Ziņas

Toyota Latvijas tirgū laiž jauno Aygo X Hybrid

Jauns pilsētas krosovers no Toyota
Hibrīdsistēmas kopējā jauda 116 ZS
zemākās CO2 emisijas klasē

Toyota prezentējusi pilsētas krosoveru "Aygo X", kas pirmo reizi savā segmentā piedāvā pilno hibrīda piedziņu. Jaunā "Aygo X" tirdzniecība Eiropā sāksies 2025. gada beigās.

Eiropā izstrādātais un ražotais "Toyota Aygo X" ir unikāls A segmenta krosovers. Tas domāts autovadītājiem ar labu stila izjūtu, kuri meklē daudzpusīgu kompakta izmēra auto, kas ideāli piemērots aktīvam un mūsdienīgam dzīvesveidam. Modelis jau ilgāku laiku ir ļoti populārs Eiropas klientu vidū.

Pateicoties jaunākās paaudzes Toyota hibrīda tehnoloģijai, jaunajam "Aygo X" piemīt izteiksmīga dinamika, turklāt tas nodrošina gan aizraujošu, gan arī efektīvu braukšanu.

Toyota kompaktākais pilnais hibrīds

Jaunais "Aygo X" ir pirmais A segmenta modelis ar pilno hibrīda piedziņu, elektrifikāciju bez jelkādiem kompromisiem izvēršot līdz Toyota mazākajam un pieejamākajam modelim.

Pilnā hibrīda priekšrocības šo modeli padara par ideālu ikviena pilsētnieka sabiedroto, turklāt garantē zemākās CO2 emisijas klasē – tikai 86 g/km (provizoriskie WLTP dati; galīgās vērtības tiks apstiprinātas homologācijas procesā). Dinamiskā braukšana tiek nodrošināta, izmantojot to pašu efektīvo hibrīda tehnoloģiju, kas jau ieviesta "Toyota Yaris".

Salīdzinot ar līdzšinējo tradicionālā iekšdedzes dzinēja versiju, kopējā hibrīdsistēmas jauda ir par 44 ZS augstāka un sasniedz 116 ZS. Tā "Aygo X" piešķir nepieciešamo veiklību pilsētas satiksmē un nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h mazāk nekā 10 sekundēs.

Izcila manevrētspēja pilsētā panākta, pateicoties Toyota globālās arhitektūras TNGA GA-B platformai un hibrīda akumulatora novietojumam, kas nodrošina zemu smaguma centru un īpaši stingru virsbūves konstrukciju. Nelielais 4,7 metru pagrieziena rādiuss "Aygo X" nodrošina pārliecinošu manevrētspēju pat visšaurākajās pilsētas ielas.

Drošība ir prioritāte ikvienam Toyota modelim, un jaunais "Aygo X" nav izņēmums – tas aprīkots ar visaptverošu "Toyota Safety Sense" sistēmu klāstu. Tajā ietilpst uzlabotā sadursmes novēršanas sistēma, joslas sekošanas asistents, ceļa zīmju atpazīšana, kā arī vairākas jaunas tehnoloģijas – automobiļa automātiskā apturēšana ārkārtas situācijās un proaktīvais braukšanas asistents. Turklāt šajā modelī "Toyota Safety Sense" pirmo reizi būs iespējams atjaunināt attālināti, lai vadītāju un pasažierus vienmēr sargātu jaunākās drošības funkcijas.

Neskatoties uz kompaktajiem ārējiem izmēriem, jaunajā "Aygo X" ir maksimāli plašs interjers. Augstā sēdpozīcija uzlabo redzamību, pasažieriem ir četras ērtas sēdvietas, bet 231 litra bagāžas nodalījums spēj uzņemt visu nepieciešamo gan ikdienai, gan nelieliem ceļojumiem.

Modernais interjera dizains ir papildināts ar jaunākajām komforta un savienojamības funkcijām. Jauns 7 collu digitālais mērinstrumentu panelis un intuitīvs apsildes vadības bloks salonā ienes izsmalcinātības auru. Standarta aprīkojumā iekļauta elektroniskā stāvbremze un divas USB-C ligzdas, savukārt augstākās komplektācijās – arī bezvadu tālruņa lādētājs, digitālā atslēga, elektriski nolokāmi sānu spoguļi un nanoeX™ tehnoloģija gaisa kvalitātes uzlabošanai.

Iepazīstinām ar jauno "Aygo X GR Sport"

Pirmo reizi "Aygo X" modeļu klāstā iekļauta GR Sport versija, kas izceļas ar izteikti sportisku dizainu un nodrošina vēl aizraujošāku braukšanu.

"Aygo X GR Sport" enerģisku un dinamiski sportisku izskatu nodrošina ekskluzīvā divtoņu sinepju krāsas virsbūve un kontrastējošs melns motora pārsegs – vizuāli efektīga kombinācija, kas aizgūta no pasaules čempionātā startējošās "Toyota GAZOO Racing" komandas sacīkšu mašīnām.

Drosmīgā "Aygo X" priekšpuse papildināta ar unikālo G dizaina režģi, kas ir visas GR modeļu saimes vienojošais elements, kā arī ekskluzīviem GR Sport vieglmetāla diskiem. Salonā sportisko gaisotni pastiprina melni un pelēki elementi un izšūtas GR emblēmas.

GR Sport versija ne tikai izskatās sportiskāk – tā arī brauc dinamiskāk. Pateicoties īpaši noregulētiem amortizatoriem un atsperēm, uzlabota vadāmība un samazināta virsbūves sasvēršanās, bet pārveidotais elektriskais stūres pastiprinātājs nodrošina asāku un precīzāku stūres reakciju. Inženieri ir veltījuši daudz pūļu, lai visas šīs izmaiņas uzlabotu modeļa braukšanas dinamiku, neietekmējot komfortu pilsētvidē.

Mazāka negatīvā ietekme uz vidi

Mūsdienu autobraucējiem aizvien svarīgākas ir rūpes par vidi, un "Aygo X" hibrīds uz viņu izpratni par ekoloģiju atbild ar maksimālu efektivitāti.

Visvairāk CO₂ emisijas samazina efektīvā hibrīda piedziņa. Tomēr nozīmīgu ieguldījumu dod arī inovatīvi materiāli un videi draudzīgāki ražošanas un loģistikas risinājumi.

Piemēram, atsevišķas virsbūves detaļas tiek krāsotas, izmantojot "in-mould colour" tehnoloģiju – krāsa tiek pievienota tieši plastmasas detaļu formēšanas veidnē, kas ļauj samazināt CO₂ emisijas un vienlaikus nodrošina augstu vizuālo kvalitāti.

Ilgtspējas principiem atbilst arī salona apdarē izmantotie materiāli. Piemēram, sēdekļu apdarei izmantotais augstākās kvalitātes materiāls SakuraTouch® ir bez dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļām, turklāt satur vairāk nekā 40% augu izcelsmes PVC, kas iegūts no kokrūpniecības blakusproduktiem. Tā sastāvā ietilpst arī korķa pārstrādes atlikumi un otrreiz pārstrādāta PET plastmasa. Materiālu raksturo augsta izturība un izcilas estētiskās īpašības, un, ja salīdzina ar dabīgās ādas izmantošanu, novatoriskā SakuraTouch® ražošana CO2 emisijas samazina par 95%.

Papildu ieguvumus videi nodrošina "Toyota Motor Manufacturing Czech" rūpnīca Kolīnā, kur "Aygo X" ražošanā tiek izmantota atjaunojamā elektroenerģija un ir ieviesti optimizēti piegādes un loģistikas risinājumi.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Jaunais Toyota Land Cruiser ir fantastisks apvidus auto, un tam vajadzētu būt arī ļoti uzticamam. Tiesa, tas ir visai dārgs, un, ja jūs nekad nedosities bezceļos, jums, visticamāk, būs izdevīgāk izvēlēties kādu no ērtākām un greznākām alternatīvām.