Testa brauciens

Cupra Terramar pirmais brauciens

Racionālākais ceļš uz CUPRA pasauli
Piemērots ģimenes vajadzībām
Sākumcena - 34 900 eiro

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

CUPRA Terramar ir kompaktklases piecdurvju krosovers un līdz šim lielākais spāņu zīmola modelis. Eventuāli tas aizstāj CUPRA Ateca, taču ir prāvāks, modernāks un ar plašāku dzinēju izvēli. Terramar tiek ražots Audi rūpnīcā Ungārijā uz kopīgas jaunāko Volkswagen Tiguan/Tayron un Škoda Kodiaq šasijas, taču pie vienādas riteņu bāzes tas ir īsāks: 4519 pret Tiguan 4539 mm. Atšķirība ir sērkociņu kastītes tiesa, tomēr straujāka dizaina un zemākas jumta līnijas dēļ Terramar izskatās mazāks par Volkswagen grupas pamatmodeli. Auto nosaukts par godu sacīkšu trasei Autódromo de Sitges-Terramar.

Tā dizains nes jaunāko CUPRA modeļu pazīmes – “haizivs purna” tipa priekšvadni, īpatnējos trijstūra segmentus dienas gaitas lukturos, dominējošu radiatora resti ar samērā reti izvietotiem spraišļiem un krāšņu gaismas tehniku aizmugurē. Turpretī sānu virsmas un arkas ir pavisam līdzenas bez jebkādiem dekoriem vai uzlikām. Disku dizains ir ierasti ekstravagants, bet izmērs atkarīgs no komplektācijas, tātad no 18 līdz 20 collām. CUPRA Terramar ir divas versijas jeb izpildījumi.

Augstākā ir no Formentor pazīstamā VZ jeb Veloz (spāniski “ātrums”) un ir pārāka ar sporta sēdekļiem, dinamisko balstiekārtas vadību PRO ar 15 pozīcijām un brašākiem 19 collu diskiem. Taču dzinēja iedarbināšanas un braukšanas režīma pogas uz stūres ir visiem Terramar, tāpat kā tumšos toņos ieturētā kabīne ar CUPRA tipiskajiem vara krāsas dekoriem.

Spītējot unifikācijai un identiska izmēra centrālajam ekrānam, CUPRA piešķīrusi Terramar kabīnei savu noskaņu ar oriģināla dizaina virtuālo paneli un absolūti atšķirīgu viduskonsoles dizainu. Tajā vairs nav vietas pārnesumkārbas svirai, kas, tāpat kā citos grupas automobiļos, tagad atrodas labajā pusē zem stūres. Viduskonsole šķiet visai šaura, tomēr tajā atradusies vieta glāžu turētājiem un bezvadu lādētājam.

Lai arī Terramar ir praktiskākais no CUPRA modeļiem, tā interjers nodod koncentrēšanos uz vadītāju un intensīvu braukšanas procesu. Vienlaidu sporta sēdekļu atzveltnes sniedz lielisku atbalstu, tomēr samazina vietu otrajā rindā, kā arī aizsedz tur sēdošajiem skatu uz priekšu. Taču prieks, ka arī tik ģimeniskais un par Formentor divtik ietilpīgākais CUPRA auto palicis uzticīgs braukšanas entuziastu principiem.

Vienlaikus jāizceļ, ka otrā sēdekļu rinda ir bīdāma un bagāžnieka standarta 500 litru tilpumu iespējams nedaudz palielināt. Atzveltne nolaižama trīs atsevišķās daļās ar šaurāku vidējo. Auto ir plašs standartaprīkojums, tomēr Terramar vērtību un lietošanas ērtības iespējams uzlabot ar dažādām papildaprīkojuma pakotnēm. Intelligent Drive komplektā par 971 eiro sarindoti visi neobligātie vadītāja asistenti, ieskaitot automātiskās gaismas.

Moon Light un High Canyon pakotnes piedāvā elektrisku sēdekļu regulāciju, īpašu paneļa apdari un izgaismotas durvis. Sevišķi interesants un ieteicams jauninājums ir Immersive pakotne, kurā ietverta Sennheiser skaņas sistēma un – pirmo reizi CUPRA neelektriskajā auto – skaņu izolējoši stikli. Tas nozīmē, ka Terramar ir ne vien praktiskāks, bet arī daudz klusāks par Formentor, kam skaņas izolācija nebija prioritāte.

KĀ TAS BRAUC?

