Pirmie iespaidi: Toyota Avensis
Izmēģinam atsvaidzināto Toyota Avensis
Pārdošanā tagad
Cena, sākot no 19 900 eiro

Gada sākumā Latvijas tirgū parādījās Toyota Avensis, ko japāņu ražotājs sauc par „jauno” , lai arī tas acīmredzami ir esošā modeļa uzlabota versija.
Auto ieguvis jaunas priekšējo lukturu formas, izteiktāku radiatora resti, kā arī jaunu gaismas arhitektūru aizmugurējos lukturos un jaunu aizmugures buferi. Faktiski ar to ārējās izmaiņas ir galā un jāsecina, ka ikdienas vērotājam satiksmes plūsmā šo Avensis nebūs viegli atšķirt no tā, kas bija pārdošanā vēl pērn.
Dzinējs, dinamika, gaitas īpašības
Bez kosmētiskām pārmaiņām Toyota veikuši būtiskus 2,0 litru dīzeļdzinēja uzlabojumus, padarot to ekonomiskāku. Diemžēl šis 126 ZS agregāts pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu, taču optimālās cenas un degvielas patēriņa dēļ varētu būt iecienīts uzņēmumu autoparkos.
Whatcar.lv izmēģinātajam Avensis universālim bija 150 zirgspēku 2,2 D-CAT motors, kas palicis bez izmaiņām. Tas ir par apmēram 5000 eiro dārgāks, nekā 2,0 agregāts, taču priekšrocība dinamikas rādītājos ir nemanāma, kamēr degvielas patēriņš ir vidēji par litru lielāks (šajā testa braucienā – 7 litri/100km). Kāpēc tas vēl aizvien ir Avensis modifikāciju klāstā? Tāpēc, ka tas ir vienīgais dīzeļdzinējs, kas pieejams ar automātisko pārnesumkārbu.
Salonā
Avensis interjers nav pēdējais modes kliedziens, taču
tas demonstrē labu apdares materiālu
izvēli un augstus montāžas kvalitātes standartus, no kā viens otrs autoražotājs
varētu pamācīties.
Salonā viss ir turpat, kur agrāk, taču viduskonsole ir krietni pievilcīgāka. Testa auto bija arī multimediju infodisplejs ar skārienjūtīgu ekrānu. Pateicoties Bluetooth, jau dažas minūtes vēlāk auto piepildīja mūzikas skaņas no iPhone ielādētās kolekcijas.
Vietas netrūkst un ērti ir ne tikai sēžot priekšā, bet arī aizmugurē.
Uz ceļa
Braukšanas ziņā Avensis nav nekas atmiņā paliekošs, taču,
zinot Toyota, tas nav nekāds pārsteigums. Dzinējs ir atsaucīgs zemā apgriezienu diapazonā, bet tas tik un nav kalnu
gāzējs un uz sacensībām neprovocē pat Sport režīmā.
Jāuzslavē trokšņu izolācija. Pat tukšgaitā dzinējs praktiski neliek par sevi manīt, bet vienmērīgā ātrumā tā skaņa pazūd vispār. Vienīgi lielākā ātrumā, uz šosejas, parādās dobja rezonanse, taču tā ir dzirdama daļēji tāpēc, ka vēja un ceļa trokšņi ir ļoti labi apslāpēti.
Lai arī Toyota ir uzlabojuši arī stūres reakciju un balstiekārtu, Avensis braukšanas baudas ziņā joprojām atpaliek no tādiem konkurentiem, kā Ford Mondeo. Vislabāk Avensis sevi parāda uz taisna ceļa (piemēram maršrutā Rīga-Sigulda), kur piekare klusi absorbē neskaitāmos asfalta ielāpus.
Taču pietiek nogriezties uz līkumaināka sānceļa, lai pārliecinātos, ka virsbūves sasvere un ne pārāk informatīvā stūre apslāpē jebkādas domas par azartisku braukšanu.
Spriedums
Avensis varētu nešaubīgi rekomendēt ikvienam, kas meklē labu ģimenes auto.
Tas ir izturīgs, ietilpīgs, uzticams, lēts uzturēšanā, elegants, bet
neuzkrītošs. Maz ticams, ka ar to kaut
reizi būs jāiegriežas servisā neplānotu remontu veikšanai , arī perfekti
nostrādātais interjers, šķiet, pacietīs jebko.
Jums patiks: ekonomisks dīzeļdzinējs, ērts, praktisks
interjers, lētas uzturēšanas izmaksas
Jums nepatiks: grūti pateikt, ka tas ir „jaunais” Avensis.
Patiesi jaunais, nākamās paaudzes Avensis gaidāms ne ātrāk kā 2014.gadā.
Lasi detalizētu Toyota Avensis testu, salīdzini cenas, modifikācijas, tehniskos datus un aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...