Testa brauciens

Smart #3 Brabus pirmais brauciens

Elektrisks ģimenes krosovers
Brabus izpildījums
Konkurenti Cupra Tavascan, Mini Countryman SE All4

KAS TAS IR?

Iekšdedzes tehnoloģiju ierobežojumiem pamazām aizejot pagātnē, pagaist arī pārsteigums par ģimenes spēkratiem, kuri apveltīti ar jaudu, kas agrāk būtu rezervēta pašiem ātrākajiem sporta modeļiem. Tieši šā iemesla dēļ 428 ZS Smart #3 Brabus ne tuvu nešķiet tik skandalozs, cik būtu bijis vēl pirms dažiem gadiem.

Tas ir, vismaz jaudas ziņā. Jo dažiem vienalga būs grūti pieņemt, ka padūšīgam krosoveram uzlikta emblēma, kas iepriekš bija paredzēta vieniem no mazākajiem Eiropas automobiļiem. Taču šis ir Brabus darinājums, un, lai gan #3 ir tālu no supersedaniem un megaapvidniekiem, ar kuriem vācu tūninga uzņēmums pazīstams vislabāk, tas vismaz palicis uzticīgs savam pamatprincipam radīt pārspīlētas un, jāsaka, nedaudz absurdas mašīnas.

#3 sportiskie atribūti ir signāls par 156 ZS papildu motoru uz priekšējās ass, kamēr aizmugurējais 272 ZS motors saglabāts no standarta #3. Kopā tie attīsta vairāk jaudas (315 kW/428 ZS) nekā bāzes Porsche 911 un līdzvērtīgu 584 Nm griezes momentu, kas ļauj 0–100 km/h noskriet 3,7 sekundēs. Redzat? No saprātīgākās puses, 62 kWh akumulators nodrošina pietiekami enerģijas 415 kilometru WLTP nobraukumam, un to var uzlādēt ar 150 kW jaudu.

KĀ TAS BRAUC?

Atšķirībā no #1 Brabus šeit augstas veiktspējas modeļas statuss nozīmē vairāk nekā tikai papildu jaudu – lai padarītu #3 veiklāku un stabilāku, tam ir stingrāka balstiekārta un par 35 mm samazināts klīrenss. Tas gan īsti nav devis vēlamo rezultātu. Jā, automobilis labāk manevrē un uzvedas pārliecinošāk, taču tam nepiemīt tas terjera asums un kustības prieks, ko izbaudījām 82 Alpine A290 un Mini Cooper SE EV hečbekos ar daudz mazāku jaudu.

Nospiediet labo pedāli Rocket Launch režīmā, un auto spēcīgi ieķersies asfaltā un lēks uz priekšu ar sparu, kas sākumā uzmundrina, taču drīz apnīk un, ja godīgi, nešķiet dramatiski atšķirīgs no līdzīgi enerģiskā standarta automobiļa. Pie tā svara un izmēriem Brabus #3 šķiet apbrīnojami viegls, droši un paredzami maina virzienu, tikai retumis zaudē saķeri vai aizslīd no apeksa.

Tas rada vēlmi braukt ātrāk un sēj vēlmi izbaudīt procesu, taču to paklupina nekomunikatīvā stūres iekārta un “tēmē un šauj” piedziņa. Tiesa, automobilis ir komfortablāks un savāktāks, nekā jūs varētu iedomāties, paskatoties uz tā pazemināto virsbūvi un plānajām riepām.

Bedres un ceļa nelīdzenumi tiek pārvarēti klusi un gludi, un, braucot ar lielu ātrumu, ceļa troksnis ir minimāls, kas kopā ar ērto, plašo un labi aprīkoto salonu mudina iztēloties #3 Brabus kā sava veida grand touring krosoveru, nevis karsto hečbeku. Tas ir, ja tam būtu pietiekami garas “kājas”.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Stundu braucot pa automaģistrāli, man patēriņš bija 21,6 kWh, ar ko pietiktu 288 km. Tas it kā saskan ar to, ko sola ražotājs, taču, zinot, ka par līdzīgu naudu ir pieejama 400 km sniedzamība, tomēr gribas vairāk.

Šo neapmierinātību pastiprina arī #3 ergonomikas problēmas – galvenajām funkcijām nav fizisku pogu, un saskarne šķiet morāli novecojusi. Izvēlnēm trūkst loģikas, ikonas var būt pagrūti atšifrēt un, braucot ātrāk, var būt problemātiski pārslēgties starp klimata kontroli un Apple CarPlay. Tikmēr animētais talismas gepards, kā smīnēdams, bezdarbīgi stāv malā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.