas paaudzes Sportage kļuva par pavērsiena punktu Kia attīstībā. Ilgus gadus Dienvidkorejas zīmols nāca klajā ar pieklājīgi aprīkotām automašīnām par pieņemamu cenu, vilinot pircējus ar garu garantijas termiņu. Tomēr bez tā Kia modeļu klāstā īsti nebija nekā, par ko papriecāties.

Tad piepeši 2010. gadā klajā nāca patiešām simpātisks krosovers, ar kuru nebija kauns braukt. Turpmākajos sešos gados tieši Sportage palīdzēja Kia divkāršot pārdošanas apjomus ar uzviju. Taču nu pienācis laiks nākamās paaudzes modelim. Tam jāspēj ne vien turpināt sava priekšteča veiksmes stāstu, bet arī spēt izturēt vēl sīvāku konkurenci, kāda pašreiz valda krosoveru segmentā.

Dinamika, gaitas īpašības

Lai arī kompaktiem krosoveriem nav obligāti jāizceļas ar elpu aizraujošu vadāmību, jaunais Sportage šajā ziņā cenšas nepievilt – tas varbūt nav tik precīzs kā hečbeks, taču ir stabilāks nekā Nissan Qashqai.

Tomēr cena par salīdzinoši labo vadāmību ir mazliet pacietā gaita. Tā nav tik cieta kā Honda HR-V, taču nav arī tik komfortabla  kā jau minētajam Qashqai. To gan vairāk jutīs tie, kas izvēlēsies kādu no dārgākajiem aprīkojuma līmeņiem, kur Sportage jau standartā aprīkots ar lielāka izmēra riteņu diskiem. Katrā ziņā šis nav būtisks mīnuss, tomēr potenciālajiem pircējiem iesakām testa brauciena laikā pievērst tam uzmanību.

Tāpat kā iepriekš, jaunais Sportage tiek piedāvāts ne vien ar priekšpiedziņu, bet arī pilnpiedziņu, klīrenss ir 17,2 cm, kas ļauj šo auto izmantot arī uz neviesmīlīga ceļa seguma. Motoru klāstā ir gan benzīna, gan dīzeļa dzinēji ar jaudu no 115 līdz 185 ZS.

Jaudīgākās dīzeļversijas pieejamas tikai ar sešpakāpju automātisko transmisiju un pilnpiedziņu, taču interesantākais no benzīna motoriem – 177 ZS 1,6 litru T-GDI – pieejams visās konfigurācijās, tajā skaitā ar septiņpakāpju DCT transmisiju. Šādā izpildījumā tas ir arī ātrākais Sportage, 0–100 km/h sprintu veicot 9,1 sekundē.

Interjers, praktiskums

Jaunais Sportage ir paaudzies praktiski visos izmēros, salīdzinot ar līdzšinējo modeli. Tas nozīmē, ka salonā vietas ir vairāk, arī bagāžas nodalījums ir ietilpīgāks. Saskaņā ar oficiālajiem datiem – 503 litri, ko, nolaižot sēdekļu atzveltnes, var palielināt līdz 1492 litriem. Vietas aizmugurē sēdošajiem ir apmēram tikpat daudz, cik Qashqai, taču Kia ir regulējams aizmugures sēdekļu atzveltnes slīpums – tā ir opcija, kas lielākajai daļai konkurentu pat netiek piedāvāta.

Vadītāja sēdpozīcija ir komfortabla, ceļa pārredzamība ir nevainojama, turklāt visas pogas, monitori un slēdži priekšējā panelī izvietoti daudz pārskatāmāk un ērtāk, nekā līdz šim. Viens no lielākajiem plusiem, salīdzinot ar līdzšinējās paaudzes Sportage, ir interjera apdares kvalitāte. Lai arī šur tur vēl redzama cieta plastmasa, kopumā šā krosovera salons ir patīkama vieta, kur atrasties.

Vai to ir vērts pirkt?

Sportage cenas sākas no 17 990 eiro, bet visdārgākās versijas ar GT-Line aprīkojumu maksā pat 35 790 eiro, tāpēc ir vērts apdomāt, ko tieši jūs sagaidāt no sava nākamā auto. Optimālās Kia Sportage modifikācijas, mūsuprāt, meklējamas apmēram pa vidu starp klāsta galējām robežām.

Jebkurā gadījumā šis pilnīgi visās jomās ir labāks auto par līdzšinējo modeli: lielāks, praktiskāks, elegantāks, turklāt cena visos gadījumos tiek attaisnota ar bagātīgāku standarta aprīkojumu. Ja jaunā Sportage dizains šķiet tikpat pievilcīgs, kā līdz šim, tad šā krosovera plusiem var pieskaitīt vēl vienu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.