Testa brauciens

BMW 730d

Whatcar.lv testē BMW 730d
Cena no 76 460 eiro
Pārdošanā no novembra vidus

No ārienes jaunais 7.sērijas BMW izskatās pārsteidzoši līdzīgs savam priekštecim, tāpēc nebūs brīnums, ja tante Bauskā to noturēs par „feisliftu” jeb iepriekšējā modeļa atjauninātu versiju.

Tomēr patiesībā jaunais 7.sērijas BMW ir pilnīgi jauns auto, uz jaunas platformas, vienīgi – ļoti līdzīgs iepriekšējam. Lai gan vizuāli tas izskatās lielāks, tas faktiski ir tikai garāks un pat mazliet zemāks nekā līdzšinējais modelis. Un tikpat plats.   

Šajā testā Latvijas apstākļos iemēģinājām 730d versiju, kuras cena (ar kaudzi dažādu papildaprīkojuma elementu) ir 95 tūkstoši eiro. Lai gan tas izklausās daudz, tas ir mazāk nekā 750Li versijas sākuma cena.  Ar 3,0 litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu aprīkotā 730d bāzes cena Latvijā turpretim ir 76 460 eiro, kas šķiet tīri pieņemami, ņemot vērā, ko BMW  salikuši savas modeļu gammas flagmanī. 

Novitātes

Pamataprīkojumā ir trīspakāpju elektroniskā amortizācijas sistēma, kuras regulējums ietekmē arī gāzes pedāļa reakciju un pārnesumu maiņas ātrumu. Whatcar.lv testa auto bija arī Active Steering, kas pagriež arī aizmugurējos riteņus, ļaujot izveicīgāk manevrēt stāvvietās vai lielākā ātrumā uz šosejas.

Joslu maiņas brīdinājuma sistēma ar stūres vibrāciju brīdina par to, ka mēģināt šķērsot joslas bez pagrieziena signāla ieslēgšanas.

Vēl viens savdabīgs aprīkojuma elements – ceļa zīmju atpazīšanas sistēma – 7.sērija ievēro ātrumu ierobežojošās ceļa zīmes un projicē tās spidometrā. Testa laikā pārliecinājāmies, ka sistēma gan nav 100% droša, taču lielākajā daļā gadījumu tā nekļūdīgi rāda, kāds ir maksimālais atļautais ātrums attiecīgajā ceļa posmā. Tas, acīmredzot, īpaši varētu noderēt tiem, kas bieži apmeklē svešas zemes un pilsētas – lai netīšām nepārkāptu vietējos noteikumus. 

Dinamika

Zem motora pārsega – lieliskais 3,0 litru sešu vienrindas cilindru dīzeļdzinējs, kas attīsta 245 ZS, turklāt noregulēts tā, lai maksimālo griezes momentu – 540 Nm – sniegtu jau pie 1750 apgriezieniem. Turklāt vidējais degvielas patēriņš (BMW norādītais) ir tikai nedaudz lielāks par 7 litriem uz 100 km. Whatcar.lv testā tas bija lielāks, taču jāatzīst, ka mēs necentāmies braukt ekonomiski.

Sprintu no 0-100 km/h 730d var veikt 6,9 sekundēs. Tas ir ātrāk nekā, piemēram, Audi S3 hečbeks. Tomēr uz šaura, līkumaina ceļa ar 7.sērijas BMW nav liela bauda braukt ātri, un tā iemesls ir auto izmērs. Sajūta, ka tas ir liels limuzīns, faktiski neatstāj ne brīdi, par spīti tam, ka BMW ir manāmi centušies, lai tā nebūtu.  

Salons

Salonā plašuma netrūkst, turklāt mēreni uzlabotais priekšējais panelis un viduskonsole nebūt nav pārmērīgi nosēta ar slēdžiem un podziņām, kā varētu šķist, spriežot pēc pieredzes ar iepriekšējiem 7.sērijas modeļiem.

Nekā ārkārtīgi pārsteidzoša jaunajā modelī nav – viss ir tieši tāds, kā varētu gaidīt par šo cenu. Iespaidīgs gan ir navigācijas/TV ekrāna izmērs – 9,2 collas pa diagonāli. Jāatzīmē, ka panelis pamataprīkojumā ir apšūts ar mākslīgu ādu – par īstu būs jāpiemaksā. Par attiecīgu samaksu var pasūtīt arī keramikas slēdžus klimata kontrolei un uzlabotajai iDrive sistēmai.

Sarakstu var turpināt gari un plaši, taču šķiet, ka reālākais 7.sērijas ieguvums būs pilnpiedziņa. Tā gan gaidāma ne agrāk kā nākamā gada beigās. 

Pārdošanā: tagad
Tev patiks: dinamika, degvielas ekonomija, aprīkojums
Tev nepatiks: pirmajā acu uzmetienā var nepateikt, ka tas ir „jaunais BMW”
Spriedums: ļoti ekonomisks luksusa auto ar lielisku, dāsnu aprīkojumu

Iepazīsties ar izvērstu 7.sērijas BMW testu, aprīkojumu un cenām Latvijā 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

BMW 3. sērija

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

BMW 3. sērija joprojām ir premium līmeņa biznesa klases līderis. Tā galvenā pievilcība slēpjas veidā, kā tas brauc. Vadāmības īpašības ar garantiju liks tev pasmaidīt. Tas ir arī ekonomisks (320d modifikācijā) un ar labāko infosistēmu savā klasē.