Ziņas

Toyota Eiropā veidos ūdeņraža rūpnīcu

Tiks atvērts jauns Hydrogen Factory Europe uzņēmums
Toyota līdz 2040. gadam Eiropā vēlas panākt oglekļa neitralitāti
Tiek izstrādā nākamās paaudzes ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija

Saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju

Hydrogen Factory Europe būs atbildīga par degvielas šūnu sistēmu ražošanas paātrināšanu, kā arī par atbalstu aizvien augošajam komerciālās partnerības lokam. Šis darbs notiks saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju līdz 2040. gadam Eiropā panākt oglekļa neitralitāti – desmit gadus agrāk par Toyota globālo mērķi.

Toyota paredz, ka līdz 2030. gadam Eiropa kļūs par vienu no pasaulē lielākajiem degvielas šūnu sistēmu tirgiem, jo tehnoloģijas lietojums mobilitātes sfērā un enerģijas ražošanā kļūst arvien lielāks. Investīciju palielinājums un regulatīvie pasākumi veicina attīstību un tirgus izaugsmi. To skaitā ir 45 miljardu eiro ieguldījums no Eiropas Komisijas Zaļā kursa, ko paredzēts izlietot līdz 2027. gadam, un ES Transporta infrastruktūras fonda piešķīrums 284 miljonu eiro apmērā, kas ir aptuveni trešdaļa nepieciešamā budžeta ūdeņraža uzpildes staciju ierīkošanai.

Nesen apstiprinātajā Atjaunojamo energoresursu direktīvā (REDIII) noteikts, ka līdz 2030. gadam 42 procenti Eiropas rūpniecībā izmantotā ūdeņraža jāiegūst no ilgtspējīgiem avotiem. Līdz ar plāniem būvēt ūdeņraža uzpildes stacijas vismaz ik pēc 200 km gar TEN-T jeb Eiropas transporta tīkla koridoriem, Eiropa sevi pozicionē kā ūdeņraža tehnoloģiju centru.

Toyota Motor Europe viceprezidents un degvielas šūnu biznesa vadītājs Tībo Pakē (Thiebault Paquet) saka: “Eiropa uz ūdeņradi liek ilgtermiņa cerības, un tas pilnībā saskan ar mūsu redzējumu. Mēs turpināsim izstrādāt degvielas šūnu vieglos pasažieru automobiļus un vieglo komerctransportu, taču vienlaikus paplašināsim savu darbības lauku un pievērsīsimies smagajam transportam, lai atbalstītu dzīvotspējīgas ūdeņraža infrastruktūras paplašināšanos. Mūsu mērķis ir turpināt pilnveidi un mācīties, veicot testus mūsu pašu tīklā un strādājot ar partneriem, kuri atbalsta mūsu pieeju.”

Aizvien plašāks mobilitātes spektrs

2015. gadā Toyota prezentēja sedanu Mirai, pasaulē pirmo sērijveida ūdeņraža degvielas šūnu auto. Otrās paaudzes degvielas šūnu tehnoloģija debitēja nākamās paaudzes Mirai, kas tika laists klajā 2020. gadā. Šī gada sākumā Japānā tā tika ieviesta arī pilnīgi jaunajā Toyota Crown, tādējādi vēlreiz apliecinot uzņēmuma apņemšanos arī turpmāk ražot ar ūdeņradi darbināmus pasažieru auto.

Papildus priekšrocībām, ko sniedz liela nobraukuma rezerve un ātra degvielas uzpildīšana, ar degvielas šūnu sistēmu darbināmi vieglie auto nodrošina bezemisiju pārvietošanos vietās, kur nav iespējams uzlādēt elektromašīnas. Tāpēc Toyota turpina darboties vieglo degvielas šūnu auto segmentā.

2023. gada sākumā tika prezentēts pirmais ar ūdeņradi darbināmais Hilux FCEV pikapa prototips. Šis prototips, ko Lielbritānijā izstrādāja un uzbūvēja Toyota vadīts konsorcijs, demonstrē, kā degvielas šūnu sistēmu var iebūvēt pikapā – automobilī, kam nepieciešama lielāka kravnesība un vilkšanas iespējas.

Toyota jau vairākus gadus savu degvielas šūnu tehnoloģiju integrē arī smagajā transportā, turklāt dažādos tā izmantošanas veidos. Nesen uzņēmums ienāca stratēģiski nozīmīgajā Eiropas kravas auto tirgū, piedāvājot ar ūdeņradi darbināmas Francijas ražotāja Hyliko un Nīderlandes uzņēmuma VDL Groep kravas mašīnas. Lai dekarbonizētu savu loģistiku, Toyota ir nolēmusi izmantot ar ūdeņradi darbināmos VDL kravas auto.

Uzņēmums arī paplašina partnerību ar Norvēģijas uzņēmumu Corvus, lai ūdeņradi nākotnē izmantotu, piemēram, dažādos kuģošanas līdzekļos. Savukārt Francijas tīrās mobilitātes uzņēmums GCK izmantos Toyota degvielas šūnu moduļus, lai dīzeļautobusus pārveidotu par bezizmešu ūdeņraža transportu.

Gaidām nākamo paaudzi

Balstoties uz savu plašo pieredzi, Toyota tagad izstrādā nākamās paaudzes ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju. Tiek plānots, ka, pateicoties garākam ekspluatācijas ciklam un zemākām izmaksām, tā nodrošinās nozarē labāko veiktspēju. Jaunajai tehnoloģijai, ko plānots komercializēt 2026. gadā, būs mazāks elementu skaits, taču lielāks jaudas blīvums.

Paredzams, ka jaunā degvielas šūnu sistēma nobraukuma rezervi palielinās par 20%, savukārt tehniskais progress un ražošanas apjomu palielināšana palīdzēs samazināt izmaksas vairāk nekā par trešdaļu. Izstrādes komandas uzmanības centrā ir arī degvielas šūnu sistēmas ar dažādiem jaudas līmeņiem, kā arī kompleksas formas degvielas tvertnes, kas būtu saderīgas ar dažāda izmēra transportlīdzekļiem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.