CUPRA Terramar dinamiskās dotības atkarīgas no dzinēja izvēles, bet nav teikts, ka jaudīgākais variants uz papīra izrādīsies raitāk braucošais arī uz ceļa. Aktuālais fokuss uz lādējamiem hibrīdiem liek sākt ar tiem. Terramar tādi ir divi – 1,5 litru e-HYBRID ar 204 un 272 ZS. Jaudīgākā versija pieejama tikai VZ modelim, taču abos gadījumos varam rēķināties ar vairāk nekā 100 km elektrisko sniedzamību, līdzstrāvas uzlādes iespēju un valsts atbalstu.

Līdzīgi Formentor e-HYBRID puselektriskais Terramar brauc solīdi, pārliecinoši, tomēr bez izteiktas enerģijas dzirksts. Aizmugurē novietots paprāvs gaitas akumulators, un tā dēļ uz bagāžnieku pārvirzītā degvielas tvertne izlīdzina automašīnas izsvarojumu. Vienlaikus hibrīds būtiski palielina pašmasu un liek uzdot neērtus jautājumus par dinamikas izmaiņām brīdī, kad gaitas akumulators ir iztukšots.

Atšķirībā no Volkswagen grupas analogiem Terramar nav dīzeļdzinēju, un uzlādējamais hibrīds ir vienīgā tā alternatīva. Taču tam nav pieejama pilnpiedziņa un ir jūtami seklāks bagāžnieks. Lādējamais hibrīds ir arī visdārgā kais Terramar – no 42 990 vai 45 500 eiro. Azartiskākiem braucējiem, kas reti skatās borta datora rādījumos, CUPRA par 37 990 vai 41 990 eiro piedāvā enerģiskus pilnpiedziņas jeb 4Drive Terramar ar 2 litru benzīna turbodzinēju un 204 vai 265 ZS jaudu.

Tā būtu laba izvēle braucējiem, kas CUPRA saskata tikai kā 4x4 auto, regulāri pārbauda saķeres un dinamikas robežas vai, gluži otrādi, ir nolēmuši iejūgt kataloniešu ērzeli piekabē. Pilnībā izskatāms un gana saistoši braucošs ir Terramar ar vienkāršāko 1,5 eTSI bezīna turbodzinēju. Tam ir tikai 150 ZS, taču automobilis ir vismaz 100 kg vieglāks par 4Drive un e-HYBRID, tāpēc paātrinājums ir gaišs jau no sākuma un noturīgs, arī ātrumam pieaugot.

Degvielas patēriņš ir 8–10 l/100 km, kas būtiski atšķiras no ražotāja uzrādītājiem 6,1–6,6 litriem, kurus gan nebūtu grūti īstenot, piemēram, pārvietojoties Somijas fotoradaru birztalu modrajā uzraudzībā. Turklāt arī eTSI ir CUPRA režīms, kad automašīnā atmostas sintētisks rūciens un aktīvāka 7 pakāpju DSG programma.

Sākuma cena ir vien 34 900 eiro. Vieglā dzinēja izpildījumā arī dzidrāk izpaužas CUPRA balstiekārtas un stūres iestatījumi, jo pat tik prāvā krosoverā kārojas, lai tas brauc dedzīgāk un tiešāk par Tiguan vai Kodiaq. Ar Terramar gluži kā ar motociklu allaž gribas būt visiem priekšā – arī tāpēc, ka auto ir pagalam mazi atpakaļskata spoguļi, un aklās zonas sensori ir ļoti rekomendējama ekstra.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Normāla piecdurvju krosovera un ekstraverta dizaina kombinācija ir iemaisījusi kokteili, ko labprāt grib nogaršot pat tādi apmeklētāji, kas nekad nav skatījušies uz CUPRA automašīnu pusi. No praktiskā viedokļa Terramar nedaudz piekāpjas tiešajiem konkurentiem no pašu grupas, jo subjektīvi šķiet mazāks un šaurāks, tiesa, šo efektu galvenokārt rada izteikti sportiskie, apjomīgie sēdekļi.

Sāncenšu agresīvā cenu politika arī nenāk jaunpienācējam par labu, un Terramar ir visai ierobežota krāsu palete, kas samazina iespēju bez papildu ieguldījumiem iemantot “tādu Terramar, kāds ir tikai man”. Taču Terramar nešaubīgi ir racionālākais ceļš uz CUPRA pasauli.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

CUPRA Leon

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

CUPRA Leon Sportstourer un Leon hečbeks ir praktiski, pārsteidzoši komfortabli un ātri automobiļi, tāpēc mēs saprotam, kāpēc pircēji tos izvēlas. Tomēr mēs izvairītos no mazjaudīgajiem dzinējiem un e-hibrīda modeļiem, jo tie ir diezgan viduvēji braukšanas ziņā un maksā dārgāk nekā radniecīgais Seat Leon.

Lietota auto tests