Testa brauciens

CUPRA Leon pirmais brauciens

333 zirgspēki no Spānijas
Konkurenti - Mercedes-AMG CLA 35, Shooting Brake, VW Golf R Variant
Cena - 41 100 eiro

KAS TAS IR?

Ja nesekojat Volkswagen grupas Spānijas spārnam, CUPRA marka var prasīt mazu iedziļināšanos. Savu dzīvi tā sāka kā Seat modeļu augstas veiktspējas versiju nosaukums (kā GTI), bet nu jau septiņus gadus CUPRA ir patstāvīgs zīmols. Tā piedāvājuma kodolu veido ātrgaitas automobiļi, taču tiem pakāpeniski ir pievienojušās arī parastas civilās versijas, un, ja vēlaties, jūs varat iegādāties Leon ar 1,5 litru 150 ZS dzinēju.

Pērn veiktā Leon modernizācija ir atnesusi vairākus svarīgus jaunumus. Tā hečbekam paralēli bāzes motoram ir pieejams lādējamais hibrīds, kas attīsta 204 ZS, bet versiju virsotnē ir VZ ar 2 litru 300 ZS turbodzinēju, 7 pakāpju divsajūgu automātu un priekšējo riteņu piedziņu. Man bija īsa iespēja izmēģināt šādu Leon, un tas ir dedzīgs braucamais, kas 100 km/h sasniedz 5,7 sekundēs, pa ceļam mazliet buksējot un ar griezes momentu paraustot stūri. Lai gan mehāniski Leon VZ ir ļoti līdzīgs VW Golf GTI, braukšana veido pavisam citādu pieredzi – mazāk izsmalcinātu, bet reizē aizraujošāku.

Tiesa, uzņemot ātrumu, mašīna, kā daudzas CUPRA, kļūst plūstoša un izceļas ar vieglu, bet precīzu stūri un dzīvu reakciju uz gāzes pedāļa nospiešanu un atlaišanu. Taču šeit un tagad mēs koncentrēsimies uz universāli Sportstourer. Arī tas piedāvā 1,5 litru bāzes motoru un lādējamo hribrīdu, turklāt tos papildina 2 litru 204 ZS benzīna turbomotors, ko pēc noklusējuma komplektē ar pilnpiedziņu, tomēr lielākā intriga ir saistīta ar VZ.

Redziet, agrāk praktiskajam universāļa topmodelim bija tāds pats motors kā Golf R un tam bija pilnpiedziņa, taču Leon nācās samierināties ar mazāku jaudu un vienkāršāku transmisiju. Nu resursu pārdales netaisnība ir novērsta, un Leon VZ ir viss tas pats, kas Golf R.

KĀ TAS BRAUC?

Patiesībā papildu jaudai nebūtu izšķirīga nozīme, un priekšpiedziņas hečbeks pat šķiet ātrāks (pat ja tāds nav), jo ir vieglāks. Taču galvenā atšķirība nāk no jaunā aizmugurējā diferenciāļa ar diviem pusasu sajūgiem.

Tas neizmaina Leon uzvedību tiktāl, lai tas šķistu aizmugurējās piedziņas auto, taču, iebraucot līkumos un uzminot gāzes pedālim, auto glīti iegriežas pagriezienā, un tas rada neviltotu braukšanas prieku. Stūrei nenāktu par ļaunu informatīvāka atgriezeniskā saikne, taču tās vieglais, delikātais raksturs padara Leon plūdenāku un veiklāku par Golf R.

Leon VZ standartā tiek aprīkots ar adaptīvajiem amortizatoriem, kas nodrošina elastīgu gaitu, taču nespēj darīt brīnumus, kad 19 collu riteņi trāpa prāvākās bedrēs. Tāpat kā citos MQB platformas automobiļos, jums rodas sajūta, ka riepas var viegli pārsist.

Lai vai kā, šī ir kārtīga modernizācija ar īstām izmaiņām konstrukcijā, un CUPRA ir kārtīgi pārkārtojusi arī “perifēriju”. Jaunais haizivs purns un trijstūra motīvs lukturos vēl vairāk stiprina zīmola identitāti un kliedē pēdējās šaubas par to, kas tas ir. Pārveidots ir arī interjers, un tajā galvenais jaunums ir skārienekrāns.

To darbina Volkswagen grupas MIB4 sistēmas CUPRA versija, kas nozīmē tūlītēju reakciju uz pieskārieniem un iespēju izveidot funkciju īsceļus. Salonam joprojām trūkst ¤zisku pogu, taču, ciktāl ir runa par virtuālo vadību, sistēma strādā labi. Izvēloties VZ Extreme izpildījumu, (visnotaļ lieliskos) standarta sēdekļus aizstāj supercieši ieskaujoši sporta krēsli.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Rezumējot var saprast, kāpēc CUPRA vilcinājās ar šīs versijas ieviešanu līdz modernizācijai. Tagad, kad tā pieejama, automobilis ir izrādījies pat labāks nekā Golf R Variant – tādā pašā veidā, kā CUPRA Born ir labāks par VW ID.3. VZ maksā no 41 100 eiro, bet superaprīkotā VZ Extreme versija – no 47 100 eiro. Pašreizējā cenu klimatā tas ir uzmanības vērts piedāvājums.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

CUPRA Leon

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

CUPRA Leon Sportstourer un Leon hečbeks ir praktiski, pārsteidzoši komfortabli un ātri automobiļi, tāpēc mēs saprotam, kāpēc pircēji tos izvēlas. Tomēr mēs izvairītos no mazjaudīgajiem dzinējiem un e-hibrīda modeļiem, jo tie ir diezgan viduvēji braukšanas ziņā un maksā dārgāk nekā radniecīgais Seat Leon.

Lietota auto tests