Iemēģināts: Škoda Yeti 4x4
Whatcar.lv iemēģina Škoda Yeti
2,0 TDI Ambition 4x4 110 ZS
Cena no 16 261 eiro

Tipisks Yeti pircējs gan laikam ir tas, kam interesē Octavia praktiskums, ietilpība un cena, bet apvienojumā ar kompakta apvidnieka ārieni un attieksmi. Škoda Yeti var to piedāvāt. Būdams nedaudz vairāk kā 4,2 metrus garš, tas atrodas pa vidu starp tādiem auto kā Kia Soul no vienas puses un Qashqai un CR-V no otras puses, un ietilpības ziņā var kvalificēties kā ģimenes auto.
Praktiskums un komforts
Grūti noticēt, ka auto, kas ir tikai nedaudz garāks kā paši lielākie mazauto, ir tik liela ietilpība. Četriem pieaugušajiem vietas ir gana, bet, saspiežoties ciešāk, aizmugurē var sēdēt arī trijatā.
Aizmugures sēdekļus var nolocīt, atlocīt vai izņemt pavisam, ja rodas nepieciešamība pārvadāt kaut ko tādu, ko 410 litru tilpuma bagāžas nodalījums nespēj uzņemt. Yeti maksimālā ietilpība ir 1760 litri.
Škoda Yeti var nosaukt
par „krīzes laiku apvidnieku”, taču tas nenozīmē, ka pircējam būtu jāatsakās no
vēlamajām ekstrām. Whatcar.lv iemēģināja Yeti ar Ambition aprīkojuma līmeni,
kurā ietilpst 7 drošības spilveni, stabilitātes kontroles sistēma, atdzesējams cimdu nodalījums, priekšējo
lukturu mazgātāji un citas noderīgas ekstras.
Ārēji būdams necils, bet simpātisks, tas var lutināt īpašnieku arī ar sistēmu, kas automātiski novieto auto stāvvietā, distances sensoriem, divzonu klimatkontroli, un navigācijas sistēmu ar skārienjūtīgu ekrānu. Kā arī daudz ko citu, kamēr vien ir vēlēšanās par to maksāt.
Gaitas īpašības un dinamika
Ņemot vērā, ka Yeti ir
veidots uz Octavia bāzes, nav nekāds pārsteigums, ka braukt ar to ir viegli un
patīkami. Whatcar.lv devās testa braucienā ar pilnpiedziņas Yeti, kam zem
motora pārsega bija 2,0 litru 110 ZS dzinējs, kas savienots ar sešpakāpju
manuālo pārnesumkārbu.
Jaudas tam netrūkst un Yeti ļauj pārvietoties pat salīdzinoši lielā ātrumā, nezaudējot stabilitātes sajūtu. Turklāt jāņem vērā, ka šī ir mazjaudīgākā šī tilpuma dīzeļdzinēja versija –to iespējams pasūtīt arī 140 un 170 ZS izpildījumā. Jāatzīst gan, ka Yeti, tāpat kā daudziem citiem auto labāk patīk līdzeni ceļi – Latvijas lauku asfalts tā gaitu padara nemierīgu.
Dīzeļdzinējs ir diezgan paskaļš un tā fona dūkoņa ir dzirdama teju nepārtraukti, izņemot brīžus, kad salonā ienāk arī pretvēja šalkoņa. Nav traģiski, taču Škoda varēja piestrādāt pie Yeti trokšņu izolācijas, īpaši dīzeļversijām.
Sēdpozīcija nav tik augsta,
kā vidēja izmēra apvidniekiem, taču tā ir pietiekoši augsta, lai sniegtu labu
pārskatāmību. Sēdekļi ir ērti un vadības ierīču panelis nav nekāda ķīniešu
ābece – viss ir vienkāršs, skaidri saprotams un ērti lietojams.
Pilnpiedziņas Yeti pat
var lepoties ar mērenām bezceļu pārvarēšanas spējām. Tam ir Haldex sajūga
sistēma, kāda ir arī pilnpiedziņas Octavia un Superb. Sistēma nosaka, kuram no
četriem riteņiem vēl ir saķere ar ceļu un novirza tam dzinēja jaudu. Normālos
apstākļos 95% jaudas tiek pievadīti priekšējiem riteņiem, taču vajadzības
gadījumā uz vienu riteni var novadīt līdz pat 85% no dzinēja jaudas.
Spriedums
Auto ir komfortabls, viegls, praktisks, ietilpīgs un labi aprīkots - laba alternatīva ģimenes hečbekam. Vienīgi Škoda varēja vēl vairāk piestrādāt pie tā ārienes – jo īpaši tagad, kad teju ne visi galvenie konkurenti tikuši atsvaidzināti. Arī trokšņu izolācija un gaitas komforts nedaudz pieklibo.
Jums patiks: ekonomisks, ērts, laba sēdpozīcija, pilnpiedziņa
Jums nepatiks: trokšņu izolācija varēja būt labāka
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...