Ziņas

Toyota C-HR+ elektriskais flagmanis Eiropai

Pilnībā elektrisks krosovers no Toyota
600 km sniedzamība
Baltijas valstīs CH-R+ gaidāms 2026. gada sākumā

Pretēji tam, ko mudina domāt nosaukums un līdzīgi silueti, jaunais modelis nav populārā C-HR elektriskais variants, bet pilnīgi patstāvīgs automobilis – lielāks un ar citu šasiju. 

Visspilgtāk atšķirības izpaužas galvenajos izmēros. Tā C-HR+ ir 2750 mm riteņu bāze (pret 2640 mm CH-R), bet garums, platums un augstums ir attiecīgi 4520, 1870 un 1595 mm. Šādi gabarīti nozīmē, ka jaunā modeļa dabiskie konkurenti būs Volvo EC40, Smart #3, Mini Countryman un BMW iX2. C-HR+ pamatā ir universālā e-TNGA platforma, un modelim paredzēti trīs piedziņas varianti. Bāzes izpildījumā automobili aprīkos ar 57,7 kWh akumulatoru un vienu 167 ZS motoru, un tam būs priekšējo riteņu piedziņa. 

Kā alternatīva būs pieejams 77 kWh akumulators, kas enerģiju nodrošinās vienam 224 ZS motoram vai diviem motoriem, kuri kopīgi attīstīs 343 ZS, padarot CH-R+ par jaudīgāko Eiropā piedāvāto Toyota modeli. Šādā izpildījumā pilnpiedziņas versija līdz 100 km/h paātrināsies 5,2 sekundēs. Jaudīgākā priekšpiedziņas modeļa nobraukuma rezerve būs 600 km, pilnpiedziņas mašīnai 525 km, bet variantam ar 57,7 kWh akumulatoru – 455 km. 

Enerģiju taupošs gaisa siltumsūknis iekļauts standarta aprīkojumā, bet borta lādētāja jauda būs 11 kW, ko par papildu samaksu varēs div kāršot. Maksimālā līdzstrāvas uz lādes jauda – konservatīvi 150 kW. Inženieri apglavo, ka stingra šasijas konstrukcija, zems smaguma centrs, kā arī īpaši šasijas regulējami ne tikai nodrošinās komfortablu gaitu, bet arī aizraujošu vadāmību. 

CH-R+ salons ir veidots pēc bZ parauga: vadītāja priekšā zem vējstikla ierīkots neliels instrumentu panelis, savukārt priekšējā paneļa centrā izvietots 14 collu multivides skārienekrāns. Tā apakšā – virkne pogu un slēdžu klimata un audiosistēmas vadībai. Uz centrālā tuneļa izvietots transmisijas režīmu pārslēgs, braukšanas režīmu izvēles pogas un divi viedtālruņu bezvadu lādētāji. 

Aizmugurē USB pieslēgvietas un savs klimata vadības bloks. Bagāžas nodalījuma tilpums kompaktklases līmenī – 416 litru. Atsevišķos Eiropas tirgos jaunā modeļa tirdzniecība sāksies šā gada pēdējā ceturksnī, bet Baltijas valstīs CH-R+ gaidāms 2026. gada sākumā. Cenas pagaidām nav zināmas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Jaunais Toyota Land Cruiser ir fantastisks apvidus auto, un tam vajadzētu būt arī ļoti uzticamam. Tiesa, tas ir visai dārgs, un, ja jūs nekad nedosities bezceļos, jums, visticamāk, būs izdevīgāk izvēlēties kādu no ērtākām un greznākām alternatīvām.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus