Ziņas

Rīgā prezentēts jaunais, būtiski uzlabotais pilnībā elektriskais “Porsche Taycan”

Latvijā ieradies modernizētais Porsche Taycan
Uzsvars likts uz tehniskajiem uzlabojumiem
Sākumcena - 105 000 eiro

26. aprīlī plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem bija iespēja klātienē pirmo reizi ieraudzīt jaunos “Taycan” modeļus, kā arī doties trasē ar “Taycan”, “Taycan 4 Cross Turismo”, “Taycan 4S” un “Taycan 4S Cross Turismo”.

“Latvijā līdz šim “Taycan” ir bijis augstu novērtēts, un premium elektrisko automobiļu segmentā šis ir viens no pieprasītākajiem modeļiem. Esmu pārliecināts, ka tie, kuri meklē sportisku, dinamisku un vienlaikus ilgtspējīgu automobili, redzēs, ka jaunais “Taycan” apvieno visas šīs īpašības un ne tikai tās,” teica Norvelis.

“Porsche Taycan” ir veikti vērienīgi uzlabojumi – jaunajām spēkrata versijām ir lielāka jauda un nobraucamais attālums, straujāka paātrināšanās un ātrāka uzlāde, kā arī uzlabots dizains.

Visi trīs virsbūves varianti – “Taycan” sporta sedans, daudzpusīgais “Taycan Cross Turismo”, kas pieejams ar bezceļu aprīkojumu, un sportiskais, taču vienlaikus praktiskais “Taycan Sport Turismo” – tiek piedāvāti ar plašām modifikācijām. “Taycan” un “Taycan Sport Turismo” modeļi ir pieejami gan ar aizmugurējo, gan visu riteņu piedziņu, “Taycan Cross Turismo” – tikai ar pilnpiedziņu, kā arī visām “Taycan” versijām ir vēl plašāks aprīkojums standarta komplektācijā, un tām ir jaunākās paaudzes “Porsche Driver Experience” ar uzlabotu displeja un vadības koncepciju.

Atjauninātie “Taycan” modeļi paātrinās daudz veiklāk nekā to priekšgājēji. Piemēram, “Taycan” un “Taycan Turbo S” kā sporta sedani no nulles līdz 100 kilometriem stundā paātrinās attiecīgi 4,8 un 2,4 sekundēs. Tādējādi tie ir par 0,6 un 0,4 sekundēm ātrāki nekā šo modeļu priekšgājēji. 

Ar jauno “push-to-pass”* funkciju, kas iekļauta “Sport Chrono” pakotnē, atkarībā no modeļa tikai ar vienu pogu desmit sekundēs pieejams jaudas palielinājums pat par 70 kilovatiem. Lielāks paātrinājums parasti tiek panākts ar lielāku sistēmas jaudu. Piemēram, bāzes “Taycan” jauda ir par 60 kW lielāka nekā iepriekš. Modelim “Taycan Turbo S” tie ir papildu 140 kW ar “Launch Control” starta funkciju. Tā augstākā modeļa sistēmas jauda tiek palielināta līdz 700 kW/952 ZS.

Atkarībā no virsbūves varianta un dzinēja nobraucamais attālums saskaņā ar WLTP ir palielinājies līdz 678 kilometriem – par 175 kilometriem jeb 35% vairāk salīdzinājumā ar iepriekšējo “Taycan” modeli.

Uzlabotajam “Taycan” garākos braucienos vajadzēs ne tikai mazāk uzlādes pieturu, bet arī pati uzlāde būs ātrāka – 800 voltu līdzstrāvas uzlādes stacijās to var uzlādēt ar jaudu līdz pat 320 kW, kas ir par 50 kW vairāk nekā iepriekš. Jaunās veiktspējas akumulators uzlādes jaudu, kas pārsniedz 300 kW, var uzturēt līdz pat piecām minūtēm un pat zemā temperatūrā ātrāk var sasniegt ļoti lielu uzlādes jaudu. 

Atkarībā no individuālā braukšanas stila un citiem mainīgajiem lielumiem tas var uz pusi samazināt nepieciešamo laiku, lai automobiļa akumulatoru uzlādētu no 10 līdz 80% salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli. Pirmās paaudzes “Taycan” uzlādes ilgums no 10 līdz 80% piecpadsmit grādu temperatūrā pēc Celsija ir 37 minūtes. Tajos pašos apstākļos atjauninātais “Taycan”, neraugoties uz lielāku akumulatora ietilpību, uzlādējas tikai 18 minūtēs. “Performance Battery Plus” akumulatora bruto ietilpība ir palielināta no 93 līdz 105 kilovatstundām.

