Toyota Prius mazais brālis: Auris HSD
Whatcar.lv iemēģina Auris HSD
Hibrīddzinējs no Prius
Cena no Ls 15 940

Toyota Auris HSD (Hybrid Synergy Drive) ir pirmais solis Toyota ceļā uz visas modeļu gammas hibridizāciju - tiek solīts, ka līdz 2020.gadam pa hibrīddzinējam būs katra modeļa modifikāciju klāstā.
Turklāt Auris ir īpašs - tas ir pirmais Toyota modelis, ko var nopirkt ar benzīna dzinēju, dīzeli un tagad arī - ar hibrīddzinēju.
Līdz šim vienīgais auto ar hibrīddzinēju, ko piedāvāja Toyota, bija Prius. Jau no pirmā acu uzmetiena Auris HSD šķiet lieliska alternatīva - tam ir tas pats Prius hibrīddzinējs, tikai zemāka cena, bet izskats – kā parastam Aurim.
Zem motora pārsega - 1,8
litru benzīna dzinējs un elektromotors, papildinājumā ar start/stop sistēmu
vidējā degvielas patēriņa rādītāja un CO2 izmešu samazināšanai. Auris HSD var lepoties ar zemāko CO2 izmešu daudzumu savā klasē - tikai 89 g/km. Būtu jauki, ja arī Latvijā par to varētu saņemt kādus bonusa punktus, kā vairākās citās Eiropas Savienības valstīs.
Dinamika
Pētot Auris HSD tehniskos datus (136 ZS), un pēc tam salīdzinot tos ar auto dinamiku reālajā dzīvē, rodas iespaids, ka daži zirgspēki kaut kur pa ceļam ir pazuduši. Sprintā no 0 līdz 100 km/h Auris ir par sekundi lēnāks (11,4 sekundes) nekā cenas un degvielas ekonomijas ziņā līdzīgā modifikācija ar 2,0 litru dīzeļdzinēju.
Tomēr atšķirībā no pārējiem Auris, HSD variants EV režīmā spēj
pārvietoties vispār bez degvielas – tiesa gan, ne vairāk kā 2 kilometrus un ne
ātrāk kā ar 41 km/h. Tomēr tas ir pietiekami, lai izstāvētu, piemēram,
sastrēgumu uz Akmens tilta.
Auto pavisam ir četri braukšanas režīmi - EV, Eco, Power un automātiskais. Mūsuprāt, jaudas avotu izvēli labāk atstāt auto
elektronisko smadzeņu ziņā – Auris HSD ar to tiek galā lieliski.
Tomēr, ja ir
vēlēšanās iejaukties, atliek nospiest pogu Power un auto ar dāsnu žestu tērē
visu tā rīcībā esošo enerģiju.
Tiesa gan, līdzīgi kā Prius, arī Auris HSD ir domāts kā miera osta, nevis sportisks hečbeks, jo CVT bezpakāpju pārnesumkārbas raksturīgais dūciens rada skaņas, kas vairāk piestāv trolejbusa kokpitam. Tieksmi uz piedzīvojumiem kā ar aukstu dušu apdzēš arī tahometrs, kas vēsta nevis par motora apgriezieniem, bet gan baterijas uzlādes līmeni.
Ja ar to vēl ir par maz, jāpiemin zemas rites pretestības
riepas un pazemināta piekare, kā arī papildu svars, ko rada hibrīddzinējs un tā
baterijas – vēl daži faktori, kas liek ieturēt mērenību ceļu satiksmē.
Degvielas ekonomija
Whatcar.lv testa braucienā Auris
vislabāk uzvedās Eco režīmā. Nevēlamās skaņas pieklusa, dinamika mazliet
samazinājās, taču arī vidējais degvielas patēriņš nokritās līdz 6,5 litriem,
pārsvarā braucot pa pilsētu.
Ražotāja
norādītie 3,8 litri gan vairāk atbilst vienmērīgai, nesteidzīgai braukšanai pa
šoseju. Nepiedomājot pie degvielas ekonomijas, Auris vidēji tērēja mazliet zem
8 litriem uz 100 km.
Tātad, cenšoties braukt pēc iespējas ekonomiskāk, 5 litri uz 100 km šķiet pilnīgi reāls vidējais patēriņš. Tomēr, ja jūsu prioritāte ir taupīga braukšana, kāpēc gan neizvēlēties 1,4 litru dīzeļversiju, kas patērē tikpat, bet ir ievērojami lētāka?
Spriedums
Braukšanas ziņā
Auris HSD praktiski ir tāds pats Auris, kā visi pārējie, bet dinamikas un
degvielas patēriņa jomā pielīdzināms modifikācijām ar 2,0 un 2,2 litru
dīzeļdzinēju. Taču hibrīdtehnoloģija ir aktuāls temats, tāpēc Auris HSD iegāde
noteikti ierindos jūs modernu un zaļi domājošu cilvēku kategorijā. Tas ir pietiekoši šiks auto, ar ko piestāt pie veģetāriešu restorāna, vai doties nodot makulatūru otrreizējai pārstrādei.
Jums patiks: iestāties par vides aizsardzību
Jums nepatiks: citur Eiropas Savienībā hibrīdauto īpašniekus valsts lutina ar dažādiem bonusiem
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...