Testa brauciens

Toyota Auris Touring Sports: pirmie iespaidi

Toyota Auris universālis
Modeļa cena, sākot no 16 600 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Pirms gada Parīzes auto izstādē prezentētais Toyota Auris Touring Sports faktiski ir krietni vienkāršāks auto, nekā vedina domāt tā nosaukums. Ja vien to nav plānots izmantot sporta inventāra pārvadāšanai, ar sportu tam nav nekāda sakara jo tas faktiski ir jau pazīstamā Auris hečbeka praktiskāka versija, jeb – Auris universālis. 

Modifikāciju klāstā ir 1,33 un 1,6 litru benzīna motori, kā arī 1,4 litru tilpuma dīzeļdzinējs. Mēs izmēģinājām Auris Touring Sports ar jau pazīstamo Toyota hibrīdsistēmu, ko veido 1,8 litru benzīna dzinējs un elektromotors. 

Praktiskums, interjers

Auris Touring Sports ir par 29cm garāks nekā hečbeks, kas ļāvis palielināt bagāžas nodalījuma ietilpību līdz 530 litriem (vai 1658 ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm). Tātad, tas ir ietilpīgāks, nekā konkurentiem Ford Focus, Hyundai i30 vai Kia Cee’d, bet ne tik liels, kā Škoda Octavia universālim. 

Bagāžnieka grīda ir par 10cm zemāka nekā Auris hečbekam, turklāt tam nav slieksnis, kas atvieglo smagākas kravas iekraušanu un izkraušanu. Arī aizmugures sēdekļu atzveltņu nolaišana ir maksimāli vienkārša.

Šķiet, ka uz visiem universāļu pircēju biežāk uzdotajiem jautājumiem Auris Touring Sports ir gatavs sniegt pozitīvu atbildi, jo arī par pakaramajiem bagāžas nodalījumā nav aizmirsts, aiztaupot lielveikalu apmeklētājiem problēmas ar iepirkumu maisiņu nostiprināšanu. Vienkārši, bet ļoti praktiski.

To pašu var teikt arī par Auris Touring Sports interjeru – nekādu pārsteigumu, salīdzinot ar Auris hečbeku nav. Apdarē izmantotā plastmasa ir izturīga, lai arī ne īpaši eleganta, arī slēdži ir drīzāk askētiski, nevis smalki.

Mūsu izmēģinātajam auto gan bija ādas imitācijas apdare sēdekļiem un bagātīgs aprīkojuma klāsts, kas lielā mērā uzlaboja kopējo iespaidu. Šeit jāpiebilst, ka pat bāzes versijām ir diezgan labs aprīkojums, tai skaitā septiņi drošības spilveni un citi elektroniskie drošības palīglīdzekļi.

Dzinējs, dinamika

Pat rūdīti dīzeļmotoru piekritēji jau vairs nevīpsnā par Toyota hibrīddzinējiem, tāpēc nebūs pārsteigums, ja Auris Touring Sports ar hibrīddzinēju laika gaitā izkonkurēs modifikāciju klāstā piedāvāto dīzeļmotoru.

Vispirms – tas ir ļoti kluss. Šī iemesla dēļ braukt ar Auris Touring Sports ir bauda, īpaši pilsētā, kur elektromotors izmanto katru iespēju, lai atvieglotu benzīna motora darbu. Uz šosejas, cenšoties uzņemt lielāku ātrumu, tomēr nāksies samierināties ar trokšņa pieaugumu, jo tad dominējošais ir benzīna motors.

Tāpat kā citiem Toyota modeļiem ar hibrīddzinēju, vienīgā pieejamā transmisija ir CVT „automāts”.

Dinamika nav prioritāte nevienai no Auris modifikācijām, arī hibrīdversija 0-100 km/h sprintu veic 11,2 sekundēs, tāpēc apdzīšanas manevriem būs nepieciešama plānošana. Katrā ziņā, Auris Touring Sports gaitas un vadāmības īpašības neprovocē uz azartisku braukšanu, gluži otrādi – rodas vēlme samazināt ātrumu un braukt relaksētā, nevis sportiskā stilā. 

Degvielas patēriņš mūsu testa brauciena laikā bija 5,7 litru/100 km robežās, taču nav šaubu, ka taupīgākiem braucējiem izdosies to tuvināt ražotāja norādītajam 3,7 litru patēriņam kombinētajā ciklā.  

Vai to ir vērts pirkt?

Auris Touring Sports varbūt nav sportisks, taču tas ir viens no praktiskākajiem un lietotājam draudzīgākajiem universāļiem, kāds šobrīd pieejams jaunu auto tirgū. Tas lieti noderēs uzņēmumu autoparkā, turklāt par labu šai izvēlei runā arī fakts, ka Toyota bauda nevainojamu uzticamības reputāciju.

Lētākais Auris Touring Sports ar 1,33 litru benzīna motoru maksā 16 600 eiro, vidēji labi aprīkota modifikācija ar 1,6 benzīna dzinēju maksās ap 19 tūkstošiem eiro, bet 2,0 litru dīzeļdzinēja izvēle būs vēl par apmēram 2 līdz 3 tūkstošiem eiro dārgāka. 

Mēs ieteiktu rūpīgi izvērtēt piemērotākā motora izraudzīšanos – mūsuprāt hibrīddzinējs ir viens no labākajiem variantiem Auris Touring Sports motoru paletē, kaut gan - arī dārgākais (no 24 345 eiro), taču pieejams jau ar labu aprīkojumu. 

Azartiskākas braukšanas piekritējiem iesakām izmēģināt arī līdzīgā cenu spektrā esošo Škoda Octavia universāli ar 1,6 litru tilpuma dīzeļmotoru un DSG transmisiju, vai, piemēram, VW Golf Variant ar 1,4 TSI benzīna motoru un to pašu DSG transmisiju.  


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Jaunais Toyota Land Cruiser ir fantastisks apvidus auto, un tam vajadzētu būt arī ļoti uzticamam. Tiesa, tas ir visai dārgs, un, ja jūs nekad nedosities bezceļos, jums, visticamāk, būs izdevīgāk izvēlēties kādu no ērtākām un greznākām alternatīvām.