Visiem atjauninātajiem “Taycan” modeļiem standarta aprīkojumā ir adaptīvā pneimatiskā balstiekārta. Jauno “Porsche Active Ride” balstiekārtas sistēmu var pasūtīt kā papildaprīkojumu visu riteņu piedziņas versijām. Šī sistēma piedāvā vēl nebijušu braukšanas komforta un dinamikas kombināciju.

Pateicoties šai balstiekārtai, “Taycan” virsbūve saglabājas nekustīga, pat dinamiski bremzējot, stūrējot un paātrinoties. Sistēma tikpat kā pilnībā amortizē nelīdzenumus. Dinamiskās braukšanas situācijās “Porsche Active Ride” balstiekārtas sistēma nodrošina gandrīz perfektu savienojumu ar ceļu, pateicoties līdzsvarotam riteņu slodžu sadalījumam. Ja ir aktivizēts attiecīgais režīms, balstiekārta var kompensēt sānsveres un rites kustības, samazinot paātrinājuma spēku ietekmi uz pasažieriem.

Tikmēr veiktspējas un efektivitātes uzlabojumus vienlaikus nodrošina vairāki faktori: uzlabota piedziņas sistēma ar jaunu aizmugurējās ass motoru, kura jauda ir pat par 80 kW lielāka nekā visiem iepriekšējiem modeļiem, pārveidots impulsu invertors ar optimizētu programmatūru, jaudīgāki akumulatori, uzlabota siltuma pārvaldība, nākamās paaudzes siltumsūknis, pārveidota rekuperācijas un visu riteņu piedziņas stratēģija.

Maksimālā rekuperācijas jauda ātruma samazināšanas laikā ir palielināta par vairāk nekā 30% – no 290 līdz pat 400 kilovatiem. Visi modeļu varianti standarta komplektācijā ir aprīkoti ar aerodinamiski optimizētiem diskiem un riepām ar samazinātu rites pretestību. Šim nolūkam īpaši tika izstrādāti jauni 21 collas diski un riepas.

Lai gan modeļi sver līdz pat 15 kilogramiem mazāk**, standarta aprīkojums ir vēl bagātīgāks nekā iepriekš. Jaunā “Taycan” standarta aprīkojumā ir iekļauts noskaņas apgaismojums salonā, “ParkAssist” asistents ar atpakaļskata kameru, elektriski nolokāmi ārējie spoguļi ar apkārtējo apgaismojumu, apsildāmi priekšējie sēdekļi, “Porsche Intelligent Range Manager” (PIRM), siltumsūknis ar jaunu dzesēšanas sistēmu, viedtālruņa paliktnis bezvadu uzlādei, elektriskās uzlādes pieslēgvietas vadītāja un priekšējā pasažiera pusē, braukšanas režīma slēdzis un “Power Steering Plus”.

“Taycan” bāzes modeļiem standarta aprīkojumā ir arī adaptīvā pneimatiskā balstiekārta un alumīnija durvju sliekšņu uzlikas. Papildus modernizētajam aprīkojumam uzlabotajā produkta specifikācijā ir iekļauts akumulators ar lielāku ietilpību, taču ar samazinātu svaru.

Izmaiņas piedzīvojis arī auto eksterjers. Ar jaunu priekšējās un aizmugurējās daļas dizainu, jauniem priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem “Style Porsche” eksperti ir vēl vairāk uzlabojuši “Taycan” izsmalcināto, ekstravaganto izskatu. Jaunie priekšējie spārni un plakanāki priekšējie lukturi vēl vairāk izceļ “Taycan” platumu.

Jaunajos priekšējos lukturos izmantota augstas izšķirtspējas “HD matrix” tehnoloģija ar detalizētu optiku, un naktī tie nodrošina zīmolam raksturīgo četru punktu grafiku. “Porsche” logotipam aizmugurējā gaismas joslā ir trīsdimensiju stikla izskats. Pirmo reizi ir pieejama tā izgaismota versija, kas ietver sagaidīšanas/aizbraukšanas animācijas.

Starp citām būtiskām iezīmēm jāmin arī akcentējošā krāsa “Turbonite”, kas “Turbo” un “Turbo S” modeļus izceļ starp citām versijām gan ar eksterjeru, gan auto salonu.

Jaunie “Porsche Taycan” ir pieejami pārdošanā. Latvijā “Taycan” cena ir, sākot no 105 000 eiro, “Taycan Turbo” – 180 300 eiro, “Taycan 4 Cross Turismo” – 116 800 eiro, “Taycan 4S” – 124 700 eiro, “Taycan 4S Cross Turismo” – 130 300 eiro. Visas cenas norādītas ar iekļautu PVN.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!