Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Toyota Avensis

Izmēģinam atsvaidzināto Toyota Avensis
Pārdošanā tagad
Cena, sākot no 19 900 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Gada sākumā Latvijas tirgū parādījās Toyota Avensis, ko japāņu ražotājs sauc par „jauno” , lai arī tas acīmredzami ir esošā modeļa uzlabota versija. 

Auto ieguvis jaunas priekšējo lukturu formas, izteiktāku radiatora resti, kā arī jaunu gaismas arhitektūru aizmugurējos lukturos un jaunu aizmugures buferi. Faktiski ar to ārējās izmaiņas ir galā un jāsecina, ka ikdienas vērotājam satiksmes plūsmā šo Avensis nebūs viegli atšķirt no tā, kas bija pārdošanā vēl pērn.   

Dzinējs, dinamika, gaitas īpašības  

Bez kosmētiskām pārmaiņām Toyota veikuši būtiskus 2,0 litru dīzeļdzinēja uzlabojumus, padarot to ekonomiskāku. Diemžēl šis 126 ZS agregāts pieejams tikai ar manuālo pārnesumkārbu, taču optimālās cenas un degvielas patēriņa dēļ varētu būt iecienīts uzņēmumu autoparkos.

Whatcar.lv izmēģinātajam Avensis universālim bija  150 zirgspēku 2,2 D-CAT motors, kas palicis bez izmaiņām. Tas ir par apmēram 5000 eiro dārgāks, nekā 2,0 agregāts, taču priekšrocība dinamikas rādītājos ir nemanāma, kamēr degvielas patēriņš ir vidēji par litru lielāks (šajā testa braucienā – 7 litri/100km). Kāpēc tas vēl aizvien ir Avensis modifikāciju klāstā? Tāpēc, ka tas ir vienīgais dīzeļdzinējs, kas pieejams ar automātisko pārnesumkārbu.

Salonā

Avensis interjers nav pēdējais modes kliedziens, taču tas demonstrē labu apdares materiālu izvēli un augstus montāžas kvalitātes standartus, no kā viens otrs autoražotājs varētu pamācīties.

Salonā viss ir turpat, kur agrāk, taču viduskonsole ir krietni pievilcīgāka. Testa auto bija arī multimediju infodisplejs ar skārienjūtīgu ekrānu. Pateicoties Bluetooth, jau dažas minūtes vēlāk auto piepildīja mūzikas skaņas no iPhone ielādētās kolekcijas.

Vietas netrūkst un ērti ir ne tikai sēžot priekšā, bet arī aizmugurē. 

Uz ceļa

Braukšanas ziņā Avensis nav nekas atmiņā paliekošs, taču, zinot Toyota, tas nav nekāds pārsteigums. Dzinējs ir atsaucīgs zemā apgriezienu diapazonā, bet tas tik un nav kalnu gāzējs un uz sacensībām neprovocē pat Sport režīmā.

Jāuzslavē trokšņu izolācija. Pat tukšgaitā dzinējs praktiski neliek par sevi manīt, bet vienmērīgā ātrumā tā skaņa pazūd vispār. Vienīgi lielākā ātrumā, uz šosejas,  parādās dobja rezonanse, taču tā ir dzirdama daļēji tāpēc, ka vēja un ceļa trokšņi ir ļoti labi apslāpēti.

Lai arī Toyota ir uzlabojuši arī stūres reakciju un balstiekārtu, Avensis braukšanas baudas ziņā joprojām atpaliek no tādiem konkurentiem, kā Ford Mondeo.  Vislabāk Avensis sevi parāda uz taisna ceļa (piemēram maršrutā Rīga-Sigulda), kur piekare klusi absorbē neskaitāmos asfalta ielāpus.

Taču pietiek nogriezties uz līkumaināka sānceļa, lai pārliecinātos, ka virsbūves sasvere un ne pārāk informatīvā stūre apslāpē jebkādas domas par azartisku braukšanu. 

Spriedums

Avensis varētu nešaubīgi rekomendēt ikvienam, kas meklē labu ģimenes auto. 

Tas ir izturīgs, ietilpīgs, uzticams, lēts uzturēšanā, elegants, bet neuzkrītošs. Maz ticams, ka ar to kaut reizi būs jāiegriežas servisā neplānotu remontu veikšanai , arī perfekti nostrādātais interjers, šķiet, pacietīs jebko.

Jums patiks: ekonomisks dīzeļdzinējs, ērts, praktisks interjers, lētas uzturēšanas izmaksas

Jums nepatiks: grūti pateikt, ka tas ir „jaunais” Avensis. Patiesi jaunais, nākamās paaudzes Avensis gaidāms ne ātrāk kā 2014.gadā.

Lasi detalizētu Toyota Avensis testu, salīdzini cenas, modifikācijas, tehniskos datus un aprīkojumu 



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Jaunais Toyota Land Cruiser ir fantastisks apvidus auto, un tam vajadzētu būt arī ļoti uzticamam. Tiesa, tas ir visai dārgs, un, ja jūs nekad nedosities bezceļos, jums, visticamāk, būs izdevīgāk izvēlēties kādu no ērtākām un greznākām alternatīvām.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus